Youtube Quality verbeteren

JohnDoe5

Gedeactiveerd account
Graag zou ik willen weten hoe ik de qualiteit van audio kan verbeteren van You-tube...

Wanneer ik het dowload van Youtube als mp3 :okdan:

Gewoon de qualiteit up pimpen met Tools,vst enz...

Iemand een idee hoe ik deze mp3's na downloaden beter kan maken ?

:dj:

'k weet niet wat je wil van youtube,
maar mss beter zoeken naar een versie op de muziek sites??

Heb alleen audio/mp3 nodig...

Heb alleen audio/mp3 nodig...

Nou ik heb alleen maar mp3/audio nodig van Youtube.
Er zijn gewoon bepaalde dingen die je niet met p2p programs vindt... 8o)

Is de kwaliteit niet goed te bewerken met bepaalde effecten...:dj:?
Is er bijv. geen mogelijkheid om 16 bits van te maken of zo en nog meer op te krikken ?

Is er bijv. geen mogelijkheid om 16 bits van te maken of zo en nog meer op te krikken ?
iets wat al een lage resolutie heeft zal niet beter worden door het een hogere resolutie te geven,
slechte informatie zal dus slecht blijven... zelfde verhaal dus qua omzetten van 8 bit naar 16 bit...

vergelijk het met een plaatje van 320x240... je kan zo'n plaatje wel up-scalen naar bijv 1024x768 maar de informatie blijft gelijk.
en natuurlijk kan je interpolatie toepassen zodat het minder blokkerig lijkt maar dat zijn wel bijverschijnselen die je ook weer niet wil hebben, het detail blijft dus gelijk. als je 1 pixel vergroot naar 4x4 pixels zal het detail nog steeds gelijk zijn aan 1 pixel. bij geluid is dat dus net zo, je kan er wel filters op ztten maar dan word de boel weer doffer en heb je nog niet het gewenste resultaat.

kortom: wat er niet in zit haal je er niet uit...

Laatst gewijzigd:
Er zijn gewoon bepaalde dingen die je niet met p2p programs vindt... 8o)

Nou, dan ga je gewoon netjes naar de winkel toe en dan koop je het.

Waarom is dat zo'n groot probleem?

Graag zou ik willen weten hoe ik de qualiteit van audio kan verbeteren van You-tube...

Wanneer ik het dowload van Youtube als mp3 :okdan:

Gewoon de qualiteit up pimpen met Tools,vst enz...

:dj:

Heb je nog helemaal niks geleerd gedurende je eerste 1.000+ posts hier?!? :stupid:stupid:stupid

Überhaupt zou ik beginnen om het niet als mp3 te downloaden, omdat je dan ook nog de mp3 compressie moet un-do-en...

shit stays shit...

attachment.php

Attachments

• shitquali.gif
    shitquali.gif
    19,5 KB · Bekeken: 93
Heeft Andrew Keen dan tóch gelijk? :stupid

Is het natuurlijk ook nog maar de vraag of (jonge) mensen tegenwoordig wel weten dat mp3 gecomprimeerd audio is!
Ik denk dat de vraag is of het bekend is dat er ook andere geluidsdragers zijn dan mp3...

Ik denk dat de vraag is of het bekend is dat er ook andere geluidsdragers zijn dan mp3...
maar de vraag is op zijn beurt dan weer of je MP3 OPZICH wel een drager mag noemen...
dus dan maar ook ende in de phyziekende zin of the word... maar idd, ik onderstaande :D

De laatste is denk ik het logo van het 'vage-cuntbient-synthforum'
:dubbel:

Ben ik het niet mee eens. Een cd is meer dan alleen een schijfje polycarbonaat (of zoiets), want het gaat (mij) uiteindelijk om de data. Net als met de mp3 is er ooit een bestandstype afgesproken (44/16).

De CD is een geluidsdrager. MP3 is GEEN geluidsdrager, maar een bestandstype! Het audio dat op een CD staat (PCM audio) is van een standaard Samplerate (44.1 kHz) en Bitdepth (16bit). Voor MP3 is er geen specifieke standaard afgesproken. Voor MP3 zijn ook verschillende samplerates beschikbaar (bijv. 32kHz, 44.1 kHz, en volgens mij ook gewoon 48kHz) Bitrates zijn bijv 96 kBs, 128kBs 256kBs etc. MP3 staat voor MPEG 3, een variatie van de verschillende soorten MPEG coderingen. MPEG2 Layer 3. Er zijn veel verschillende MPEG coderingen, Redbook audio CD is standaard.

Geluidsdragers zijn media waarop geluid staat, ongeacht het soort geluids(bestand). Een LP (vinyl) is een geluidsdrager, een muziekcassette is een geluidsdrager, een CD is een geluidsdrager.

44/16 is geen bestandsTYPE maar de resolutie (nauwkeurigheid) waarmee het audio is gesampled.

Ff on-topic.

Je kan hem naar mij toe sturen, ik ken iemand die ze op kan vijzelen dmv direct rippen van de tube en dan met premiere nabewerken.

Stel je er niet al te veel van voor,maar er zit hoorbare verbetering in wat betreft de ruis etc.

Ik had het een keer nodig voor een sample van de duitse tv die was echt nergens meer te vinden en het kwam er aardig uit

Back