hoe programmeer je de matrix 1000?

musicheaven

Ouwe rot
voor zover ik weet kan je het van de frontpanel niet controlereN? ik kan dus hardware controller van access kopen. zou mijn novation remote ook kunnen? en de editor voor pc, is die freeware of betalend?

Idd, je kunt de matrix 1000 niet via het frontpaneel editen. Als je novation remote sysex kan uitsturen is het misschien mogelijk. Mocht dat niet mogelijk zijn kun je ook een behringer BCR 2000 kopen....deze zijn erg goed te programmeren en niet duur.

Er zijn op het internet veel software editors te vinden. Weet op dit moment niet wat goed werkt...even googlen zou ik zeggen.

Ik raad je toch een software editor aan aangezien sommige parameters moeilijk via een hardware editor te programmeren...met name de matrix (het routingpaneel). De access kan dus maar beperkt de matrix 1000 editen.

die laatste is dus betalend dacht ik
fuck

! 15 euro ! Dude !

15 euro maar... daar koop je nog geen Behringer patchpanel voor :)

was getekend: de auteur van Matrix 2001

alsof de Matrix-6 zo'n lolletje is qua editen... brrr!

Mwoah het is niet veel erger dan een DX, die dingen doe ik ook gewoon via het frontpanel. Die editor van jou is op zich wel vriendelijker maar ik wil altijd wel een synthesizer via de front panel kunnen programmeren. Ff een envelopeje aanpassen of een matrix routinkje toevoegen.

nog een alternatieve editor voor de pc :

http://www.truefictions.net/technomusic.de/ob6000/

mainthum.jpg
efxthumb.jpg

Is er al eens een nieuwe uitgekomen voor Mac OS? De Matrix 1000 crasht zo nu en dan als ik 'm via mijn editors edit M1000X en ObieEdit geloof ik), vooral als ik het modulatiewiel gebruik om te kijken hoe die een instelling is. Is dat bij die PC editor van MkII ook zo?

Dat M1000X ziet er fijn uit, maar ik krijg mn Obie maar niet in de lijst... Overigens is knoppen leuk met een Matrix1000, maar als je draait aan bv de cutoff heb je morgenochtend een filtersweep. Echt fijn programmeren is me nog niet gelukt, soms pakt ie niks, soms erg laat en soms als je dan maar driftig begint te slepen en denkt dat de batterij van je muis op is schiet de M1000 in de stress...

een hardwarecontroller als bv de Kenton controlfreak of Spindoctor zou ook moeten werken. Er zijn in elk geval templates voor te downloaden.

Ik ben benieuwd of de matrix dan ook nog zo langzaam reageert, ik wil namelijk zelf ook nog eens een matrix-1000 kopen en dan lekker freaken met mijn Spindoctor

Mwoah het is niet veel erger dan een DX
i rest my case...

Hij reageert zelfs zo op de Access programmer vrees ik...
klopt. de Matrix is gewoon niet snel genoeg in het verwerken van (met name) SysEx data, mede dankzij de verschrikkelijk buggy firmware.

De M-1000 is duidelijk niet ontworpen om in real-time te tweaken (die behoefte bestond toen ook nog niet zoals nu) maar als een werkpaard met heel veel presets die te editen zijn als je dat echt graag wil.

Ja editten met matrix2001 was een paar maanden geleden al een hele openbaring,
maar dit weekend heb ik een Doepfer Drehbank aan de praat gekregen met m'n
matrix 6 en dat is toch wel net nóg iets prettiger hoor.. een Matrix 6 met knoppen :)
DSC01695.jpg

ziet er lekker uit
en hoe klinkt hij? kan hij standhouden naast de beroemde poly-analoogjes of iets minder toch?

Back