Mooie Reverb!

robpapen

Ouwe rot

Attachments

• fxreverb_tn.jpeg
    fxreverb_tn.jpeg
    10,9 KB · Bekeken: 167
Ik maak het liefst muziek zonder gebruik te maken van externe effecten. Maar zal toch wel kijken of ik er een demootje van kan downen. Je weet maar nooit... :)

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Ik maak het liefst muziek zonder gebruik te maken van externe effecten. Maar zal toch wel kijken of ik er een demootje van kan downen. Je weet maar nooit... :)

De meeste native reverbs zijn bagger. Acoustic Mirror van SoundForge is geweldig maar niet gebruiken in een sequencer omdat de CPU load gigantisch is.
Hardware galmen van Lexicon en TC zijn ook nog altijd mijn eerste keuze.

Later,
Rob

Ik heb waves Rverb, erg prettige reverb moet ik zeggen als je hem subtiel instelt. Kan je mooie heldere reverbs uit krijgen. Ik ga deze is uitproberen Rob. thnx!

jammer dat de zoekfunctie van het forum het niet goed doet, anders kon je ff zoeken op convolution en SIR.... realtime impulse response convolution... dat is wat zowel acoustic mirror als de ingebakken reverb van samplitude 7 doen... maar is ook gratis voor VST te krijgen:

www.knufinke.de/sir/

Olaf

Origineel geplaatst door olafmol
jammer dat de zoekfunctie van het forum het niet goed doet, anders kon je ff zoeken op convolution en SIR.... realtime impulse response convolution... dat is wat zowel acoustic mirror als de ingebakken reverb van samplitude 7 doen... maar is ook gratis voor VST te krijgen:

www.knufinke.de/sir/

Olaf

Zelf heb ik Acoustic Mirror van SoundForge. Ook helemaal te gek, echter niet te gebruiken in een sequencer vanwege de zeeeer hefige CPU load.

Die convolution galm die je noemt is ook niet te gebruiken op een effect send, alleen als insert en 16bits.
Moet ik nog uitprobleren.
In iedergeval een goed ontwikkeling.

Rob

http://www.smartelectronix.com/~magnus/

Ik kwam deze reverb nog tegen en is zeker niet verkeerd.
Nog steeds geen TC of Lexicon, maar wel bruikbaar.

Het user interface is niet zo goed trouwens.

Later,
Rob

wat is trouwens je mening over de ultrafunk compressors?

Olaf

wat is trouwens je mening over de ultrafunk compressors?

Olaf

Die heb ik nog niet uitgeprobeert. De multiband moet erg goed zijn.
Maar dan twijfel ik tussen de PSP ..om die te kopen.

http://www.smartelectronix.com/~magnus/

Eigenlijk vind ik deze galm nog mooier dan die van ultrafunk.

Alleen is de bedienbaarheid niet zo goed.
Heb even getweaked ...en oei..dass niet verkeerd....chips...mooie sound.
Er zitten geen presets bij helaas.

Zo af en toe ontdek je van de parels...

Rob

PSP vintagewamer is de bom! maar wel heel lastig om subtiel in te zetten imho..... ben nu aan het toyen met ultrafunk en moet zeggen dat het best wel overtuigend klinkt als je niet de TC of Waves route wilt of kunt

Olaf

PSP vintagewamer is de bom! maar wel heel lastig om subtiel in te zetten imho..... ben nu aan het toyen met ultrafunk en moet zeggen dat het best wel overtuigend klinkt als je niet de TC of Waves route wilt of kunt

Olaf

Daar word inderdaad veel over gesproken die PSP vintage warmer.
Zelf gebruik ik graag de Wavehammer van SoundForge. Klinkt erg nutraal.

Cheers,
Rob

ik geloof niet dat je die 2 echt met elkaar kan vergelijken...PSP vintagewarmer is vnl een soort tape-simulator..je kan het geluid echt heel lekker hard laten klinken...... wavehammer is toch meer als een soort Waves L1/2 ultramaximizer bedoeld? kan trouwens idd ook wel met vintagewarmer......maar dat klinkt niet clean...echt lekker warm en ranzig...... een 909 door vintagewarmer klintk ook echt ineens alsof ie van vinyl komt.....

Olaf

ik geloof niet dat je die 2 echt met elkaar kan vergelijken...PSP vintagewarmer is vnl een soort tape-simulator..je kan het geluid echt heel lekker hard laten klinken...... wavehammer is toch meer als een soort Waves L1/2 ultramaximizer bedoeld? kan trouwens idd ook wel met vintagewarmer......maar dat klinkt niet clean...echt lekker warm en ranzig...... een 909 door vintagewarmer klintk ook echt ineens alsof ie van vinyl komt.....

Olaf

Tuurlijk zijn ze niet te vergelijken, ik bedoelde eigenlijk de Ultrafunk ten opzicht van de Wavehammer.

Cheers,

Rob

Ps. Olaf we hebben een gave review gehad van Albino in Computer Music. :D

Origineel geplaatst door robpapen
Tuurlijk zijn ze niet te vergelijken, ik bedoelde eigenlijk de Ultrafunk ten opzicht van de Wavehammer.

Cheers,

Rob

Ps. Olaf we hebben een gave review gehad van Albino in Computer Music. :D

koel man! weet je wat volgens mij het beste werkt? als Tiesto een hit scoort met daarin albino sounds, en dat dan als een dolle rondbazuinen, of een testimonial/quote van Tiesto over albino..... mensen kopen vnl. gear omdat ze ook zo willen klinken als hun idolen....behalve DSF'ers natuurlijk ;)

Olaf

PSP maakt heel goed spul. Ze hebben zelfs een gratis (piano) verb.
http://www.pspaudioware.com/indexen.html

De convulation reverbs zijn nog erg CPU vergend, maar als ze daar wat meer aan optimaliseren dan lijkt het me wel een ideale mooie verb voor software.

Origineel geplaatst door actionHank
dit is idd een lekkere reverb, kgebruik hem zelf ook. die delay plugin van ultrafunk vind ik ook erg goed.

De Ultrafunk valt me in de muziek iet wat teveel op. (ook wel een goed).
De smartelectronics gaat de Ultrafunk in kwaliteit voorbij. Heeft alleen geen presets en een slechtere GUI.
De delay van Ultrafunk ken ik nog niet...moet nog zo veel uitproberen ;)

Back