Donker ??? ik zie het net haha, het gaat meer om het geluid eigenlijk. De grand-piano vindt ik zelf ook niet echt goed maar dat kan je oplossen door een goeie sample erin te laden!
Voor wat je er voor moet betalen tegenwoordig is het absoluut een tof ding. Zeker alleen al voor het goede toetsenbord. Goed, het is een beetje lofi-rompler bij huidige standaarden, maar er zitten best leuke synthmogelijkheden op. Multi-stage envelopes bijvoorbeeld. Groot display, behoorlijke MIDI-mogelijkheden t.b.v. je studio... kortom...TO THE MARKTPLAATS
het is bij mij een aantal jaren mijn oefenruimte synth geweest, en dat was niet eens de turbo.
niks mis mee, lekker zelfgemaakte geluiden stapelen.
moest ik wel op een flop saven dachtik, maar who care's.
prima ding dus.
heb hem nog steeds, alleen moet ik de bovenste oktaaf van het keyboard repareren, zit ergens een printbreuk.
groeten,
jeroen
da's waar
hij kon flink ruisen, en bij lange na was het geluid in de verste verte niet bepaald analoog.
maar ik kon er toch redelijk debiele geluiden mee maken, dus het voldeed toen prima.
ik gebruikte ook nooit de standaard geluiden, die waren allemaal helemaal volkomen kut.
groeten,
jeroen
Prima sequencer ook met veel geheugenruimte. Je kan er dubbele noten mee wissen; die functie heb ik op geen andere hardwaresequencer gezien. En polyfone aftertouch, die veel minder zwaar speelt dan bij Ensoniq. Groot scherm. De bediening is apart, maar er is wel uit te komen. Ik kreeg er veel gm-bestanden bij en vooral de dansbare nummers kwamen goed tot hun recht. Ik heb de S2 Turbo uiteindelijk verkocht, omdat hij overcompleet was, maar het is een vergeten pareltje... aan te bevelen voor muzikanten die veel controllers gebruiken.
vond het altijd een beetje op een kurzweil K2500/2600 lijken qua design. ik heb zo'n S3turbo gehad. Er zaten inderdaad erg veel gave synthklanken in, maar de akoestische dingen vond ik zwaar belabberd. Was wel mijn eerste echte synth!
Heb het ding toen ingeruild voor een Trinity in '98.
Mijn S3 Turbo met ramdisk ging uiteindelijk met moeite voor 200 weg. Ik betaalde zelf nog 350. S2 Turbo heb ik daarvoor ook nog gehad (met vergelijkbare prijsdaling...)
Is er hier niet laatst een S2 verkocht voor 45 euro (okay, met wat slechtere toetsen, maar toch)
Ik heb een S2rack (turbo) gehad. Je kunt er hele mooie klanken uit halen als je zelf gaat programmeren. De synth golfvormen zijn van goede kwaliteit, de overige golfvormen moet je vergeten.
Het leuke is de 10-stage envelope op een bandpass filter loslaten. De waardes kun je instellen van -50 tot +50.
Sinds kort is mn floppydrive kapot, nu kan ik mn instellingen niet meer opslaan (denk aan keysplits en midi dingen). Hij schrijft en laad nog wel dingen maar het lijkt wel alsof ie er zelf iets randoms van maakt.
Handig is anders, maar voorderest doet de s2 het nog steeds, als er trouwens iemand is die dit kan maken hoor ik dat graag in een PB.
Ik heb ze er destijds zelf ingezet (en kan het dus eventueel ook voor jou doen). Probleem was toen (2004) meer de chips vinden, maar ik zal eens kijken of dat inmiddels wat makkelijker geworden is. Azië is wat bereikbaarder geworden via 't net sinds die tijd, dus mogelijk liggen de chips inmiddels voor het oprapen.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.