Kopen van particulier in duitsland.

sander

_
Ik kon op het forum effe zo gauw niks meer vinden over kopen in het buitenland.
Ik ga een Doepfer Drehbank van een particulier in duitsland kopen.

Hoe zit het met verzendkosten. Zijn die erg hoog.
Een trace optie en verzekering lijkt me wel handig.

De kosten zullen toch niet meer dan 15 euro ofzo zijn?

Ik weet niet wat het standaard is.. Ik heb een paar keer iets uit het buitenland gekregen (duitsland / belgie) en de kosten verschillen nogal wat.
Ik heb onlangs iets uit duitsland gehaald.. lompzwaar en 30 euro verzendkosten... Dat is naar...

denk dat een Drehbank qua gewicht/verzendkosten niet meer dan een euro of 15 zal kosten. ik heb de afgelopen paar maanden 3 dingen uit duitsland opgestuurd gekregen, allen wel van Drehbank formaat; verzendkosten waren 1 x € 6,- / 1 x € 9,- beide met de gewone post, en 1 x € 14,85 met UPS. en die kan je tracken. en die € 3,- verschil bij de gewone post; de een zal de doos en 't plakband en piepschuim er wel bij rekenen, de ander niet. maar nog nooit problemen gehad, ook met de gewone post, dus zonder tracking, niet.

mmm..verzend kosten vallen altijd wel mee volgens mij.......tenzij je dingen als rembours wilt doen....

waar je wel echt ff goede afspraken over moet maken: verpakking..... ik heb 2 keer iets gekocht uit duitsland van een particulier, en 2 keer hadden de vrienden van de post de boel behoorlijk lopen mishandelen met schade tot gevolg..gelukkig allemaal nog wel weer recht te breien maartoch.......het beste is de originele verpakkiing met alle schuimblokken en goed alle hoeken ed nog es intapen, of anders een dubbele doos, en veel van die bubbels eromheen..

Olaf

Heb vande week een access virus a gekocht uit duistland op ebay.. moest 20euro vervoers en verpakkings kosten doken maar dat geeft niet want ik maar 500euro voor de virus betaalt!

Origineel geplaatst door oozi
denk dat een Drehbank qua gewicht/verzendkosten niet meer dan een euro of 15 zal kosten. ik heb de afgelopen paar maanden 3 dingen uit duitsland opgestuurd gekregen, allen wel van Drehbank formaat; verzendkosten waren 1 x € 6,- / 1 x € 9,- beide met de gewone post, en 1 x € 14,85 met UPS. en die kan je tracken. en die € 3,- verschil bij de gewone post; de een zal de doos en 't plakband en piepschuim er wel bij rekenen, de ander niet. maar nog nooit problemen gehad, ook met de gewone post, dus zonder tracking, niet.

Das wel heel goedkoop. Volgens de verkoper en de site van Deutche post, kost een pakketje tot 4 KG toch echt al
15,50 en tot 8 kg, 19.50. die prijzen die jij noemt betaal je als het pakketje in Duitsland blijft.
Zie http://www.deutschepost.de/dpag?lang=de_DE&tpl=html3&xmlFile=950

dan heb ik gewoon erg veel geluk gehad.
ff kwooten uit m'n meeltjes;
ich hab mich mit der ersten Mail vertan!
Du kommst ja aus Holland!
...
MM-4: € 52,-
Versand: € 9,-
mail mir bitte noch wohin ich das Gerät schicken soll.
(digitech MM-4 19" distortion)
en:
Gebühr
Betrag 33,10
Versand 6,00

Gesamt 39,10
(Rocktron Multiplex 19" distortion)
en als laatste:
Bitte überweisen Sie den Auktionsbetrag von Euro 85,--
zzgl. Euro 14,85 für den Versand, komplett = Euro 99,85
auf folgendes Konto:
en daar hoort bij:
das Geld ist auf unserem Kto. eingegangen. Am 20.01.03 ist Ihr Kitikat per
UPS an Sie verschickt worden
(KAT trigger2midi converter)

ben je vriendelijk tegen ze en doe je wel je best om net duits te mailen? (lang leve babelfish..) ;)

Nog effe een update voor dit topic.

Als je via de bank zaken doet, vraag dan om het IBAN nummer van de verkoper.
Dit nummer staat voor International Banking Account Number of zoiets.
Het maakt de geld transfer makkelijker, goedkoper en sneller.
Mocht de verkoper het nummer niet weten, ga de effe naar de website van die bank,
zoek een zoekfunctie en tip IBAN in. Als het goed is vindt je een rekenmachine waar je
het Konton nummer moet ingeven.
Vervolgens wordt het IBAN nummer gegenereerd.
Als je dit nummer vervolgens in je telebankier pakket in tikt, zul je gelijk zien
dat alle bank gegevens van de verzzender automatich worden ingevuld.
Het is 3 euro goedkoper geloof ik.

Een voorbeeldje http://www.ksk-koeln.de/do/de/iban_inhalt.asp

Back