cross modulation, wat is het en wat doet dat nou?

Als ik zo een patch als wat Hanz net gaf, namaak op de Micro Modular krijg ik gewoon geluid

Ik ben niet 100% zeker of ik t zo goed heb, maar ik hoor ieder geval geen geluid totdat ik sync van 1 vd 2 OSCs losmaak

Attachments

• syncrossmod.jpg
    syncrossmod.jpg
    154 KB · Bekeken: 128
Ik ben niet 100% zeker of ik t zo goed heb, maar ik hoor ieder geval geen geluid totdat ik sync van 1 vd 2 OSCs losmaak

Doe dit bijv. Met een zaagtand...
Want sinus gaat bij mij inderdaad geen
geluid geven op mijn g2 mod.

Buchla 158 vco module 2 sine waves uit gemixed in een plan-b model 13 lpg.
Ik draai manual de fm depth open op beiden vco's.

Crossmod :mexico:

Attachments

• crossmod.mp3
    683,3 KB · Bekeken: 137
Doe dit bijv. Met een zaagtand...
Want sinus gaat bij mij inderdaad geen
geluid geven op mijn g2 mod.

hmm de Micro Mod heeft geen FM module met een zaagtand, dit is de enige die ik heb, de overige modules hebben dan weer geen sync

hier de cross modulatie, twee maal zaagtand.
Eerste gedeelte moduleer ik de (semi) pitch van osc 1 en later dien van osc 2. (lijkt verdomt veel op een uitgeknepen eend zo aan het einde van het fragment)

(de ene osc klinkt anders dan de ander als ik de freq. moduleer . . . the mystery continues ;)

(zo nu weer genoeg kruisen bestuift)

Attachments

• G2_cross.mp3
    777,9 KB · Bekeken: 140
doe daar eens ff een screenshotje van, het klinkt nl. alsof er iets "buiten de wet van Sync" word gedaan...

Check: Osc A & osc slave A
ik weet niet pcies wat je daar mee wil aanduiden maar een OSC kan niet op hetzelfde moment SLAVE en MASTER zijn, en dat word er dus steeds geclaimed door jullie...

6 schreef:
...want... OSC-1 wacht op het startschot van OSC-2
OSC-2 wacht op het startschot van OSC-1
beide doen dus niets...

... maar bij de NM zorgt sync toch alleen maar voor het resetten van de osc (die dus wel gewoon blijven oscilleren)...
of snap ik er nu helemaal niets van

de NM G1 manual schreef:
A waveform of an oscillator with a Sync input can be synchronized with a wave of another oscillator. The
synchronization forces the wave to restart each time the modulating wave raises above 0.

Back