De grote Cubase (Studio) 5 thread

[...]

Reverence is wat mij betreft nog onbruikbaar. Er komt als het goed is een update aan...

Is er ook ergens bekend wat er als eerst gefixed gaat worden in de komende update?
Reverence dus, en ook een memory lek wat er zou zijn?
Ik kan er niks over vinden (ik zoek waarschijnlijk ook op de verkeerde plek)

Hallo,

Reverence dus, en ook een memory lek wat er zou zijn?

Een memory lek niet, maar het kan gebeuren dat GrooveAgentOne bij bepaalde dingen in de achtergrond noch dingen loopt af te spelen (ongemerkt), waardoor het RAM gebruik oploopt. Dit zal met de eerstvolgende update gefixed zijn. De Reverence zal een betere performance hebben.

Verdere informatie kan ik helaas nog niet geven.

gr,

Chris

prijs cubase 5

prijs cubase 5

hallo synthforummers,

bij Thomann kost Cubase 5; 539 euro. Bij alle andere winkels kost ie ook +500 euro.
Nu heb ik een link gevonden bij studiodedijk waarbij de EMU 0202USB + Cubase 5 intotaal 489 euro kost.
Dit is de link: http://www.studiodedijk.nl/aanbiedingen/bundelsmetcubase5encubasestudio5.html

Dit is wel heel erg goedkoop natuurlijk. Nou heb ik de verkoper gebeld en die deed heel erg vaag hierover. Hij zei dat het echt zo goedkoop is en dat het een update is. Dus dat je cubase 4 krijgt en dan een update naar cubase 5, maar ik zie nu dat je dan ook uit komt +500 euro of soms zelfs +600 euro.... Mis ik wat of is het hier echt zo goedkoop?

hallo synthforummers,

bij Thomann kost Cubase 5; 539 euro. Bij alle andere winkels kost ie ook +500 euro.
Nu heb ik een link gevonden bij studiodedijk waarbij de EMU 0202USB + Cubase 5 intotaal 489 euro kost.
Dit is de link: http://www.studiodedijk.nl/aanbiedingen/bundelsmetcubase5encubasestudio5.html

Dit is wel heel erg goedkoop natuurlijk. Nou heb ik de verkoper gebeld en die deed heel erg vaag hierover. Hij zei dat het echt zo goedkoop is en dat het een update is. Dus dat je cubase 4 krijgt en dan een update naar cubase 5, maar ik zie nu dat je dan ook uit komt +500 euro of soms zelfs +600 euro.... Mis ik wat of is het hier echt zo goedkoop?

Als het een Cubase 4 is dan kan je via de grace period wel upgraden maar dat is nogal een gedoe hebben we gemerkt, waarschijnlijk leverd hij een Upgrade 2 erbij voor een lage prijs, let wel op dat je geen Educatie versie krijgt maar het normale pakket

Kan je hem toch vragen waarom hij hem voor die prijs aanlevert terwijl de rest duurder is?

Want lijkt me niet logisch en eerder dat er dan iets niet helemaal de bedoeling is.
Of hij wil geen centjes erop verdienen of zo.

zoals hiervoor al verteld word, naar mijn weten is het gewoon een oude versie van cubase, + een upgrade naar cubase 5, echter is het nog steeds TE goedkoop om te geloven..
je krijgt er namelijk ook een EMU0202 bij...
to good to be true..
Ik heb de verkoper ook gebeld en die zeggen idd dat je een cubase LE 4 krijgt + een update naar Cubase + een EMu0202...

ja tijdens het gesprek ging ik er dus heel simpel vanuit dat cubase 4 echt goedkoop is. Maar goed. Ik ga 'm strax als ik vrij ben ff nogmaals bellen. Ik weet nu in ieder geval dat het cubase 4 verhaal niet helemaal klopt. En dat ik ff moet vragen naar een eventuele, lastig te installeren, grace period update waar ik geen zin in heb. (Bedankt Grooveron)

ik zal jullie zow ff up to date houden.

Duss...
ik heb gebeld. Het blijkt dat ze de EMU0202 voor de inkoopprijs leveren aan de klanten. Bij de EMU0202 zit standaard Cubase LE, en zij leveren de update voor (de complete versie van) cubase 5 voor een verlaagde prijs. Hij gaf aan dat je echt de hele complete versie is en dat je gewoon alle boekjes en de rest van de complete versie erbij krijgt. Dus dat klinkt goed toch?

Dit is het mailtje wat ik heb gekregen van de medewerker van de winkel:

Je krijgt een UPGRADE naar Cubase 5 inclusief Steinberg USB-key.

De Cubase 5 Upgrade van LE is 100% identiek aan het "gewone" pakket.
Zelfde doos, zelfde DVD's, zelfde handleiding, alles 100% identiek.
Er staat alleen "Upgrade" op de doos.
Jij hebt hier recht op omdat je met de 0202USB een Cubase LE hebt.

Je kunt de UPGRADE gewoon direct installeren als ware het een "gewone" Cubase 5.
Je hoeft dus niets te Upgraden of zo.

Volgens mij klopt het dik gedrukte stuk niet...

Jammergenoeg loopt C5 bij mij ook geregeld vast/gaat ineens uit.
(werk ook op een mac)

Niet echt een vast iets, maar random. (soms bijv wanneer ik iets opneem midi->audio,.. als ik een nieuwe vst install, etc etc)

Komen steeds meer bugs bij...
Heb nu heel vaak dat als ik een fx op een channel wil zetten, hij opent/activeerd, en gaat hij direct weer uit/greyed out...

Ben er nu achter wat t is...

Als ik linksboven de knop "constrain delay compensation" klik... (die echt aan moet staan ivm het anders niet sync lopen van mn sherman...), dan slaan dus veel fx dingen uit.... jammer... hoop dat dit verholpen word.

Ben er nu achter wat t is...

Als ik linksboven de knop "constrain delay compensation" klik... (die echt aan moet staan ivm het anders niet sync lopen van mn sherman...), dan slaan dus veel fx dingen uit.... jammer... hoop dat dit verholpen word.

Ik dacht al bij die "bug" report van jou dat het gewoon de CDC was. Dit is 100% normaal gegrag, en dus zeker geen bug. Als je de CDC aan zet dan wil je juist dat er plugins uitgeschakeld worden, want deze functie is bedoeld om je totale latency tijdelijk naar beneden te halen zodat je bijvoorbeeld nog snel even iets met een softsynth kan inspelen. Het al dan niet in sync lopen van je Sherman heeft hier niets mee te maken, als je je Sherman in sync mee wil laten lopen kan je dat doen met de external fx functie.

Ok bedankt,... had dat nog niet kunnen vinden.
En dan de knop die delay compensation indrukken op het kanaal bedoel je, of handmatig invullen bij je extern fx?

Ok bedankt,... had dat nog niet kunnen vinden.
En dan de knop die delay compensation indrukken op het kanaal bedoel je, of handmatig invullen bij je extern fx?

Geen van beide.

Ondanks mijn (radicale)systeem upgrade heb ik nog steeds rare foutmeldingen over het geheugen bij het inladen van een project. Het gebeurd bij het einde van het laden, als hij de mastersectie opbouwd. Ik heb ander geheugen geprobeerd, draai het project vanaf een andere hdd maar het maakt niks uit....
Ik heb nog 1 optie : mijn systeem hdd waar de cubase installatie op staat vervangen.
Als ik hetzelfde project inlaad vanaf een andere schijf en daarna doorverwijs waar de ontbrekende bestanden staan, dan werkt het wel ..

Ik ben echt onder de indruk van C5, alleen de loopmash en revx hebben nog een memory leak, maar qua timing, midi functions en plugin stabiliteit niks te klagen.

Back