aansluiten sherman filterbank

SycoIllness

Stamgast
Heb zojuist een filterbank 2 gekocht alleen nu het aansluiten nog.
Krijg het niet voor elkaar om de sound van de filterbank over mijn kick te gooien omdat ik hem waarschijnlijk niet goed toewijs. Werk zelf met cubase 4 en geluidskaart is edirol fa 66. Dus wat tips over het toewijzen zou fijn zijn.

Gr Jules

Je maakt dus muziek in Cubase, voert dat uit met een vierkanaals audio-interface en wil de Sherman Filterbank alleen over de bassdrum hebben? Dan moet je de bassdrum naar een aparte uitgang routen (zeg: 3, er van uitgaand dat je 1 en 2 als stero main gebruikt) en de uitgang hiervan simpelweg op 1 van de ingangen van de Sherman gooien. Daarna moet je zorgen dat het signaal uit de filterbank weer bij de rest van je materiaal komt, maar daar heb je een mixer voor nodig.

Is dat wat je bedoelt? Anders moet je misschien wat meer duidelijkheid geven over je bedoeling en je apparatuur.

Of je moet de uitgang van de Sherman weer op een ingang van je Edirol aansluiten en deze ingang naar je main mix sturen. Maar of dat fijn werken is....

Hoe ik het doe (misschien kan je het dan herleiden naar jou situatie...):

2 outputs van mn geluidskaart naar mn monitorboxen
1 van de outputs van mn geluidskaart naar signal in van de Sherman
Output (mono) van de sherman naar de input van mn geluidskaart (L en R)

In cubase 5, bij vst connections, bij input staat mn geluidskaart in (L en R), bij output mn geluidkaart uit (L en R)
Dan de tab 'External FX", add external effect, en daar kies ik de output die naar de sherman gaat. (mono)

Zo werkt alles prima bij mij.

zoals jij het hier beschrijft krijg er wel geluid uit maar dan is het volume van links en recht niet gelijk.
Mijn input 1 en 2 van de edirol gaan dus naar de main out van de sherman.
Output 3 van de edirol gaat naar de signal in van de sherman.
Ik maak dan een externel instrument aan dan moet ik dus de send en return configureren miss doe ik dit niet goed dan?
Miss nog verder opties denk ook niet dat mijn geluidskaart zo makkelijk is voor de sherman

Send = output 3

Return heb ik niet ingevuld, omdat ik bij "inputs" de input heb staan.

Works for me, zo....

Back