Eshilo

Het zijn lekkere nummers!

When the sun is bright:
Pracht nummer.
De sfeer is best sereen, transparant, en duidelijk en overzichtelijk en muzikaal duidelijk een briljant idee. Het klinkt mondain, net alsof je ook echt in een uitgaansstad van betekenis bent.
En prachtig gezongen! Zangeres Kim kan zowel intiem en warm klinken (overal waar ze begint met "when the mood is right...") dat is pure sfeer, als lekker duidelijk in het hoog.
Het nummer is qua intensiteit uitstekend geknipt voor haar gevoelige wat "kwetsbare" geluid.
0:52 en volgende is kicken!! Kippevel. Ik denk dan wel die "reversed" synth wat zachter, want dat is m'n enige kritiekpunt. Het is al een wat ruiserig geluid, die golverige effecten erin op het presence gebied in het hoog maken het nog eens extra onrustig terwijl het er al bijna "bedreigend" hard is uit gemixt, alsof er bij haar een dansverslaving boven het hoofd groeit op een problematische manier. Maar de rest van de sfeer van het nummer spreekt een ander verhaal, daarom zou ik dat geluid er wat subtieler in hebben verwerkt als ik de mix voor het zeggen had gehad. Misschien een kwestie van smaak. Ik mix en speel zelf vreselijk slordig, maar voor jou is het misschien maar 1 druk op de knop.
Mooie break op 2:28, iedereen kan z'n eigen ei kwijt op precies het juiste moment, zowel de zang als instrumentaal, over het hele nummer beschouwd. Je hoort dat hier artistieke mensen bezig zijn!

We are All Computers en de overige nummers:
Niet het type muziek voor een single, maar als albumtrack volgens mij echt geknipt.

Back