Bammel
Radioaktief lid
Ongeweste geluidsgolven annuleren?
Gewoon een annuleringsverzekering afsluiten.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ongeweste geluidsgolven annuleren?
lachwekkend topa dit.Ongewenste waves kun je als je het met EQen niet geheel gecorrigeerd krijgt soms goed de mond snoeren met een compressor. Het is daarbij van groot belang dat de mix zo neutraal mogelijk klinkt om een goede weergave op alle speakers te garanderen. Het woord compressor komt van het franse "comprendre". In de tijd van de inquisitie werden de duimschroeven namelijk aangedraaid tot de wyven (het middeleeuws voor waves) goed begrepen dat ze hun mond moesten houden. Opstandige wyven werden dan ook geregeld gecompressed. In de muziek zie je dezelfde aanpak nog steeds, zij het op een wat modernere manier toegepast.
Bij de aanblik van de compressor werden sommige wyven vaak wat week in de knietjes. Soft Knee compressie is dan ook speciaal voor de wat bangere golven dan hard knee compressie. Als je last hebt van staande golven wil een stoel of comfortabele bank soms helpen zodat deze rustig kunnen zitten. Op die manier staan ze de overige sounds in je mix ook niet in de weg. Ze kunnen ze natuurlijk nog wel in de weg zitten, maar dat is een kwestie van een goede layout in je studio.
Ik ben erg blij dat dit punt eindelijk een keer bespreekbaar wordt gemaakt. We weten immers allemaal dat hersenbeschadiging een verbastering is van het woord Herzenbeschadiging en het is wat mij betreft hoog tijd dat we dit soort opstandige frequenties eens flink de kop in drukken. Het moet maar eens afgelopen zijn met deze ongezonde praktijken in onze oh zo geliefde hobby.

Dat begrijp ik tenminste!... Het woord compressor komt van het franse "comprendre". ...

Nee, da's pas racisme. Als alle waves even belangrijk zijn heb je witte ruis.