Nuendo

Re: Nuendo

Origineel geplaatst door foxenberg
Gebruikt hier iemand Nuendo. En zo ja; werkt het een beetje hetzelfde als VST of SX? En wat is dan het verschil tussen deze sequencers? Of is het alleen maar geldklopperij van Steingberg :confused:

Nuendo is meer op AV/post-prod markt gericht..dus support voor video en surround bv, terwijl midi wat minder uitgebreid gesupport wordt..... lijkt me slimste om gewoon voor SX te gaan, tenzij je perse iets met surround of post wilt doen.. en ik geloof dat Nuendo soort van OSF support heeft, wat SX weer niet heeft..

Olaf

Oké. Thanx, dat wilde ik even weten. Dan houd ik me gewoon bij VST. SX krijg ik (vooralsnog) niet strak. Ik ga wel een midisport 4x4 kopen, misschien dat dat bij SX helpt. *D

heb je wel de meest recente versie van SX geinstalleerd? geloof 1.5.1 ... schijnt een heleboel te helpen qua midi timing

Olaf

Oké. Thanx, dat wilde ik even weten. Dan houd ik me gewoon bij VST. SX krijg ik (vooralsnog) niet strak. Ik ga wel een midisport 4x4 kopen, misschien dat dat bij SX helpt. *D

Dan kun je beter voor één van de Steinberg Midex interfaces gaan, denk ik.

Maakt dat uit, denk je?

nee. ik heb ook een midisport 4x4, werkt prima.
bovendien... zijn die midex units niet allemaal van die rare "3 in, 1 out" of "17 in, 12¼ out" kastjes?

Origineel geplaatst door cyan_circle
bovendien... zijn die midex units niet allemaal van die rare "3 in, 1 out" of "17 in, 12¼ out" kastjes?

Nee! Midex 8: 8 keer in en 8 keer uit :D

tralalalalala... versie 1.5.1 al geinstalleerd??? ;)

Oh sorry Olaf, helemaal vergeten je te beantwoorden. Neen, ik draai met versie 1.1. Ik heb al wel de updates t/m 1.5.1 gedownd, moet ze alleen nog ff installeren. Maar ik ga sowieso zo'n midisport 4x4 kopen. Dat geouwehoer met die Soundblaster en zo'n Gravis-kastje ben ik spuugzat. Bovendien heb ik voor mijn S1000 en A3000 voor Recycle een directe midi in en out nodig. En dat kan alleen met zo'n Midi-interface. Die Gravis (stamt nog uit mijn vroege muziektijd) heeft alleen in, thru en out (1x). Ben opnieuw begonnen, na een korte pauze van anderhalf jaar en heb die Gravis weer ff aangesloten, maar wil het nu wat professioneler aanpakken. :maffia:

Maakt dat uit, denk je?

Origineel geplaatst door cyan_circle
nee.

Het maakt wel uit, de Midex serie gebruikt het LTB (Linear Time Base)
protocol, wat er voor zorgt dat je timing sub-miliseconde precies is.
Dit werkt alleen met Cubase (vanaf VST32) en Nuendo.

En het werkt, timing met de Midex-8 is fantastisch.

Mvg.

CoolRunning

Ik kaap ff je draadje weg met vraagje over nuendo.

Dat nuendo, werkt dat beter met dolby surround mixing als cubase SX?? Dat werkt al aaridg goed moet ik zeggen maar echt 100% dolby is eht eigenlijk niet.

Back