PRODAW computers

iemand ervaring mee?

PRODAW computers is a Dutch DAW brand. All PRODAW computers are custom built for your music needs. Although the PRODAW brand only exists for about one and a half years, already over 100 studios and producers are supplied with a PRODAW sytem. Can you imagine how many music is being recorded, mixed and mastered at these systems right now!?

What makes a PRODAW system so different is the fact that it is custom built for professional audio use. It's fast, very quiet and every system is tuned, tested and backupped by a system image. As they say themselves: "We build the system, you make the music." During the Music Alive Event, you can check their systems out for yourself.

http://www.prodaw.nl/

Last edited by a moderator:
Een linkje naar de website van ProDAW was op zich wel behulpzaam geweest.

Ik heb geen ervaring met de systemen zelf, maar het ziet er uit als een collectie goede hardware. Op zich prima dus, maar het lijkt niet meer te zijn dan een verzameling onderdelen die je bij de meeste betere computerzaken kunt krijgen.

- "Superstille kwaliteitskoeler met fancontroller"? Tja, klinkt leuk, maar ze zouden beter kunnen noemen welk merk ze gebruiken, dat maakt meer impact (of is het stiekum toch de boxed koeler van Intel?)
- "We garanderen volledige compatibiliteit met o.a. de volgende hardware [...], en de bekende softwaremerken [...]". Ik zie nergens staan dat ze de DAW software ook voor je installeren... tja, zegt dus dan ook niet zo veel.

Op zich dus wel goeie kwaliteit hardware voor wat ik kan opmaken uit de website, maar niet veel bijzonders als je zelf een systeem kunt bouwen, of in ieder geval kaas hebt gegeten van wat voor onderdelen je het beste kunt selecteren als je door een computerzaak iets laat bouwen. Mogelijk voordeel van deze systemen: ze installeren het besturingssysteem voor je, en hebben dat mogelijk gefinetuned voor DAW toepassingen.

Kwaliteit van de laptops kan ik niet beoordelen.

Hallo,

Om verwarring te voorkomen, een bericht van Prodaw/Teach Music:
Prodaw is de nieuwe merknaam van onze systemen die binnenkort niet meer alleen vanuit Teach Music geleverd worden maar vanuit verschillende leveranciers.
Afgelopen jaar zijn er inderdaad meer dan 100 systemen geplaatst waarvan de meesten als totaalset, dus met bijvoorbeeld Cubase of Ableton, een interface, midicontroller en luidsprekers. Op het Music Alive Event in Rotterdam 15 februari wordt voor het eerst het "merk" Prodaw gelanceerd. Daarvoor dus bekend als custom built computers van Teach Music.
Iedereen van hier is uiteraard welkom, zie:
www.music-alive.nl
www.teachmusic.nl
Volgens mij zijn er ook een aantal trouwe Synthforum bezoekers in bezit van een Teach Music systeem..?

Groeten,
Renier- Teach Music

Back