metronoom click komt op audiospoor met opnemen.

obi

Nieuwkomer
Heb cubase sx3.
met opnemen van een audiokanaal wordt de metronoom tik ook opgenomen.

Hoe voorkom ik dit?

vast bedankt voor de reactie.

Obi

configuratie cubase

configuratie cubase

Mijn configuratie us als volgt:

Heb een gewone PC met XP-pro erop.

moederbord Asus A7V600 onboard sound Soundmax integrated digital sound.
Cubase SX3
Ik neem op met de line out van een keyboard naar de line in van de soundcard.

Dan wil ik met de metronoom uit cubase meespelen, maar de tik uit cubase wordt keihard op het spoor mee opgenomen.

Ook als ik al een kanaal heb opgenomen en ik wil een nieuw spoor erbij opnemen, wordt het reeds opgenomen geluid ook weer opgenomen op het 2e spoor.

Nu kan ik wel op mute drukken, maar dan kan ik niet meespelen met het eerste spoor.

Is mijn probleem een beetje verduidelijkt zo?

Grtz Obi

Waar komt het geluid van de clicktrack vandaan? Uit cubase of uit je keyboard? Wat is de audio bron die je op neemt? Als dat de Soundmax mixer is (of iets dergelijks) dan neemt hij alle geluiden op die via de Soundmax mixer lopen. Dat zijn dus dingen als line in, CD, mic input, én wav. En Juist dat laatste is wat door cubase naar de soundmax mixer wordt gestuurd. Cubase neemt dus de uitgang op van de Sondmax (software) mixer. Kijk maar eens in je configuratie scherm bij de instellingen van de soundmax.

Als dat het geval is dan ben ik bang dat dat probleem niet te verhelpen is. Je kunt het oplossen door een goeie geluidskaart te kopen.

Maar waarom wel cubase kopen en geen geluidskaart erbij om zo optimaal te kunnen werken?

Back