De grote Cubase (Studio) 5 thread

Misschien een idee om ze te uploaden mocht iemand ze al omgezet hebben..? Dan is het maar 1 keer werk ipv dat iedereen het voor zich gaat doen.. Ik ben overigens niet bekend met deze grooves, wat zijn het precies..?

Dus je wilt zeggen eerst SX3 installeren, daar die groove parts in openen en dan die exporteren als midi? Beetje omslachtig ja... :S
Zijn ze wel echt de moeite die Groove Parts? Heb geen idee namelijk, werkt het wel fijn?Thanks!

Ik gebruik eigenlijk alleen de grooves van mijn oude MPC1000. Die kan ik wel uploaden/mailen. Het is een leuk hulpmiddel als je zelf niet zo'n groovende drummer of toetsenist bent.Vooral bij hihats, rides en percussie vind ik het fijn werken.

Het is eigenlijk quantiseren, niet strak op de beat maar met een human feel. Probeer gewoon allerlei grooves uit en gebruik je oren. Sommige groove templates werken bij jouw muziek en sommige helemaal niet.

Misschien een idee om ze te uploaden mocht iemand ze al omgezet hebben..? Dan is het maar 1 keer werk ipv dat iedereen het voor zich gaat doen.. Ik ben overigens niet bekend met deze grooves, wat zijn het precies..?

Zoals ik al zei, ik wil mijn MPC grooves als midi file wel sturen. En een deel van de andere parts. Misschien kunnen we wat afspreken over de verdeling.Ik heb ze verder nog niet geconverteerd.

Even mijn korte mening:

Wat een verademing, Cubase 5. Komend vanaf Live 7 is dit zoveel uitgebreider, vooral op midigebied. Ik maakte klassieke, pop en rock arrangementen met Live maar de opties die je bij Cubase krijgt zijn zoveel meer en ik gebruik ze ook echt. De workflow is wel wat minder snel, maar dat gaat vast wennen.

De donkere interface bevalt me ook wel :) Onboard plugs heb ik nog niet veel gebruikt, op Reverence, Roomworks, de delays en de vintage en multiband compressor na. Iemand enig idee of de 'studio EQ' een beetje bruikbaar is?

Wat een verademing, Cubase 5. Komend vanaf Live 7 is dit zoveel uitgebreider, vooral op midigebied. Ik maakte klassieke, pop en rock arrangementen met Live maar de opties die je bij Cubase krijgt zijn zoveel meer en ik gebruik ze ook echt. De workflow is wel wat minder snel, maar dat gaat vast wennen.

Beetje dezelfde ervaring als ik heb. Live is leuk om snel ideeën in elkaar te zetten, maar vooral op midi en mixgebied vind ik Cubase beter. Bovendien heeft Cubase ook wat Live-achtige elementen ingebouwd. Timestretchen is nog niet zo handig als in Live, maar komt meestal heel dicht in de buurt.

Onboard plugs heb ik nog niet veel gebruikt, op Reverence, Roomworks, de delays en de vintage en multiband compressor na. Iemand enig idee of de 'studio EQ' een beetje bruikbaar is?

Sinds Cubase5 gebruik ik bijna geen andere plugins meer. EQ is gewoon goed.
De enige plugins die ik verder nog gebruik zijn PSP Vintagewarmer en wat AudioDamage dingen voor de extremiteiten.

Even een vraagje.. als ik de nordlead (of een andere hardware synth) inlaad als external instrument.. en ik klik op dat audio kanaal op direct monitoring hoor ik de synth dubbel.. net als een delay.. terwijl ik alleen de synth wil horen met het effect wat op dat kanaal staat..

weet iemand toevallig hoe ik dat goed kan krijgen?

yoda-rtfm.jpg

weet iemand of het mogelijk is een backup usb elicencer te hebben waar je licences op kunt zetten voor het geval je je dongle kwijt raakt, kapot gaat, vergeten bent etc.
met andere woorden kun je er meer dan één hebben waar de zelfde serial op staat?

verschrikkelijk onhandig trouwens die dongle maar dat is een ander verhaal..

weet iemand of het mogelijk is een backup usb elicencer te hebben waar je licences op kunt zetten voor het geval je je dongle kwijt raakt, kapot gaat, vergeten bent etc.
met andere woorden kun je er meer dan één hebben waar de zelfde serial op staat?

verschrikkelijk onhandig trouwens die dongle maar dat is een ander verhaal..

Nee, dat kan niet. Dongle kwijt of gestolen, is licentie kwijt (verzekeringszaak, je krijgt ook geen nieuwe auto van de dealer als je oude gestolen is). Dongle kapot: opsturen naar Steinberg, je krijgt dan een nieuwe.

Ik heb mijn dongle en ilok IN mijn kast liggen. Heb gewoon 1 van de onboard usb strips achter in de kast los geschroefd, en dat zit nu binnen in de kast :)

Heb deze dongle als sinds 2004 en nog nooit gekkigheid meegehad eigenlijk, volgens mij gaat dat niet zomaar stuk

Klopt ik vind die dongle wel practisch zo kan ik Cubase opmeerdere systemen draaien als ik wil zonder extra kosten, en als je de boel registreert bij Steinberg is het volgens mijn zelfs bij diefstal nog wel op telossen.

Klopt ik vind die dongle wel practisch zo kan ik Cubase opmeerdere systemen draaien als ik wil zonder extra kosten, en als je de boel registreert bij Steinberg is het volgens mijn zelfs bij diefstal nog wel op telossen.

Ja, goed voor mekaar, die eLicenser! :okdan:
Vooral ook omdat ik al mijn licenses er op kwijt kan, ook de andere van Steiny gaan op 1 en dezelfde dongel.

onhandig omdat ik zowel thuis als in de studio aan projekten werk op verschillende computers en dan altijd aan die dongle moet denken, iedere keer meenemen, vergroot de kans op kwijtraken ed.. dan zijn er natuurlijk altijd weer mensen die zeggen dat het heel normaal is dat je per systeem één instance van een programma draait, echter ook dat vind ik onzin.. ik heb immers betaald om het programma te gebruiken, ongeacht hoeveel computers ik gebruik..
ik begrijp simpelweg niet dat er mensen zijn die zo'n onpraktisch ding handig vinden..
ik kan het me niet veroorloven afhankelijk te zijn van zo'n onding, er kan al zoveel mis gaan met die computers en dan ook nog zo'n onhandige dongle maar goed, dat vind ik dan weer..

heb ondertussen kontakt gehad met cubase:

thank you for your email. I understand your concerns, but it is not possible to store one license
on more than one Steinberg Key/USB-eLicenser at the same time.
This would mean that instead of one single license you could basically "reproduce" licenses
without the need to pay for these additional licenses.

However in the case of a lost/broken/stolen Steinberg Key/USB-eLicenser we are always trying
to help as good as we can.

If you ever have trouble with your Steinberg Key/USB-eLicenser then simply write us an email
or call us. Depending on what exactly happened we might probably send you a new Activation Code to download
a license for your Cubase 4, and for that case you would need an empty Steinberg Key/USB-eLicenser.
You are of course free to already purchase an empty Steinberg Key/USB-eLicenser for this situation,
should it ever occur.

Please understand that it depends very much on what exactly has happened to the Steinberg Key/USB-eLicenser,
so I can only give you a general overview.

Most of our software uses a hardware key, only certain versions use a software key,
such as Cubase LE 4. You cannot transfer a license from a hardware key to a software one.

Logisch toch?
Dat zou dé manier zijn om er misbruik van te maken.
Koop 1x Cubase en installeer het bij al je muziekvrienden. En dan het beste ook nog voor een leuk zakcentje.

Logisch toch dat ze daar niet aan gaan. Open deur lijkt me.......

En ik betaal er niet voor, dat anderen het ongelimiteerd distribueren en er eventueel ook nog aan verdienen. Ze hebben het gewoon goed voor elkaar.

En jij kunt ook niet achter meerdere computers tegelijk werken, dus ik snap je probleem ook niet.

Als je bij Defensie of Justitie werkt mag je je USB stick toch ook niet verliezen? Dan let je dus toch juist heel goed op dat je je dongle niet verliest? Of je bent natuurlijk gewoon een slordervos..............daar moet je zelf mee leren omgaan.

De domme C5.1 vragen zullen wel asap beginnen, hoorde gisteren op een verjaardag van een collega producer dat het hele oeuvre aan nieuwe Steiny producten gekraakt is :erm:

Back