Mighty gem S2 TURBO !!!!

Het Turbo-board is al helemaal klaar voor een ramdisk. Kwestie van de ICs in de voetjes prikken en afhankelijk van de grootte een headertje omzetten. Daar hoef ik echt niks voor te hebben hoor :D

Ik zal even op zoek gaan naar die chips. Ik neem aan dat je voor de maximale ramdisk gaat (die is ter grootte van 1 floppy).

Ik gebruik hem voornamelijk als masterclavier dus ik werk veel met key-split zones en dat soort midi gekkigheid. Veel opslag zal dat niet nodig hebben !

Heb hier 2 Turbo versies staan, moeten samen 1 worden. Bij de ene zijn de wheels en wat knoppen brak. Bij de andere zijn de display en diskdrive brak.

Met dat uitelkaar vallen valt wel mee opzich, verder nooit echte problemen mee gehad.

Effect routing is ook ruk. Je kunt niet eens wet/dry verhouding per part instellen. Tis aan of uit. (soundcanvas die 2 keer zo goedkoop was toen kon dat wel)

2 keer een S2r gehad. Voor analoge geluiden vond ik hem erg leuk, acoustisch vond ik het helemaal niets. Bij de muziekzaak waar ik de eerste kocht waren ze helemaal lyrisch over de piano. Daar hoorde ik toen al helemaal niets in en toen ik later kwam klagen dat hij wel erg ruisde deden ze net alsof ze dat voor de eerste keer hoorden.

Het geld dat je er nu voor betaald, is precies wat 'ie waard is! ;)

hehe wat ziet mijn oog hier nu toch bij 4:17

EEN GEM S2 !!!!

Volgens mij hoor ik ook de FM-BASS patch uit dat ding.

klopt wel, je ziet het zijpaneel.

Jarre-s2.PNG gem_s3_turbo_04.jpg

De equinoxe is dan ook de "opvolger" vd S2. Maar toch, als je heel goed kijkt zie je ronde modwheels, en de equinoxe heeft geen afgeronde modwheels. Maarja dit is wel synth extremisme vd bovenste plank hoor ;)

sinds kort in het bezit van een S2 turbo.
Ik moet zeggen dat ik het een vrij omslachtig apparaat vind. Zelfgemaakte patches opslaan op floppy is niet het meest handig.
Ook samples maken en laden is wat onhandig, zal ik ws niet zo veel gaan gebruiken.
Sequenser heb ik nog niet gebruikt, kan ik nog niks over zeggen.
Heb hem vooral gekocht voor pads en atmosferische sounds, waar ik erg tevreden over ben. Je kunt behoorlijk diep gaan met het creeeren van sounds met de zeer uitgebreide envelopes. Interne FX zijn niet echt super, dus die zet ik meestal uit. heeft extra toewijsbare outputs.
leuke bak die voorlopig hier blijft!

Klopt, bij mijn gemodificeerde S3t blijft het vaak ook bij alleen maar performances slopen , of een single spelen.
Af en toe een klein tweakje , en daar blijft het bij.
Start natuurlijk wel van floppy op , met alle [voor mij] belangrijke instellingen .

Dat me die floppys vond ik ook nooit handig. Je kan idd best diep gaan met het maken van geluiden, zeker als je echt iets zelf gaat maken. Het is mij al een paar keer gelukt om hem flink te laten noisen/gillen/oversturen.

Bediening is wat stug maar eenmaal gewend is het wel te doen, en natuurlijk die meesterlijke aftertouch he haha. Bevalt dat een beetje redread ?

Bediening is wat stug maar eenmaal gewend is het wel te doen, en natuurlijk die meesterlijke aftertouch he haha. Bevalt dat een beetje redread ?

Keyboard speelt errug lekker en de aftertouch is inderdaad geweldig!
zo veel verschil met bv de oudere Rolands (bv JX8P) echt heel goed te doseren.

Wel wat last van clipping bij de wat extremer gefilterde sounds

Heb er destijds 3500 gulden zonder turbokit voor betaald was destijds een koopje, nu niet meer :)

Back