Synths voor electro

nog een va is denk ik niet nodig, je hebt al een microkorg en legacy...
sh-101 is wel een leuke toevoeging. en natuurlijk een juno60.
of een echt dikke bass een moog voyager, klink je meteen als deadmau5
:okdan::baco::verkoght::verkoght:

en fx ja ;)

Ik heb dus eigenlijk nog steeds geen antwoord op mijn vraag: WELKE SYNTHS?!

Waarom is een SH-101 een elektro-synthesizer?

Waarom is een TR-909 een techno-drumcomputer?

Je spant de wagen voor het paard. Deze apparaten zijn geen trance-synths, geen electro-synths, geen techno-synths, deze apparaten zijn gebruikt door een stel mensen met talent en weinig in de beurs en toen de rest van de planeet op een DX7 of D50 sprong omdat die realistischer klonk kochten deze getalenteerde mensen die apparaten op, omdat het het enige was wat ze zich konden veroorloven en maakten er techno mee omdat ze het gezien hadden met de rest van de muziek.

Dus, je vraag slaat nergens op. Denk je dat die artiesten die jij als voorbeeld noemt naar de winkel gaan en vragen om een electro-synth? Natuurlijk niet!

Ik had het over het DANSGENRE electro :frons: Waar wij jongeren op dansen, niet jullie 40+ 'ers !!!
Tijd voor die jongeren om dan maar eens een lesje geschiedenis te krijgen.

Verder, tijd voor die jongeren om dan maar eens de rest van de jongeren te volgen. Al het spul van al jouw helden komt uit een laptop met Ableton, Cubase, Logic of FL Studio, een beetje geinige softsynth zoals Massive, en een hele ris drumsamples waar distortion en compressie overheen is gegooid totdat het pijn doet.

Waarvan akte.

je mag bij mij eens komen checken (ben van antwerpen) of een Virus / Korg MS20 / TR-909 / etc (zie signature) 'electro' bakken zijn

ik wordt er dit jaar wel 40...

voor eens en altijd.....elektro:
cybotron%2Bclear.jpg

basta!

ach, de discussie van wat 'echte' electro is (en 'echte' techno, 'echte' industrial etc etc) , wordt hier regelmatig gevoerd maar blijkt steeds een discussie zonder einde te zijn.

vooral 'electro' is een term die zeer ruim (maar ook zeer eng) opgevat kan worden

wel grappig dat de topicstarter denkt dat de electro waar hij het over heeft, gemaakt/uitgevonden werd door jongeren van NU...terwijl de 40 plussers wel weten dat dit de tiende revival is van iets wat +20 jaar geleden ook al bestond.
maar wel alles met nieuwe technologie en in een nieuw jasje, dus ikzelf vind het toch weer nét iets anders dan vroeger, niet slechter/beter dan vroeger maar meer 'eigentijds'.
soms vind ik 'oude' muziek op één of andere manier 'echter', maar soms kunnen oude dingen echt wel zéér gedateerd klinken tov het geluid van tegenwoordig

Die sh101 is al een goed begin, voor strings misschien een korg lamda of delta. En een neptune 2 die je door een sequencer laat aan sturen(of de midi uitgang van een TR-505). Dan heb je al een leuke set up voor electro. Kan je later nog voor een poly six gaan of een vermona perfourmer. Voor seiko ik ben toch echt wel van de oldschool electro( word 38 ) en ben daar behoorlijk puristies en bekrompen in. Frontline assembly, YelworC, Skinny puppy, The klinik(dirk ivens er nog bij), Dive, Front 242, Insect, The neon judgement, DAF, a; Grumh, Swamp terrorists, Absolute body control enz.

Laatst gewijzigd:
Voor seiko ik ben toch echt wel van de oldschool electro( word 38 ) en ben daar behoorlijk puristies en bekrompen in. Frontline assembly, YelworC, Skinny puppy, The klinik(dirk ivens er nog bij), Dive, Front 242, Insect, The neon judgement, DAF, a; Grumh, Swamp terrorists, Absolute body control enz.

tja, mijn interesse in electronische muziek is ook begonnen bij front/the klinik/skinny puppy en co
maar zoals je twee posts hoger kan zien, werden groepen als cybotron ook electro genoemd...en dat is echt wel in dezelfde periode

ook toen al was electro bréééééééd ... en 't is er alleen maar breder op geworden

Wat een raar topic zeg, welke synth voor electro??? Euh vrijwel iedere synth mischien ???

Ja maar niet iedere synthesizer kan alle clichee geluiden produceren. En het gaat er natuurlijk wel om dat de topicstarter wat platgeslagen clichees nog wat verder kan herhalen.

Koop dan een sampler, kan je die clichees uit andere nummers samplen waardoor jezelf automatisch ook een cliché wordt.

euh, nee
Tegen de tijd dat ik daar geld voor heb kank eve goe doorsprare voor ne ARP 2600 (bewijzen van spreken) !!!

een 101 zul je voor ongeveer dezelfde prijs als een virus vinden, ik zou dan zeker wel voor een virus gaan omdat die veeel veelzijdiger is.

Ook hier raad ik weer een alesis micron aan overigens, veelzijdig, goedkoop en klinkt super niet va achtig.

hoe is t met ollie eigenlijk nu

kweet ni
Tis nogal tegestrijdige commentaar: de ene zecht VA, andere zgt niets zinnigs (of topic) en de andere zegt analoog.
Nouja
Ik wil analoog gaan. Kweet alleen nog ni dewelke!
Eigelijk iets monosynth: wa Teisco 60f, SH 101, weet ik veel wat achtig, liefst 2 (1 is ook cva) osc. Gwn iet bassy om het in 1 woord te zegge.
500 € max.
Kom maar af met de namen:baco:

Koop gewoon iets, maakt niet uit wat. Bevalt het, dan ben je klaar. Is het niets, dan ben je een ervaring rijker en kun je beter gericht en gemotiveerd kijken naar een synth die wèl bevalt. Koop de synthh voor een schappelijke, gangbare prijs zodat je de synth als hij niet bevalt weer weg kunt doen zonder een centje pijn.

kweet ni
Tis nogal tegestrijdige commentaar: de ene zecht VA, andere zgt niets zinnigs (of topic) en de andere zegt analoog.
Nouja
Ik wil analoog gaan. Kweet alleen nog ni dewelke!
Eigelijk iets monosynth: wa Teisco 60f, SH 101, weet ik veel wat achtig, liefst 2 (1 is ook cva) osc. Gwn iet bassy om het in 1 woord te zegge.
500 € max.
Kom maar af met de namen:baco:

Sluit de analoge neptune 2 ook niet uit. die is nieuw, dus nog geen gebreken(die kost nieuw ongeveer 500). Maar de Teisco 60F of 100F zijn ook erg OK. Ik heb zelf de 100F(met het kawai stickertje) en dat is een van mijn favorieten. De neptune ben ik ook heel tevrede over, hij is lekker ruig en kan ook heel vies klinken.

owkaj
Nog andere analoge synths ?
Liefst zoveel mogelijk namen, dan wordt het zoeken makkerlijker 8)
btw wat bedoelt ge met da "welke fiets gedoe?"
Als iemand iets te koop heeft staan in het genre dat ik zoek mag je het altijd zegge ;)

haha nou gewoon een vergelijking,
ik bedoel heel vaak zijn er veel meer mogelijkheden en is er geen 1 goede oplossing ofzow :yamaha:

Koop gewoon een synth, probeer hem uit bevalt ie niet ---> doorverkopen, anders houden !

Meestal raak je je synthesizer toch wel weer kwijt als je hem verkoopt, dusssseeee 8)

Back