Nieuws van Elektron

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Okee, stel ik wil hem wel via een boardje ala SIDStation bedienen en hij zit in een mooi kastje... 100 euro erbij? Wie maakt hem voor mij?

Die wil ik ook wel! Dus al twee klanten voor je onderneming!

luie donders..............

Ben bezig met m'n 2e filter...........24 Db LP SWEEEEEEEEEEET

2 uurtjes werk en 25 euro kosten....

Die SID oscillator komt binnenkort, plaats ik dan vervolgens in m'n diy modular en dan zal ik wat MP3jes maken.

Maar nogmaals commercieel of niet.....Elektron begint nu gewoon uit te zuigen met 920 euro voor dat bakkie.
En dan die kutsmoes over het ontdekken van een nieuwe lading SID chips...............wow precies 100 gevonden

Over 5 jaar vinden ze er nog 50 en dan kosten ze zeker 5000,-

:biertje: Triple !

Origineel geplaatst door Lacertus
Die wil ik ook wel! Dus al twee klanten voor je onderneming!

Elektron is gek. Nog een geluk dat hun machinedrum zo goed verkoopt of ze waren allang overkop (vind die trouwens ook heel erg overprijsd, maar da's een ander verhaal).

De SID is leuk, maar om nu 910 euro te betalen voor een - toegegeven - mooi kastje is me toch een beetje VEEL te veel van het goede. Juist ja je leest het goed een SID chip koop je voor 10 euro. Da's de marktprijs.

Johnny ik wil zo'n µCapps project wel bouwen, maar ik heb er helaas geen tijd voor. Heb zelfs geen tijd om m'n eigen SID te bouwen; de drie chips die ik heb liggen nog altijd in de kast =( . Het leuke aan zelfbouw is dat je het zo duur of zo goedkoop kunt maken als je wilt, als je echt geen geld hebt steek je de print met componenten gewoon in een brooddoos en edit je uitsluitend met je pc.

Maar je kunt het ook helemaal zelf doen hoor; alles staat beschreven op µCapps. Je moet gewoon een soldeerbout hebben of lenen en een heel klein beetje lef hebben om te solderen (iedereen kan het geloof me het is helemaal niet moeilijk).

Origineel geplaatst door Jena_mu6
luie donders..............

:D Ik ben echt niet lui, maar het zou heel gevaarlijk zijn als ik met een soldeerbout aan de gang zou gaan... sommige dingen kun je beter niet doen...

Om mn woorden wat kracht bij te zetten: kijk maar eens wat voor moois je ervan kunt maken...

Deze is erg stoer, hij heeft er zelfs een joystick in gezet zo blijkt (rechtsboven de doos) :{
dan_sid1.jpg

Deze vind ik zelfs stoerder dan de Access :D
pay_c9.jpg

Dit is een versie met één Sid erin en een ander OS. De maker heeft deze gemaakt voor een vriend van hem. OS kun je naar het schijnt ook downloaden op de site van µCapps.
seppoman2.jpg

Lelijk kan ook :P
matteo9.jpg

Meer plaatjes op µCapps.de.

Ik ben wel lui en ik heb gewoon de tijd niet...

Dat is voor mij dus een reden waarom ik geen zelfbouw meer ga doen. Heel leuk en aardig om voor 50 euro componenten te kopen, maar als die vervolgens super modulair (namelijk nog steeds in de verpakking) blijven liggen, dan had ik er net zo goed voor naar de hoeren kunnen gaan, bij wijze van dan.

Mijn software, die ik op het werk maak kost, geen 50.000 euro aan materialen, maar vooral aan tijd! :)

Deze kost 50 euro en zou ik niet willen hebben:
matteo9.jpg

Deze is super interessant, maar die kost geen 50 euro, daar geloof ik niets van:
dan_sid1.jpg

Ik vind het SID-geluid lekker, maar heb er ook geen 900 euro voor over. Dat heb ik er ook niet voor betaald.. De helft hoogstes.. Ik zou er graag een leuke variant bij hebben, maar heb geen luxe positie om er 40 uur in te steken. Als iemand anders dat wel heeft, dan neem ik die SID graag over. :)

Leuk ding, maar ik ben niet meer zo kapot van de geluiden van dat ding. Als ik iets zelf zou maken dan zou het eerder een analoge filter worden of iets kleins modulairs ofzo.

R

Origineel geplaatst door bazziman
Wat is een redelijk uurloon voor een soldeerkoning?
puur soldeerwerk: 10 euro, maar dat vind ik al weinig..
verder R&D is zo'n 40 euro per uur...

Als ik een sid synthje zou willen laten maken onder die voorwaarden:
20 uur R&D (uitzoeken wat je moet hebben, waar je cases moet kopen, ontwerpen, waar je joysticks moet kopen, welke circuits)
20 uur daadwerkelijk solderen.
10 uur unit testen.
5 uur documentatie.
-------
55 uur
5 uur +10% risico..
-------
60 uur

Stel dat je aardig bent en voor 10 euro per uur bezig bent, dan ben je 600 euro exclusief materialen kwijt.

Natuurlijk hoef je zelf die uren niet te tellen, maar toch.. :)

Stel je doet het makkelijker en je bent er de helft van de uren voor kwijt... dan is het nog 300 euro... plus materialen kom ik op iets minder dan 500 euro.. dat kost een tweedehands sidstation ook. :)

En hoeveel kosten de volgende 10 sids?

10 * 0u R&D
10 * 20u solderen
1 * 10u testen (in parallel)
10 * 0u documentatie
-------------
210u+10%=231u

of omgerekend zo'n 23u per sid ipv de originele 60 uur (40% vd originele raming)
ook de kostprijs zal afnemen naarmate de productie run groter wordt...

Origineel geplaatst door r.5

10 * 0u R&D
10 * 20u solderen
10 * 0u documentatie
-------------
210u+10%=231u

of omgerekend zo'n 23u per sid ipv de originele 60 uur (40% vd originele raming)
in totaal dus 291 uur voor 11 sids voor ze betaalbaar worden... stel je werkt er gemiddeld 2,91 uur aan per dag, dan ben je er 100 dagen mee bezig... das drie maanden. Die heb ik niet. Dan liever drie maanden ebay afstruinen en een SIDStation vinden. :)

Of voelt iemand anders zich geroepen, want ik bestel er eentje als ie daadwerkelijk zoveel goedkoper wordt, mocht iemand het doen!

En elektron moet toch iets om de R&D kosten van de monomachine te compenseren. ;)

Origineel geplaatst door r.5

10 * 0u R&D
10 * 20u solderen
10 * 0u documentatie
-------------
210u+10%=231u

Ja, voor een klein zwart werkend ucapps fabriekje is dit waar. Maar dan maak je nog geen cent winst (en je hebt ook nog geen BTW afgedragen of belasting over het loon, sociale verzekeringen etc.) al met al vind ik die apparaten van Elektron dus helemaal zo duur niet.

Als mensen denken dat je voor 10 Euro per uur een arbeider aan het werk kan krijgen (laat staan iemand die kan solderen) of zelfs een ingenieur (voor het ontwerp) dan woon je mischien in India ofzo, maar in W-Europa gelden andere prijzen.

tjo luitjes, die allom bekende hardsid pci vergeten, kant en klaar voor een prikkie en nu bieden ze zelfs meer betaalmogelijkheden dan alleen western union!

Origineel geplaatst door synthmann
tjo luitjes, die allom bekende hardsid pci vergeten, kant en klaar voor een prikkie en nu bieden ze zelfs meer betaalmogelijkheden dan alleen western union!

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Okee, stel ik wil hem wel via een boardje ala SIDStation bedienen en hij zit in een mooi kastje... 100 euro erbij? Wie maakt hem voor mij?
In een dedicated kastje met nummeriekpadje wil ik hem wel! :)

De behuizing van mijn SID heeft 5 euro gekost, was eerst een video demodulator waar precies een eurocard in paste :)

table.JPG

Origineel geplaatst door Putzi
De behuizing van mijn SID heeft 5 euro gekost, was eerst een video demodulator waar precies een eurocard in paste :)

table.JPG

en waar zitten de knoppen dan ? of doe je dat via midi ?

Origineel geplaatst door MadR
en waar zitten de knoppen dan ? of doe je dat via midi ?

Inderdaad. Ik heb besloten om het simpel te houden, om zoveel mogelijk tijd te besparen. Ik gebruik de knoppen van mijn RS7000 voor het basiswerk, soms hang ik mijn module aan de PC om patches te editen. Die FM synth klinkt ook wel ok, misschien dat die er ook nog eens komt.

Origineel geplaatst door Putzi

table.JPG
Ziet er netjes uit, maar is niet wat ik zoek! :) Respect.. Dit zou best iets voor een ander lid kunnen zijn.

Back