Ik ben nu al een tijdje bezig met reason 4. Ik begin het steeds leuker te vinden, maar ik teken nog alle noten met dat potlood tooltje. Dit begint een beetje te vervelen, daarom zoek ik een midi keyboard. Ik ben al een tijdje aan het kijken wat er op dit gebied te koop is, maar ik vind het erg moeilijk een keuze te maken, vooral omdat ik het moeilijk vind te beoordelen wat de kwaliteit van de keyboarden is, en wat de compatibiliteit is. Bovendoen vind ik het moeilijk om te zeggen hoe veel toetsen in nodig heb. Ik ben geen ervaren toetsenist en ik zal het keyboard niet gebruiken om live keyboard te spelen. Wel vind ik het belangrijk dat er behoorlijk wat knoppen, faders etc op zitten, zodat ik wel een soort live performance in reason kan geven. Dus het keyboard moet:
-Compatible zijn met reason (ook alle knoppen/faders)
-Knoppen/faders hebben
-Rond de 200E zijn
-Niet zon plastic uitstraling hebben, dat het op speelgoed lijkt
De volgende modellen spreken mij wel aan:
E-MU Xboard 25 of 49
-Goedkoop
-Aardig wat knoppen
-Ziet er plastic uit
-gelezen over problemen met reason
Edirol PCR 300
-Veel knoppen/faders
-Ziet er goed en stevig uit
-Mod/pitch wheel is misschien een beetje raar
-Het 300 model is al 200 euro, een groter model valt eigenlijk buiten mijn budget
M-Audio Axiom 25
-Veel knoppen/faders
-Het 25 model is al 165 euro, een groter model valt eigenlijk buiten mijn budget
-Ziet er lomp uit
Ik werk bovendien op een laptop (Dell XPS M1530). Ik heb nog geen goede externe soundcard (geen asio ondersteuning). Krijg ik echt super problemen met latency of denken jullie dat dit nog wel binnen de grenzen blijft?
Zouden jullie mij een goed advies kunnen geven?
-Compatible zijn met reason (ook alle knoppen/faders)
-Knoppen/faders hebben
-Rond de 200E zijn
-Niet zon plastic uitstraling hebben, dat het op speelgoed lijkt
De volgende modellen spreken mij wel aan:
E-MU Xboard 25 of 49
-Goedkoop
-Aardig wat knoppen
-Ziet er plastic uit
-gelezen over problemen met reason
Edirol PCR 300
-Veel knoppen/faders
-Mod/pitch wheel is misschien een beetje raar
-Het 300 model is al 200 euro, een groter model valt eigenlijk buiten mijn budget
M-Audio Axiom 25
-Veel knoppen/faders
-Het 25 model is al 165 euro, een groter model valt eigenlijk buiten mijn budget
-Ziet er lomp uit
Ik werk bovendien op een laptop (Dell XPS M1530). Ik heb nog geen goede externe soundcard (geen asio ondersteuning). Krijg ik echt super problemen met latency of denken jullie dat dit nog wel binnen de grenzen blijft?
Zouden jullie mij een goed advies kunnen geven?
. ASIO4ALL kan helpen maar is een lapmiddel.