[Korg] Korrugh (MicroKorg)

Origineel geplaatst door Zoidsity(take2)
Maar voor HardCore/erbij vind ik 'm ZEKER wel geschikt, ondanks de 4 voices!! Klinkt typisch KORG & ranzig als 't moet!! :{ [/B]

Hardcore heeft meestal toch weinig voices tegelijk lopen, dus aan 4-stemmig polyfoon zou je genoeg moeten hebben denk ik :)

Heb hem bij Feedback vandaan, 499 Eurootjes!

En kan al iemand me helpen met mijn ik-wil-een-patch-in-mn-MK-laden-maar-weet-niet-hoe-en-waarmee-probleem op de vorige pagina? :D

Origineel geplaatst door Ethereal
Heb hem bij Feedback vandaan, 499 Eurootjes!

En kan al iemand me helpen met mijn ik-wil-een-patch-in-mn-MK-laden-maar-weet-niet-hoe-en-waarmee-probleem op de vorige pagina? :D

:okdan:
Prachtige prijs voor mensen met een wat minder zware beurs, zoals ik...
Nog efkies :D

Go for it!! T is echt een vette bak... :halleluja IMHO!!!

De vocoder klinkt ook super... "Intergalactic, planetary, planetary, intergalactic..." :D

Ik zou voor 599 euri liever een Waldorf Micro Q halen, 25 noten polyfoon en 16parts, vocoder, effecten, combfilter.

Maar ik heb dan ook een Waldorf Micro Q... ;)

Druid

Ik zelf vind de ms2000 niet echt fantastisch, weinig parts en Fx, Te weinig basisgeluiden ect. ik had hem een keer geleend in een winkel omdat er wat problemen waren. Maar ik vond de novation ks rack toch beter in verhouden en met dat punt zou ik de ms2000 afraden tenzei je genoeg te besteden hebt, want voor die echte herrie is hij wel goed, en de noise filter is echt heerlijk,en dan nog die die lfo erover heen laten draaien en je draait zo de vloer plaat, die move hoorde je de laatste tijd heel veel. Ik heb nu de novation, die kan dat ook wel. maar voor hardcore is de korg rauwer. Maar de capiciteiten in prijs waarde verhouden is stukken beter van de novation, en hij is beter inzetbaar. Ik persoonlijk vind de geluiden van de ks rack beter bij mij passen dus vandaar, toen ik de ms2000 inleen had kon ik hem nergens voor gebruiken omdat ik niet van hardhouse/core etc houd. Dus ja, echt een genre synth, (vond het soms nog zelfs lijken op
hele oude 1980/90 geluiden, Lijkt ook wel een beetje op roland, niet dat dat erg is , maar als je al een roland hebt, en als je een jp8080 hebt zou ik hem niet aanschaffen.

is diene microkorg ook goe geschikt voor techno te maken
en dat van minimal techno tot hardere detroit stuff??
of toch iets anders
of misschien toch maar beter een goeie 2de handse JUNO-106 van +/-450euro?

Laatst gewijzigd:
ZEKERZ!! Dat vind ik 't leuke van Korg-bakjes: ze kunnen (ook) ERG ranzig klinken :) En Korg klinkt gewoon als Korg (en da's GOED!)
Vind ik een erg leuk bakje voor erbij!!!

Back