Mooie Reverb!

Origineel geplaatst door endonyx
:okdan: met wat voor hardware revrb standaard zou je het op niveau kunnen veregelijken deze eigenlijk ? bv. is het beter als een mpx 550 bv. of een m-one xl bv. of zijn die toch beter ? neem aan dat het moeilijk net zo goed kna zijn als een tc m2000/m3000 of een mpx1 lijkt me dan :D

M-one denk ik

hmmmm dus m-one niveau oke, en de rverb hoe zou je die plaatsen, want ik dacht dat juist rverb voorbij zou gaan aan m-one mpx 500 niveau

Origineel geplaatst door endonyx
hmmmm dus m-one niveau oke, en de rverb hoe zou je die plaatsen, want ik dacht dat juist rverb voorbij zou gaan aan m-one mpx 500 niveau

Hij is gelijkwaardig in kwaliteit. Ongekend voor een native reverb.
Bye the why.
Tijdens het mixen heb ik ook wel eens een PCM-90 naast de TC M-one gebruikt. Lexicon heeft een andere sound, maar de TC waren kwalitatief zeker niet minder. Gewoon een andere type sound.
Wel vind ik de presets van de TC M-one wat minder mijn smaak en zijn de Ambience algorithms van Lexicon mooier.
In de mix zijn het gewoon _de_ galmen omdat ze de zaak niet laten dichtslippen.

De Ambience reverb van Magnus heeft die zelfde kwaliteit wat betreft in de mix. Erg mooi en blijft op zijn plek.

Cheers,
Rob

nou mooi is da :D

hoeven we geen powercore meer te kopen voor de galmen , alleen wel 1000€ extra in mijn computer pompen om de cpu 4 van deze baby's te kunnen late verwerken op 100% :erm:

juist hehe

Schop! Ik kwam de Ambience reverb per ongeluk tegen, en ben nogal onder de indruk. :okdan:

Vraag ik me af, zijn er sindsdien nog betere kandidaten op de (freeware) markt verschenen?

Origineel geplaatst door Hanz
Schop! Ik kwam de Ambience reverb per ongeluk tegen, en ben nogal onder de indruk. :okdan:

Vraag ik me af, zijn er sindsdien nog betere kandidaten op de (freeware) markt verschenen?

Uhm ja....SIR natuurlijk...convolutie galm...

Overigens,die Ambience is leuk,maar erg overdreven om 'm te vergelijken met een PCM 90...

Hee,,, interesting thread dit. :)

Ik ben nieuw met VST-reverbs, sinds ik een stapel hardware heb weggedaan. Die Roomworks ga ik zeker eens checken dezer dagen! Nu gebruik ik voor reverbs de Roomworks plugin die gratis bij een update zat van SX3. Ik ben daar best wel over te spreken. Je kan er echt veel kanten mee op want het is een uitgebreid ding. Ben soms lang aant draaien voordat ik er iets uithaal wat ik voor ogen had...Dat was met de M300 wel anders.

picje d'r bij!

Attachments

• roomworks_lrg.jpg
    roomworks_lrg.jpg
    23,8 KB · Bekeken: 126
Origineel geplaatst door olafmol
PSP vintagewamer is de bom! maar wel heel lastig om subtiel in te zetten imho..... ben nu aan het toyen met ultrafunk en moet zeggen dat het best wel overtuigend klinkt als je niet de TC of Waves route wilt of kunt

Olaf

Ik vind vintagewarmer eigenlijk nog zo fijn niet.. Ik heb een heel opgefokt en gekleurd gevoel bij dat ding.. ik krijg er een beetje hetzelfde gevoel bij als bij de mastering software van IK multimedia..

Hoe dan ook.. nog een tip voor de compressor boys.

dit is mijn favo en nog gratis ook:
http://www.digitalfishphones.com/main.php?item=2&subItem=3

endorphin.gif

endorphin v1.1 (size:327kB): DOWNLOAD

Back