platen uitgeven in eigen beheer.

Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
En als je vertelt dat je het er niet mee eens bent, want je hebt immers copyright!, dan stuurt ie gewoon een knokploeg op je af [wat heb ik toch een fantasie he..;) ]

Tsja, als iemand iets van mij jat en het verkoopt alszijnde zijn productie dan moet ie niet raar staan te kijken als er ineens een vrachtwagen in z'n huiskamer staat! :(
Niet dat ik zo stoer ben, maar ergens moet je een lijn trekken.
Het is wel goed dat de BUMA/Stemra er is, maar ik heb liever zelf de touwtjes in handen. ( kben nml. een supercontrolfreak :) )

Thanx Omiel, da's een duidelijke post.
Maar toch heb ik op deze interessante SITE gelezen dat het verstandig is je artiestennaam etc. te beschermen. .. maar dat kan dus gewoon eigenlijk niet.

eigen beheer

eigen beheer

in deze tijd durven platenmaatschappijen geen risico meer te lopen...en iedereen denk dat ie muziek kan maken en dat dat al snel goed genoeg is om uitgebracht te worden, en stuur dat op. vervolgens kom je op een stapel met alleen maar van dat soort HUIS producties en die gaan meestal meteen de prullebak in
De eerste 10 seconden van je 1e track moet bruut zijn, en de rest nog VETTER
het moet gewoon knallen, foutjes worden niet getolereert, het moet gewoon een vette productie zijn waar ze niet omheen kunnen........ de andere kant is natuurlijk dat als je niet wil dat een platenmaatschappij meesnoept van jouw gemaakte productie kan ik begrijpen dat je het dan in eigen beheer doet maar ja ,, zij doen ook een heleboel voor jou terug..
dat moet je dus afwegen....
daarnaast het feit dat platenmaatschappijen liever een wat mindere plaat van een bekende naam uitbrengen....
dan een betere plaat van een onbekende, dat is de realiteit

greetzzz

Re: Re: i wanna know....

Re: Re: i wanna know....

Julie hebben alles toch gewoon bij RUshhour distributie gedaan??? Kan je daar wat meer over vertellen?

Hoe gaat het met julie plaat????

Origineel geplaatst door olafmol
je geeft zelf al de antwoorden ;)

Re: eigen beheer

Re: eigen beheer

Maar aan de andere kant:

Als je nooit goeie reacties krijgt van labels, moet je wel een beetje bij jezelf te raden gaan of je muziek wel geschikt is om uit te brengen.
Dat geldt zeker voor commercielere/toegankelijke muziek zoals progressive trance en groovy club dingen. Maar toch moet ik over het algemeen zeggen dat ik de concurrentie in NEderland helemaal niet zo moordend vindt. Er zijn maar een paar mensen die een heel genre draaiende houden,. Als ik platen ga kopen in Amsterdam kom ik die Nederlandse topproducties zelden tegen in iedergeval.
Ik geloof dat 500 stuks laten persen iets van 1050 euro kost, als je er dan tussen de 150 en de 200 verkoopt draai je al kiet. Als je een redelijke plaat hebt gemaakt moet dat lukken, met Clone/RushHour distributie.

Origineel geplaatst door technatural
in deze tijd durven platenmaatschappijen geen risico meer te lopen...en iedereen denk dat ie muziek kan maken en dat dat al snel goed genoeg is om uitgebracht te worden, en stuur dat op. vervolgens kom je op een stapel met alleen maar van dat soort HUIS producties en die gaan meestal meteen de prullebak in
De eerste 10 seconden van je 1e track moet bruut zijn, en de rest nog VETTER
het moet gewoon knallen, foutjes worden niet getolereert, het moet gewoon een vette productie zijn waar ze niet omheen kunnen........ de andere kant is natuurlijk dat als je niet wil dat een platenmaatschappij meesnoept van jouw gemaakte productie kan ik begrijpen dat je het dan in eigen beheer doet maar ja ,, zij doen ook een heleboel voor jou terug..
dat moet je dus afwegen....
daarnaast het feit dat platenmaatschappijen liever een wat mindere plaat van een bekende naam uitbrengen....
dan een betere plaat van een onbekende, dat is de realiteit

greetzzz

Re: Re: Re: i wanna know....

Re: Re: Re: i wanna know....

Origineel geplaatst door bobaphat
Julie hebben alles toch gewoon bij RUshhour distributie gedaan??? Kan je daar wat meer over vertellen?

Hoe gaat het met julie plaat????

RH zou de distributie gaan doen, maar hebben uiteindelijk toch besloten dat het niet goed genoeg bij hun portfolio paste, niet experimenteel genoeg ed...... toen zijn we zelf maar langs de platenzaken in adam, utrecht ed gegaan, en hebben wat connecties in oa zwitserland aangesproken. Vooral bij Dancetracks in Adam wordt ie goed verkocht, en we krijgen uberhaupt veel goede reacties op de promo-mailout die we hebben gedaan..oa van DJ's/producers als Alex Attias, Todd Sines, Llorca, Lars BOC Behrenroth ed... er komen binnenkort ook artikeltjes in oa plastiks.be en XLR8 magazine. We zijn nu dus heel hard bezig om de distributie rond te breien, we hebben nu een deal voor de exclusieve USA distributie, en we zijn belenex en europa aan het afronden...... als dat rond is gaan we ook gelijk de volgende release(s) doen, en we zijn ook hard bezig met een meer experimenteel/electronisch sublabel.....

qua oplages: wat wij vooral zijn vergeten zijn de kosten van promo's verzenden...we verzenden redelijk exclusief, maar wel wereldwijd...we hebben nu ca. 40 stuks rondgestuurd als promo, en aangezien het vinyl is kost je dat behoorlijk wat geld....dus dat break-even verhaal met 500 stuks is behoorlijk tricky.... daarbij komt ook dat als je aan distributeurs verkoopt je marge nog wat minder wordt, en je ook niet gelijk superduur als import in de schappen wilt liggen in bv de USA, omdat je dan nooit echt een goede naam kan opbouwen..tenzij dat je strategie is natuurlijk ;)

al met al gaat het eigenlijk heel goed, het is nog steeds heel leuk, erg goede reacties, en de upcoming releases zijn nog veel beter (vinden wij dan ;) ) .... voor het geld moet je het gewoon niet doen, het gaat om het de wereld inbrengen van mooie/goede/vette muziek, mensen leren kennen, erkenning verdienen.....

Olaf

Toch wel raar hoor,, dat RH er niet aan wil. Een distributeur kan er toch nooit financieel op achteruit gaan???
Maar idd,,, dat je ook nog promo's en shit moet versturen had ik niet aan gedacht, en dat hakt er ook weer flink in. Als ik zie wat je er voor doet om je eigen ding te kunnen blijven doen kan ik daar alleen maar respect voor hebben.

Ik ga zelf toch wel eerst proberen bij een label iets uit te krijgen, als het dan niet lukt en ik vind mijn eigen muziek te goed om op de plank te laten liggen ga ik ook zoiets doen.

In iedergeval nuff respect Olaf

:okdan:

Toch wel raar hoor,, dat RH er niet aan wil. Een distributeur kan er toch nooit financieel op achteruit gaan???
Maar idd,,, dat je ook nog promo's en shit moet versturen had ik niet aan gedacht, en dat hakt er ook weer flink in. Als ik zie wat je er voor doet om je eigen ding te kunnen blijven doen kan ik daar alleen maar respect voor hebben.

Ik ga zelf toch wel eerst proberen bij een label iets uit te krijgen, als het dan niet lukt en ik vind mijn eigen muziek te goed om op de plank te laten liggen ga ik ook zoiets doen.

In iedergeval nuff respect Olaf

:okdan:

het gaat ook niet om geld...mensen als wij en RH doen het niet echt voor het geld...... een distributeur heeft maar een beperkte capaciteit die ze moeten verdelen over al hun labels....daarnaast is er ook een bepaald imago dat je hebt.... daar moet je dus zorgvuldig mee omgaan...

onze tracks hadden we ook prima bij andere labels kunnen releasen, maar we vinden het leuker om het zelf te doen..dus als je nog lekkers hebt, kom maar door ;)

Olaf

Een distributeur kan er toch nooit financieel op achteruit gaan???

Hoezo niet? Als hij de platen niet kwijt kan aan zijn normale klanten dan is dat nogal een kostbare grap.

Origineel geplaatst door sensoryoverload
Hoezo niet? Als hij de platen niet kwijt kan aan zijn normale klanten dan is dat nogal een kostbare grap.

valt mee hoor..de meeste distributeurs regelen wel een retourneer-percentage....maar idd daar zitten dan wel weer verzendkosten aan vast

Origineel geplaatst door sensoryoverload
Tsja, als iemand iets van mij jat en het verkoopt alszijnde zijn productie dan moet ie niet raar staan te kijken als er ineens een vrachtwagen in z'n huiskamer staat! :(
Niet dat ik zo stoer ben, maar ergens moet je een lijn trekken.
Het is wel goed dat de BUMA/Stemra er is, maar ik heb liever zelf de touwtjes in handen. ( kben nml. een supercontrolfreak :) )

naja ik zou het als een eer zien
ik vind het ook geen echt jatten
je verkoopt een gevoel op een schijfje
het gaat mij omdat gevoel en dat is niet alleen van mij
kijk het moet niet de spuigaten uitlopen

alleen als er aan 1 op 1 kopieen geld word verdient
ga ik een publisher inschakelen ... tot die tijd niet

Origineel geplaatst door Zoidsity(take2)
... iets heb ik verkeerd gedaan!! :stupid

Maar ach, jij hebt een half jaartje meer levenservaring.. (en WEL de juiste keuzes gemaakt..=( )

:halleluja

Ack, voor 60 euro heb je een eenmanszaak. Niet echt directeur, maar wel eigen baas... Loop even langs de Kamer van Koophandel.

Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
Thanx Omiel, da's een duidelijke post.
Maar toch heb ik op deze interessante SITE gelezen dat het verstandig is je artiestennaam etc. te beschermen. .. maar dat kan dus gewoon eigenlijk niet.

Da's wel een niet-Nederlandse site over "de wet"... hier kun je in elk geval je handelsnaam registreren voor een prikkie. En dan mag je er maar liefts 3 uitkiezen.

Dus pietje puk, pietje puk records en pietje puk studios (deze zijn dus van mij :))

Back