[diepe] track gemaakt

da goose

DaGooseMusic.nl
Ik was mijn matrix 1000 weer is aan de gang aan het krijgen, had wat kabelbreuken enzo en ik dacht, "kom, laat ik dat eindelijk is oplossen"
Dus ik klop ff snel wat noten in Logic en ga op zoek naar de storing, na wat zoeken gevonden en ik hoorde wel een mooie deepe patch ... dus ik denk.. beetje kloten, wat dingetjes erbij en tja... anderhalf uur later had ik een trackje..

gebruikt...

matrix1000 (patch 283)
jx8p (string loop)
drumstation (kick en hihat)
simmons claptrap (clap ??)
micromodular (freaky geluidjes)
nord lead (freaky geluidjes deel 2)
drawmer lx20 compressor
en wat effecten, dp2, digitech s100, midiverb4

dirt is hem dus... hij is vrij.. hmm.. diep...

doet me denken aan wat ouder werk van Theo Parrish op peacefrog...al vinnik em een klein beetje saai, misschien moet je wat meer met de kickdrum spelen cq weglaten...dat creeert volgens mij wat meer spanning...en misschien ook af en toe die sweep van het allerlaatst wat eerder inzetten......teasen zeg maar

Origineel geplaatst door olafmol
doet me denken aan wat ouder werk van Theo Parrish op peacefrog...al vinnik em een klein beetje saai, misschien moet je wat meer met de kickdrum spelen cq weglaten...dat creeert volgens mij wat meer spanning...en misschien ook af en toe die sweep van het allerlaatst wat eerder inzetten......teasen zeg maar

helaas.. is al van mijn tafel af, was zomaar ff een snel tussendoor iets en het is ook nog iets wat ik normaal niet snel doe, gewoon wat klooien eigenlijk dus

Ik vind de kick irritant, de 'klik' is zeer aanwezig. ;)

Maar ik vind dit wel verder lekker klinken, vooral die string. JX-8p hmmm.....toch maar eens checken.

Klooien is goed :P

Origineel geplaatst door OnAcid
Ik vind de kick irritant, de 'klik' is zeer aanwezig. ;)

Maar ik vind dit wel verder lekker klinken, vooral die string. JX-8p hmmm.....toch maar eens checken.

Klooien is goed :P

al het hoog en mid erin bij die kick en dan nog een dikke drwamer op de eindmix en je krijgt zo'n mooi klikje, ik vind het klikje samen met die string loop het mooiste aan die track

is die kick zwaar gecompressed ?
Wel lekker vage sfeer, krijg gelijk zin om muziek te maken. :)
even de korg aansluiten, ga beetje monoen.

Hij is te kort! zit je er net lekker in stopt ie gewoon, waar slaat dat nu weer op! ;)
na 5min22 moet ie gewoon weer verder gaan.
:dj:

Laatst gewijzigd:
Heb hem ook even gehoord. Zit nu dus fijn in de kelder. ;)

U is bekend om de strakke kick. (bij mij dan ;) )
Misschien dat zoiets in deze soort nummer net iets teveel heeft. Misschien als hij -3 of -6dB minder is hij minder opvalt.
(kwestie van smaak uiteraard)

Vind de bliepjes enzo wel het mooist. :)

Origineel geplaatst door Mostatic
is die kick zwaar gecompressed ?
Wel lekker vage sfeer, krijg gelijk zin om muziek te maken. :)
even de korg aansluiten, ga beetje monoen.

Hij is te kort! zit je er net lekker in stopt ie gewoon, waar slaat dat nu weer op! ;)
na 5min22 moet ie gewoon weer verder gaan.
:dj:

alleen de eind mix is gecompressed, de kick is een 909 kick uit de drumstation, kaal de tafel in en wat EQ'en, alle hoog erin, krijg je ook een fijn ruisje mee die het geheel "samen doet smelten" en een piekje op het mid rond de 4khz, krijg je zo'n mooi plopje op de kick.
De compressor op de eindmix is een Drawmer lx20 trouwens (thanks grooveron)

te kort ?? ok.. ik zal er een stukje tussenplakken... :z
maar zoals ik al vermelde, het was een trackje om te testen of mijn matrix1000 nog wel werkte, dat deed ie dus + dat ik een afspraak had staan in amsterdam en niet meer tijd had om er meer aan te doen, losse flodder zeg maar die op zich nog wel redelijk is uitgepakt geloof ik.

Die LX20 is wel fijn he? :) Ik wil d'r nog wel 1 bij maar ik zie ben ze nog niet tweedehands tegen gekomen.

Damn...dit doet me wat denken aan Cyber Radio.... zo'n radioprogramma begin jaren 90 ergens op radio 3 bij de VPRO. Had je alleen nog een paar wazige vocals moeten hebben die nergens op slaan en het had er bij gekund...

Jammer dat dat programma toen al vrij vlot uit de lucht ging :(

Back