rd700sx + lag le key keytar

tmr

Nieuwkomer
Hallo allemaal,

Zojuist ben ik pas lid geworden van het forum, terwijl ik eigenlijk al tijden dankbaar gebruik maak van alle info die hier te vinden is! De reden dat ik me nu echt geregistreerd heb is mijn probleem met het aansluiten van een le key keytar met mn roland rd700sx.

De keytar heb ik net gekocht, ik kon hem alleen niet testen, dus ben er ook niet zeker van of deze wel juist werkt. Ik heb de midi-out van de keytar aangesloten op de midi-in van de roland. Naar mijn weten staan alle midikanalen automatisch aan en zou het direct moeten werken. Ik hoor echter niets wanneer ik op de keytar speel. Daarnaast gaan er ook geen lampjes branden op de keytar, wanneer ik de bijbehorende knoppen indruk.
Wanneer ik de keytar aanzet verschijnt na 'lag v0011' een 1 in het display. Dit blijft branden en gaat na een lange tijd weer uit of er verschijnt 'ne 01' in het scherm. Vreemd genoeg gebeurt er verder niets behalve dat na een tijdje de geluidsinstelling op de roland verandert naar het geluid 'ice rain'.

Bij de verkoper hebben we geprobeerd de keytar op een synth aan te sluiten, maar dit lukte helaas ook niet (de midi-kanalen kregen we niet op elkaar afgestemd). De lampjes reageerden toen gek genoeg wel op de knoppen. De synth die de verkoper altijd gebruikte icm de keytar had hij overigens al verkocht, dus die konden we helaas niet gebruiken.

Overigens heb ik op dit moment geen andere midi-controller tot mn beschikking om die op mn roland uit te testen.

Ik hoop dat iemand me kan helpen, want ik ben erg blij met mn nieuwe keytar! Ik vrees alleen dat ie niet goed werkt en dat ik hem toch terug moet brengen..

gr, thomas

Dat is vervelend!! Zit er wel een manual bij??
Daarin kan je eventuele foutcodes opzoeken. En eventueel een factory reset uitvoeren, waardoor alle instellingen weer in de 'neutrale' stand worden gezet.

Wel vreemd dat de verkoper hem ook al niet aan de praat kreeg, het is normaal gewoon een kwestie van inprikken op de midi in poort en even proberen op welk midikanaal ie uitstuurt door de synth/module door de midikanalen heen te scrollen...

Helaas geen manual.. Heb hem nu ter reparatie liggen en de software blijkt het probleem te zijn. De software is echter nergens meer te krijgen dus ben afhankelijk van iemand van wie ik een backup mag maken.. Zie ook mijn nieuwe post hierover!

Back