Synths voor electro

Ollie94

BOING BOEM CHACK
Hey synthies!
Ik ben sinds een paar weken bezig met een electro duo iets. Allemaal toffe en goeie ideeen, maar eignlijk zitten we met te weinig synths :(
Keb wel wat synths (check onder xD à) Maar ik zoek naar wat meer en wat beter(HANDIGER) voor echt live mee te spelen.
Ik had al wel gedacht aan wat synths zoals de Juno 106, Teisco 60f, weet ik veel allemaal. Eigenlijk zowat alles dat vet bassen en blieps kan maken en analoog is!!!!!!!!!!!!!!
Voor welke synths zou ik moeten gaan kijken? Ik heb een nogal beperkt budget ( max 700/800 euro) maar ik zocht ook gen 303 xD Een paar goedkopere is beter(voor mij op dit moment) dan 1 dure xD
Heeeeelp!
Ollie94

(HANDIGER) voor echt live mee te spelen.
Dan mag je die vette analoge zooi vergeten omdat 't een ton weegt en maar monotimbraal is. Overigens valt een 106 qua vetheid nog erg mee.

Live-geluid is altijd een compromis, dus pak een leuke VA, daar ga je meer plezier van hebben - en je rug ook.

kunnen we alle "Welke synth voor..." threads niet gewoon samenvoegen pfff...
:gaap:

Wat is xD wat ik 3 keer in je bericht lees?

Voor live zou je Macbook (wel erg suf op podium) en je Microkorg kunnen gebruiken aangevuld met bijv een Roland SH-101 en een goeie drumcomputer
die je ook live fijn kan programmeren. Of ipv de Macbook een MPC1000 met JJ os.

In dat geval zou ik ook zeker voor een stringsynthesizer gaan, veel electro(pop) maakt gebruik van strings naast de sequences en synths(leaetherstrip).

Goose, Boys Noize, Digitalism, Soulwax, Shameboy, les petit pilous en laatst maar zeker niet slechts Kraftwerk

Toch wel veel VA synths volgens mij hoor. Veel analoge synthesizers zijn niet zo interessant om als enige synthesizer te hebben, die zou ik er later bij kopen.

Nou het valt nog mee maar sommige mensen denken dat Fedde le Grand electro maakt en dan lopen dit soort threads nog wel eens uit de hand :duivels:

Toch wel veel VA synths volgens mij hoor. Veel analoge synthesizers zijn niet zo interessant om als enige synthesizer te hebben, die zou ik er later bij kopen.

Ik heb dus eigenlijk nog steeds geen antwoord op mijn vraag: WELKE SYNTHS?!:confused::duivels::(:frons::stupid
Ik ben al aan het rondzoeken naar een cheap SH-101 (no comment) maar meer weet ik nu niet echt :(

Nou het valt nog mee maar sommige mensen denken dat Fedde le Grand electro maakt en dan lopen dit soort threads nog wel eens uit de hand :duivels:

Ik bedoelde ook geen elektronische muziek éh manne! :duivels:
Ik had het over het DANSGENRE electro :frons: Waar wij jongeren op dansen, niet jullie 40+ 'ers !!!
Boeie in ieder geval.

btw: het leunt nu al aan het randje :r

Laatst gewijzigd:
mischien de korg electribe s, electribe xs, electribe r
in kombinatie met een midiverb 3 of 4, korg kaos pad 2 of 3 met een of ander distortion pedaaltje van boss ofzo

ik denk dat je dan wel goeie spullen hebt.
gr. Mark

Ik bedoelde ook geen elektronische muziek éh manne! :duivels:
Ik had het over het DANSGENRE electro :frons: Waar wij jongeren op dansen, niet jullie 40+ 'ers !!!
Boeie in ieder geval.

btw: het leunt nu al aan het randje :r

Ja en dan in je eerste post nog over Kraftwerk beginnen :doei:

Ik had al meteen geschoten dat jij meer een type was voor een VA synthesizer ;)

Back