Nieuws van Elektron

een echte analoge synth en drummachine in 1 , hmmmm das lekker voor echte freakwerk onstage!!!! :D

was maar eend dagdroom van me, niet een prognose hoor :D

VET !!

Attachments

• 02-md_stock_1.jpg
    02-md_stock_1.jpg
    43,8 KB · Bekeken: 70
Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Damn Glen, dat is toch niet het Feedback-magazijn?

hehehe ... nope ... deze foto is van elektron zelf. Volgens mij zijn het ook lege dozen. Teminste ... ik zou het niet durfen zeggen ... meestl hebben ze er zelf niet eens zoveel op voorraad. :)

Re: [Elektron] Nieuw instrument en einde Sidstation

Re: [Elektron] Nieuw instrument en einde Sidstation

Origineel geplaatst door OnAcid
...
De eerste 100 units zullen alleen beschikbaar zijn voor "vrienden van Elektron" .. wie of wat dat ook mogen zijn.
...

Bij de weg: vrienden van Elektron, oftewel Elektron friends zijn mensen die zich als 'friend' in hebben geschreven bij Elektron. Je moet dan al je gegevens opgeven & krijgt een user ID & password (heb ik ook).

ik heb elektron om wat info gemailt, en wat ze me wisten te vertellen is.

dat de monomachine op de messe in frankfurt alleen te bezichten is en niet te horen:confused:

dat de de mono erg duur gaat worden, en zeker meer dat de MD.

en dat de eertse 100 stuks in juni aan de elektron "friends" worden aangeboden. en worden zodoende aan de eertse 100 mensen die reageren worden verkocht.

ben zeer benieuwd wat dat ding moet gaan kosten.

Hmmz, te zien maar niet te horen, daar heb ik nu echt een bloedhekel aan. Hopen dat ze dan maar een demo-cd ofzo uitdelen. Dat auto's op de RAI dan bekeken maar niet gereden kunnen worden vind ik wel logisch maar bij muziekinstrumenten heeft het imho geen zin te geilen op het design, als je nieteens weet wat er uitkomt kwa klank :(

Origineel geplaatst door The Q
Ziet er grappig uit zo in de verte.

Waarschijnlijk dus een monofone synth met X0X stepsequecer die via midi zowel intern als extern aan vanalles en nog wat kan worden gehangen.

Vrees voor het prijskaartje....

Ik zeg € 1999,00

Place your bets! :peukie:
Zo, je zat er dicht bij! Het wordt 1950 Euro!

Er komen weer 100 extra SIDstations! :)

SidStation Resurrected!
-----------------------

Against all odds we did it! 100 factory new SID 6581 chips are safe and
secured at the Elektron HQ. 100 new SidStations have been produced and are
ready for delivery. At least for a short while the unique SidStation sound
can find its way to the control of new daring musicians.

The new batch of SidStations is built exactly like the previous ones. All
original parts have been hunted down to assure the original sound. They are
all manufactured in Sweden by the original company.

The price of this batch of SidStations is set to EUR 920 inside the
European Union and USD 950 for USA and outside EU. This price is subject to
change.

Verder hebben ze een SID player op de site staan:
http://www.sidstation.com/files/asid_xp_1.0.zip

Natuurlijk is het een duur bakkie, maar ik vind hem schattig! :)

argh :(

je liet mn hart ff heel snel kloppen johnny ... maar nu..... staat-ie stil.

Had even hoop op een opvolger op de MD :X
Ik vind die SID maar een raar ding trouwens echt net een rekenmachine :P

Als je een 'ElektronFriend' bent kan je (als je snel bent) er eentje krijgen voor 720 (de eerste 25)....ik heb al besteld...toch nog een nieuwe SIDstation. Jeeh!

Amai, ze durven nogal ginds bij Elektron... 920 euro :confused: :confused: is een Sid echt niet waard hoor!

Bouw liever die µCapps versie, of laat hem bouwen. Is beter (max 4 sids) en goedkoper.

Origineel geplaatst door Steven V
Amai, ze durven nogal ginds bij Elektron... 920 euro :confused: :confused: is een Sid echt niet waard hoor!

Bouw liever die µCapps versie, of laat hem bouwen. Is beter (max 4 sids) en goedkoper.
Waar kun je die laten bouwen en hoe duur is ie dan als hij ongeveer hetzelfde kan als een SIDStation?

Ik wil die ucaps ook nog gaan bouwen, maar met mijn workoholisme komt daar weinig van terecht.

Wie kan die dingen bouwen tegen betaling? (liefst zo'n versie in C64 doos!, die is echt gaaf!)

Een forumlid heeft hem gebouwd in de meest minimale configuratie.

Chip met filter ingang en MIDI in en een LCD schermpje....50 euro

Editten doe je via de PC 100 preset erin en gaan....alles is via midicontrollers aan te sturen....dus volledig bestuurbaar

VIJFTIG euro

Electron suck my cheeseballs.

Origineel geplaatst door Jena_mu6
Een forumlid heeft hem gebouwd in de meest minimale configuratie.

Chip met filter ingang en MIDI in en een LCD schermpje....50 euro

Editten doe je via de PC 100 preset erin en gaan....alles is via midicontrollers aan te sturen....dus volledig bestuurbaar

VIJFTIG euro

Electron suck my cheeseballs.
Okee, stel ik wil hem wel via een boardje ala SIDStation bedienen en hij zit in een mooi kastje... 100 euro erbij? Wie maakt hem voor mij?

Back