Ableton en VST

cns

sfm
Hoi even een vraagje, ik heb inmiddels eem Macbook en Ableton met de nodige uitbreiding gekocht een paar weekjes terug. Is nog heel lastig om hieraan te wennen maar goed...

Ik heb bijvoorbeeld nu de demo van Sylenth1 voor de Mac maar hoe krijg ik deze in hemelsnaam aan de praat in Ableton? Zo heb ik ook de demo van predator en nog een aantal...

Maar het installeren lukt wel vervolgens ben ik ze kwijt. Geen idee wat de extensie van het bestand is en waar deze staat!

Iemand een idee en als ik het bestand gevonden heb waar moet ik die in ableton laten, zal vast wel een map voor zijn...

je moet alle vst´s in 1 map zetten. Bij mij is dat bv d:\VST. In ableton moet je dan in pref. de vst map instellen. Klaar is kees!

je moet alle vst´s in 1 map zetten. Bij mij is dat bv d:\VST. In ableton moet je dan in pref. de vst map instellen. Klaar is kees!

maar in windows hebben die vst een .dll extensie

Hoe kan ik zien waar het bestand van de desbetreffende synth zit? Want die sylenth staat op een door mij niet te vinden locatie. Ja op mijn macdrive maar waar? Met Sylenth heb ik bijvoorbeeld geen locatie of map kunnen aangeven, bij windows kan je dat wel...

En met die finder kom ik ook geen stap verder...

van mac heb ik geen weet, weet je. Waren dat niet .au files?

Macintosh HD : Library : Audio : Plug-ins : VST (of components voor AU)
ofwel 'gebruiker' en dan hetzelfde pad als hierboven, het is wel aan te raden om het op de 'globale' plaats te zetten, en niet via 'gebruiker'.

Als alles correct is geïnstalleerd dan zou dit op deze plaats moeten staan, en zijn ze zichtbaar voor Ableton Live of elke andere host (moet niet apart geïnstalleerd te worden).

Indien je wil zoeken op extensie dan kan dat gewoon vanaf de finder; apple-F en dan '.vst' of '.component'.

ofwel 'gebruiker' en dan hetzelfde pad als hierboven, het is wel aan te raden om het op de 'globale' plaats te zetten, en niet via 'gebruiker'.

Als alles correct is geïnstalleerd dan zou dit op deze plaats moeten staan, en zijn ze zichtbaar voor Ableton Live of elke andere host (moet niet apart geïnstalleerd te worden).

Indien je wil zoeken op extensie dan kan dat gewoon vanaf de finder; apple-F en dan '.vst' of '.component'.

bedankt en ook dit gaan we uitzoeken!!!

Hoef ik het niet meer uit te zoeken, want nu ik zo zie staan denk ik ohja...

Succes

Back