Mooie Reverb!

Origineel geplaatst door robpapen
Die heb ik nog niet uitgeprobeert. De multiband moet erg goed zijn.

Ik heb hem, het is echt een geweldig dingetje...moet je echt even bekijken!

Origineel geplaatst door fuse
PSP maakt heel goed spul. Ze hebben zelfs een gratis (piano) verb.
http://www.pspaudioware.com/indexen.html

De convulation reverbs zijn nog erg CPU vergend, maar als ze daar wat meer aan optimaliseren dan lijkt het me wel een ideale mooie verb voor software.

Convulation reverbs zijn zeker het mooiste wat je kunt hebben naast een TC of Lexicon.
Maar inderdaad erg CPU intensief. ..helaas

Cheers,

Rob

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
He Rob, bedankt. En nog gratis ook!!! :D

Ik heb wat presets gebakken met deze plug-in. Hij komt binnekort uit met een betere GUI en presets.
Ook heb ik hem naast mijn TC M-one gebruikt.

Met de goed instellingen is deze absolute de beste tot nu toe.
De Ultrafunk viel me later iets tegen, met name in de muziek is hij te nadrukkelijk.

Deze galm is nu nog gratis, maar dat zal niet lang meer duren.
Geweldige algorithems heeft die zweeds gast geschreven.
Rob

Laatst gewijzigd:
hmmm, vreemd die ultrafunk had ik 3 maanden geleden. idd wel relaxte galm alleen uitkijken als je die envelope van de decay aan het vormen bent. Als je te ver uitschiet dan wordt je galm ineens 'ietsjes' harder 8D

Wat voor techniek zit er eigenlijk achter die convolution reverb? is dat alleen software of heb je ook hardware convolution verbs? heb het voor het eerst in cool edit gezien en gebruikte alleen de presets die erbij zitten (hij valt niet echt te editten) Maar het zei me niet veel wat voor techniek er nou achter zit.

Qua reverb is mijn favoriet nog steed Reverb.It van Silverspike, is heel erg clean en kan echt ruimte toevoegen zonder je sound te kleuren. De gratis Roommmachine van hun komt ook regelmatig van pas.
www.silverspike.com

Voor multiband compressors raad ik aan ook eens op www.db-audioware.com te kijken. Naast de PSP plugins zijn deze ook absoluut favoriet bij mij voor super-clean compressen.

ik heb de reverb.it demo laatst geprobeerd en vond 'em inderdaad best lekker klinken. En voor zo'n zacht prijsje, komt dat weer hoog op m'n verlanglijstje te staan :)

Die convolution techniek klinkt idd erg lekker. Ik ken mensen die zweren inmiddels bij de ingebouwde convolution verb van Samplitude, omdat je er daar ook daadwerkelijk meerdere tegelijkertijd in real-time kan laten draaien. Ik hoor trouwens sowieso alleen maar goede dingen over Samplitude, zeker wat betreft de audio kant en de kwaliteit van de plugins. Werkt er hier iemand mee?

Ik heb hem geprobeerd en los van mijn inzicht of het goed is of niet klinkt hij erg lekker (erg echt) en goed regelbaar (voor een VerbLeek als ik).

soow die ambiance plugin is echt goed!!! je moet wel ff tweaken maar dan heb je er wel een goede reverb voor alleen is wel zwaaaaar voor je cpu gebruikt bij mij op 100% kwaliteit insteling 2 keer zoveel als de renesaince reverb van waves en die was al zwaaar vond ik hehehe maargoed kwaliteit alom!

Origineel geplaatst door CrimsonWarlock
Qua reverb is mijn favoriet nog steed Reverb.It van Silverspike, is heel erg clean en kan echt ruimte toevoegen zonder je sound te kleuren. De gratis Roommmachine van hun komt ook regelmatig van pas.
www.silverspike.com

Voor multiband compressors raad ik aan ook eens op www.db-audioware.com te kijken. Naast de PSP plugins zijn deze ook absoluut favoriet bij mij voor super-clean compressen.

Die Silverspike met (quality hoog ingesteld) is zeker niet verkeerd! Beter dan de Ultrafunk.
Maar de Ambience van Magnus verslaat ze allemaal IMO. Blijft nog mooier in de band liggen, echt top kwaliteit.

Cheers,
Rob

Origineel geplaatst door robpapen
Maar de Ambience van Magnus verslaat ze allemaal IMO. Blijft nog mooier in de band liggen, echt top kwaliteit.
Heb Ambience al even geinstalleerd staan, maar nog geen tijd gehad om uitgebreid te proberen. Eerste indruk was inderdaad heel goed ;)

Origineel geplaatst door CrimsonWarlock
Heb Ambience al even geinstalleerd staan, maar nog geen tijd gehad om uitgebreid te proberen. Eerste indruk was inderdaad heel goed ;)

Hij gebruikt wat meer CPU dan de SilverSpike. Binnenkort komt de Ambience uit met een nieuwe GUI en presets.
Heb zelf al wat presets opgestuurt naar magnus.

Rob

die ambience is tot nu toe de beste verb die ik ooit gehoord heb voor een vst dan,erg natuurlijk en open...alleen inderdaad jammer dat het nogal wat cpu vreet,hoop dat ze dat kunnen verhelpen.

Origineel geplaatst door Shivah
die ambience is tot nu toe de beste verb die ik ooit gehoord heb voor een vst dan,erg natuurlijk en open...alleen inderdaad jammer dat het nogal wat cpu vreet,hoop dat ze dat kunnen verhelpen.

Om die kwaliteit te krijgen heb je gewoon CPU kracht nodig denk ik. Er is een parameter in de reverb die je omlaag kunt zetten om daarmee de CPU belasting te reduceren.
Deze ontwikkelaar is nog op zoek naar meer presets. Als je dus goed galmen kunt programeren, kun je deze naar hem opsturen.
Ook kun je een donatie doen...wat op zich erg correct zou zijn gezien je hier krijgt aan kwaliteit!

Rob

Okee dan, Ambience met nieuwe GUI bijna klaar (binnen een week)

ambience.jpg

ik weet nog niet wat ik er van moet zeggen, ziet er op het eerste gezicht mooi uit, maar of het ook overzichtelijk werkt dat moet nog blijken.

Origineel geplaatst door King of Snake
Okee dan, Ambience met nieuwe GUI bijna klaar (binnen een week)

ambience.jpg

ik weet nog niet wat ik er van moet zeggen, ziet er op het eerste gezicht mooi uit, maar of het ook overzichtelijk werkt dat moet nog blijken.

wow! dat ziet er mooi uit!

ik heb op aanraden van rob

ik heb op aanraden van rob

deze reverb ook maar gedownload, en een paar presetjes gekregen van rob. ik had RVerb, ik heb die niet meer nodig...
wat betreft kwaliteit, in pricipe hoef je alleen maar 100% te gebruiken bij het afmixen en/of het opnemen.

verder kan je dat slidertje een stukkie terugschroeven. van 100 naar 90% scheelt al ENORM

later ook deze plugin bij rob gehoord, en dat klinkt echt als een huis

en als er iemand paypal heeft.... doneer wat geld, deze man heeft jarenlang gewerkt hieraan... hij verdient het ECHT

Laatst gewijzigd:
WoW...ziet er erg tof uit!!!

Ambience rules!

:okdan: met wat voor hardware revrb standaard zou je het op niveau kunnen veregelijken deze eigenlijk ? bv. is het beter als een mpx 550 bv. of een m-one xl bv. of zijn die toch beter ? neem aan dat het moeilijk net zo goed kna zijn als een tc m2000/m3000 of een mpx1 lijkt me dan :D

Hey Iedereen!

via Magnus en onrechtstreeks Rob kwam ik hier terecht. schitterend forum :) ook leuk om zo veel goede dingen te horen over Magnus z'n reverb, 'k zal'm wat kommentaren vertalen ;)

het zal nog even duren voor de GUI-versie er is, maar hij komt!

groeten uit België!

- bram

Back