14 Feb Cubase 5 Demo

Ongeloofelijk ! Zoveel mensen die
nog steeds met sx3 werken en ik heb
de stap naar Cubase 4 zelf ook pas
sinds kort durven maken......
En dan komen ze met Cubase 5...
Zou die net zolang "buggy" zijn als 4 ?

Is er al iemand die wat meer weet ?

Ongeloofelijk ! Zoveel mensen die
nog steeds met sx3 werken en ik heb
de stap naar Cubase 4 zelf ook pas
sinds kort durven maken......
En dan komen ze met Cubase 5...
Zou die net zolang "buggy" zijn als 4 ?

Is er al iemand die wat meer weet ?

Het valt zeer mee we zijn het nu 2 weken aan het uitleveren en er zijn weinig echte problemen, een plugje hier en daar die f wat anders reageert maar door de bank genomen is het zeer stabiel. zeker voor een versie 5.0.

En de extra tools zijn fantastisch, we hebben veel mensen die nu overstappen van SX3 naar 5!!

Bij deze is iedereen uitgenodigd het zelf teondergaan volgende week./

ik ben zeer tevreden, de nieuwe audio tools zijn gweldig.

ik ben benieuwd of er de 14e nog meer nieuwe trucs naar boven komen

We hebben inmiddels erg veel Cubase 5 gebruikers, wil je weten of de overstap voor jou ook iets is kom dan ook naar de Demodag komende Zaterdag in eindhoven

Ik kom morgen ook even kijken, maar ben erg sceptisch (lees de andere discussies over Cubase). Maar wie weet, hebben ze nu iets briljants dat WEL helemaal werkt (ik geloof het nog niet, maar wie weet word morgen het tegendeel bewezen...)

Ik kom morgen ook even kijken, maar ben erg sceptisch (lees de andere discussies over Cubase). Maar wie weet, hebben ze nu iets briljants dat WEL helemaal werkt (ik geloof het nog niet, maar wie weet word morgen het tegendeel bewezen...)

Zoals ik al zei ik geloof nooit dat alles direkt perfect zal draaien daarvoor is Cubase zelf te afhankelijk van andere leveanciers maar Cubase 5 zelf is echt wel erg goed getest als ik het zo bekijk.

laat je bevindingen even weten hier op het forum, alhoewel je aan een demo natuurlijk niet echt ziet of het werkt of niet.

ik ben waarschijnlijk nog sceptischer dan jou, maar zelfs ik moet toegeven dat de berichten tot nu toe me enorm meevallen. De dingen die gemeld worden op de verschillende fora zijn op zich wel bugs, maar absoluut niet in de orde van grote zoals bij de release van 3 en 4.

Het lijkt er in ieder geval op dat ze het nu wat beter voor elkaar hebben in cubase 5.

Ik ben zelf met name benieuwd naar hoe stabiel het blijft in een wat complexere setup met veel adat ingangen en gekoppelde hardware synths die realtime geintegreerd worden in de projecten.

Dat is ook meteen het probleem waarvoor ze update naar update zullen gaan maken, en wat mensen zoals ik eigenlijk een Beta tester maken. Ik werk hier ook in een zeer uitgebreide setup, en als er ergens iets mis KAN gaan, dat gaat het bij mij ook altijd mis.

Van de andere kant werkt een vriend van me er nu een paar weken mee (welliswaar een eenvoudigere setup), en dat draait tot nu toe stabiel.

Maar, ik laat mijn bevindingen nog even hier achter!!!

Gisteren dus naar de Cubase 5 demo geweest. Mijn eerste indruk: Ziet er goed uit (ik was zelfs verbaasd, want als het bewezen heeft te werken, dan stap ik zeker over!)

Wat in de demo aan bod kwam:

De drumsampler alla Akai:Geinig, lijkt eenvoudig te werken, en doet wat ie moet doen. Wat een leuke extra is, is dat je loopjes kunt auto-slicen, en die losse slices automatisch in de drumsampler kunt gooien. Ik gebruik zelf Battery, dus zal deze drumsampler niet gaan gebruiken

Mash up plug in: Geinig, maar in de praktijk niet nuttig, ik heb er geen overtuigende werking van gezien in de demo.

Pitch correctie plug in: Leuk, een plug in die in eerste instantie erg bruikbaar lijkt. De algoritmes zijn niet van erg hoge kwaliteit, maar ja, t ies graties he!!

Vari audio: Het veld wat het strijdpunt van Steinberg moet zijn, want wat ze daar kunnen, nou, dat moet fantastisch zijn. Melodyne had deze techniek 4 jaar geleden al vele malen beter onder de knie, dus als je van plan bent om er serieuze vocals mee te gaan corrigeren, denk ik niet dat je er goed mee weg komt. Het demo fragment (ik meen een saxofoon), bleef niet overtuigend overeind om ook daadwerkelijk te kunnen gebruiken in een productie.

Convulation Reverb: Kijk, dat is nu precies waarom iedereen sceptisch is!! met een verhaaltje van: Ja, hier zitten nog wat foutjes in (daar begint het al), word je afgescheept dat het in de komende update allemaal opgelost is. (de plugin vreet gewoon zoveel cpu dat het gaat piepen en kraken enzo.. STEINBERG, LEER HET NOU EENS: DOE HET ER NIET IN ALS HET NIET WERKT!)
het idee, en de sound overigens, zijn wel erg goed!

Wat nog veel belangrijker is, en wat ze bij Steinberg in ieder geval in de demo NIET durven, is het laten zien van een plug in, dan wel vst synth van een andere fabrikant. Want alle Cubasen tot nu toe hebben altijd goed gedraaid als je er maar geen plug ins van anderen op zet. DAAR zit volgens mij ook het punt waardoor je het komende jaar update na updat kunt gaan verwachten (alhoewel ze hopelijk veel geleerd hebben van het alom de grond in getrapte CUBASE 4.x).

Voor wat mij betreft, ik heb het aanschaffen van Cubase 5 voorlopig op 1 januari 2010 in mijn agenda gezet, tot die tijd even geen gratis beta testing voor de firma Steinberg....

De demo zelf was overigens erg duidelijk! En het ziet er dus allemaal veelbelovend uit!

ok, thnx voor de impressie pimpampeter.

Mooi verhaal Peter. Dosis gezonde scepsis is nooit weg.
Denk wel dat je ergens in de zomer wel over kan stappen hoor.
Maar als je eenmaal projecten in 5 bewaard kan je ze niet meer in 4 lezen.

zit iets in, maar ja ik heb erg veel lol aan de nieuwe features.

ik ben blij dat ik de ge-update heb en ik kom nog steeds geen mega problemen tegen.

ik had nog niet veel met loopmacher gedaan maar na het zien van de demo bij i4 ben ik helemaal los.

i4 weer bedankt voor de middag

Back