Ongeweste geluidsgolven annuleren?

jona_k

Ingeburgerd
Hoi

Bij het produceren van muziek heb ik last van ongeweste 'waves'. Ik vermoed dat ze schadelijk zijn en ik vroeg me af welke apparatuur ik daarvoor zou kunnen aanschaffen om al die geluidsgolven ongeveer goed te krijgen zodat mijn muziek goed zou klinken zonder de oren of hersenens al te veel te beschadigen. Is dat een crossover?

Indien iemand daar meer over weet, gelieve mij te helpen met dit probleem.

peace,
Jonathan

Vind de vraag ook een beetje absurd.
Ik vermoed dat hij op zoek is naar een equalizer, maar zelf niet de moeite heeft genomen om zich te verdiepen in de materie.

Mja misschien refereert ie naar die exploding ear tones (72khz ofzo?) en The Brown Note? :D Knappe jongen die dat met reguliere luidsprekers voor elkaar krijgt.

De enige andere "waves" associatie die dit bericht bij mij oproept zijn de golven die zouden ontstaan door interferentie van twee verschillende frequenties op je linker en rechter koptelefoon speakert waardoor je hersengolven beinvloed zouden kunnen worden. Leuke materie dat wel :)

Los van 't feit hoe je de "ongewenste waves" verwijderd, een "Cross-over" heeft met PA versterking te maken, en is bedoeld om je geluid te splitsen in een lage zone die naar een Bas-kast gaat en een hoge zone die naar je mid/high speaker gaat.

Je zal vast nog veel uitgebreiddere crossovers hebben, maar dit is wat ik ervan weet.

Ongewenste frequenties zou je kunnen EQ-en, koop een Equalizer

zonder de oren te beschadigen
Volume lager, andere oplossing is er niet.

Met doppen in mixen in je eigen huis is een absurd idee.

gewoon 24/7 op 115 db Cristina Aguilera en je krijgt vanzelf een hersenbeschadiging

Los van 't feit hoe je de "ongewenste waves" verwijderd, een "Cross-over" heeft met PA versterking te maken, en is bedoeld om je geluid te splitsen in een lage zone die naar een Bas-kast gaat en een hoge zone die naar je mid/high speaker gaat.
Niet alleen in PA apparatuur hoor. Elke home theater receiver heeft ook een crossover voor de scheiding van signalen naar je sub en de rest van je speakers. Meneer George Lucas zet 'm bij voorkeur op 80Hz.

gewoon 24/7 op 115 db Cristina Aguilera en je krijgt vanzelf een hersenbeschadiging

Daarvoor hoef je Aguilera niet op 115dB te zetten hoor ;-) Zeg.. wat zijn dat eigenlijk voor CIA praktijken? :duivels:

Hoi

Bij het produceren van muziek heb ik last van ongeweste 'waves'. Ik vermoed dat ze schadelijk zijn en ik vroeg me af welke apparatuur ik daarvoor zou kunnen aanschaffen om al die geluidsgolven ongeveer goed te krijgen zodat mijn muziek goed zou klinken zonder de oren of hersenens al te veel te beschadigen. Is dat een crossover?

Indien iemand daar meer over weet, gelieve mij te helpen met dit probleem.

peace,
Jonathan

Ongewenste waves,..

Hmm,.. riekt naar discriminatie,..
Alle waves zijn even belangrijk en als een wave hersenbeschadigingen veroorzaakt is dat gewoon een schreeuw om aandacht.

Je zult zien als je de wave accepteert zoals ie is en 'm omhelst dat ie best wel meevalt.

Een wave is ook maar gewoon een mens als jij en ik.

:luv:

Ik vind het maar een raar verhaal. Maar ik vermoed dat hij gewoon zijn geluid te hard zijn mixer in stuurt waardoor hij ongewenste oversturing(clipping) krijgt(en z'n meters in het rood springen). Tenminste dit is het enige logiese wat ik van deze rare stelling kan maken. Je hersens beschadigen is alleen mogelijk door heel hard met je hoofd tegen een muur te beuken, lang je adem inhouden of met flinke dosissen drugs, maar met geluid????:stupid:L :biertje: :r 8o)

Misschien heeft ie een brainwave ritme van de duitsers weten te bemachtigen en gaat vol op de world supremacy toer?
Samen met de gay sparay van de CIA is ie er helemaal klaar voor..

(O nee hij wou er juist vanaf hé)

Ongewenste waves,..

Hmm,.. riekt naar discriminatie,..
Alle waves zijn even belangrijk

Nee, da's pas racisme. Als alle waves even belangrijk zijn heb je witte ruis.

Back