pro-one keyboard kaduk serie nummer

maxdox

rode peper en knoflook
Hoi,

Heb pas een pro-one gekocht, bruut ding, maar het toetsenbord is erg gaar.
Kan niet terugvinden welk serienr nu de slechte en de goede kwaliteit toetsenbord had. Wie verlost me?

The membrane keyboard was used in the Pro-Ones with serial number over 8500 and seems to be very hard to service.

Aldus deze website: http://www.unease.se/proone.htm

Je kunt het beste een pro-one tussen serienummer 1500 en 8500 hebben. De types onder de 1500 hebben het probleem dat de voeding op de print zit en snel breekt. De types boven de 8500 hebben het membraan toetsenbord wat praktisch niet te repareren is.

Hier S/N 5440, dus okee....maar welke hebben dan een J-wire en welke niet? Of is dit nu juist waar het hier omdraait?

Mooi; toetsenbord is uit 72xx reeks. Zwaar brak, maar dan op zijn minst goed te servicen.
Heeft iemand ervaring hiermee? Wat is een indicatie voor de kosten?

Even als antwoord op de vraag van Dender:

Er zijn ongeveer 10.000 pro-one's gefabriceerd. De eerste 8500 hebben een j-wire toetsenbord. De 1500 daarna een membraan toetsenbord.
De pro-one heeft sowieso een klote klavier (vind ik tenminste), maar de j-wire klavieren zijn in ieder geval goed te servicen. Heb je een membraan toetsenbord heb je echt dikke pech, want daar is bijna niks voor te vinden.
Maar het toetsenbord van de pro-one is in ieder geval niet iets waar ze in uitblinken. Beetje el cheapo klavier wat je ook hoort klikken. IK vind het niet fijn in ieder geval, maar daar gaat het bij een pro-one ook niet om.

Ik heb pas mijn klavier gefixt. Op zich niet zo moeilijk (ik had hulp van boemtsjak omdat er ook nog wat andere mankementen aan de pro-one zelf waren).

Er loopt over de breedte van je klavier een soort lange metalen draad.
Aan elke toets zit een veer mechnisme met een uitstekend stukje metaaldraad eraan (de j-wire). Als je de toets indrukt komt de j-wire tegen de metaaldraad en maak je contact. Zo simpel is het.
Het toetsenbord is makkelijk bij te komen.
j-wires en toetsen vind je op vintageplanet.nl of op winecountysequential.com.
Kosten vallen wel mee.
Wat is er eigenlijk mis met je klavier? Ik had zelf een probleem dat ik continu trigger had en ik dacht dat dat aan het toetsenbord lag. Toen ik dat niet gefixt kreeg heeft Boemtsjak ernaar gekeken en bleek het een defecte LFO te zijn. Dus misschien is je klavier wel dik in orde en is de LFO stuk (en die zijn wel duur !).

http://www.carbon111.com/pro1.html

Hier een soort van mini tutorial van hoe je dat doet met het keyboard......link heb ik van Matrixxx.

En idd vintageplanet verkoopt rubbers etc voor de pro one.

@ maxdox Ik zou het ook wel voor je willen doen maar Maastricht - Purmerend is een eind.

Super bedankt voor deze info. Ben blij dat deze onderdelen er nog zijn!

Dender: heel erg bedankt voor je aanbod! Het is idd veel te ver, maar denk dat ik wel iemand kan strikken. Komt helemaal goed ;)

ach, voorlopig ga ik m toch vooral sequencen, en t ding rockt behoorlijk!

Mooi; toetsenbord is uit 72xx reeks. Zwaar brak, maar dan op zijn minst goed te servicen.
Heeft iemand ervaring hiermee? Wat is een indicatie voor de kosten?

kzeg wine county checken
das allemaal nog te koop

Back