[Hartmann] "Neuron" - Neuronal Synthesizer

Origineel geplaatst door DJ_C-Code
Het doet mee een beetje aan dat Fizmo verhaal denken....eerst maandenlang gehyped, dan geshowed, en daarna vergruisd door de pers & muzikanten.

Maar daar noem je ook wat. Die synth had een miserabele display. Welk display hoor ik iedereen al noemen haha... Verder had hij draaiknoppen met een aanduiding waar niemand wijzer van werd. Met de Fizmo was het een beetje, waar zou de knop deze keer voor dienen? Oh, dat geluid wil ik niet...
Uiteindelijk waren er zelfs winkels die er voor 1200 guldens afstand van deden. Mocht je nog kiezen of je een rack of toetsenversie wilde ook.

Hmm, ik moet zeggen dat de beschrijvingkjes toch wel wat meer suggereren dat dat ik daadwerkelijk hoor. Oftwel het klinkt allemaal heel mooi op papier maar de demotjes lieten me nou niet echt kwijlen. Maar toch wel interessante geluiden hoor.

Hij staat bij Feedback Rotterdam gewoon in de winkel.

Adviesprijs is 5236 en hij kost daar 5199

Toen ik er mee speelde moest ik heel erg aan de Korg Waveststion denken maar dan keer 4 qua power en diepte van de sounds.

Je kan met de pookjes een geluid alle kanten uitsturen, dat is waanzinnig.

Hij ziet er heel apart uit, niet iedereen zal hem mooi vinden denk ik.

Het duurt soms wel 15 seconden voordat een soud geladen is, hopelijk wordt dat nog gefixed.

in de music store staat hij ook. broederlijk naast de andromeda.
erg leuk, die pookjes... inderdaad. overzichtelijk vind ik hem ook, met die vele displays.
en de sound is wel erg vet en 'tweakable'.

in keulen kost hij wel zo'n 500 euro minder dan in de feedback.

hans

Origineel geplaatst door BasicSystem

Hij ziet er heel apart uit, niet iedereen zal hem mooi vinden denk ik.

alleen daarvoor zou ik hem al willen heb :) geweldig design(op al die dingen aan de zijkant na dan)

ANN (Artificial Neural Network) controlled adaptive sound analysis for the parametric transformation of musical monophonic and polyphonic sounds

Mmmmm, die soundbytes klinken wel errreg lekker, maar inderdaad niet dingen die ik me niet had kunnen voorstellen... En dan: heb je voor dit soort sounds echt een heel kunstmatig neuraal netwerk (zo zitten hersens toch ook in elkaar) nodig??? Ik neem aan dat je met een ruffe sampler ook al een eind komt, ik vind het allemaal een beetje over the top, die beschrijvingen vooral. :stupid
Also, the sounds builds up slowly. The attack sounds totally inharmonic at first. Finally at the end of the track, the choir bursts into thousands of small particles...
Whu... get them down to earth please, deze mensen gaan spontaan wartaal uitslaan *D of ze worden ervoor betaald, dat zal het wel zijn dan. Ik krijg in elk geval de indruk dat vooral dit soort praatjes de prijs moeten relativeren. Ik denk dat dat nieuwe rolandbeest de V-synth ofzo wel een waardige tegenhanger zal worden.

5000 euro

5000 euro

Hoewel ik grote fan ben van 'exoten' als de Neuron, zullen ze me toch eerst echt 'straffe' dingen moeten laten horen alvorens ik 5000 euro boven tover. Tot nu toe niet het geval dus.
Ik wil maar zeggen dat ik niet het gevoel heb dat hij iets toevoegd aan mijn setup. Wat ik tot nu toe hoorde is niet van dien aard dat ik van mijn stoel gevallen ben. Sterker nog, ik vind het een teleurstelling. Ook omdat ik had gehoopt op de heruitgave van de Axcel Resynthesizer, en dit ding staat daar bij nader onderzoek nog mijlenver vanaf.

Ik vrees dan ook dat diegene die nu 5000 euro uitgeven zeer snel ontnuchterd zullen worden door soortgelijke toestellen van andere fabrikanten, maar dan aan de helft van de prijs. Lang geleden overwoog ik de aankoop van een Waldorf Wave.
Ik prijs mezelf nog steeds gelukkig dat ik het niet deed.

Want de praktijk bewijst meestal dat je al dat soort speciale features op die hyperdure toestellen nooit of zelden gebruikt. En nogmaals, ik heb nog niets gehoord dat niet na te maken is met een aantal goeie conventionele synths & samplers.

De waanzinnige prijs blijft voor mij de 'neen' faktor.

Neurotica del Neuron

Neurotica del Neuron

ruim 5000 euro kost ie. Dat weet De Voorman want een vriend heeft de eerste in NL. De Voorman zelf is waarschijnlijk de eerste met een folder van de Neuron. Verschil moet er zijn. Een verklaring voor het eventueel in zee gaan met rick postkrediet engelkes om 'em ff te scoren kan in het volgende liggen:
dit kon nog weleens het begin van het einde van sampling zijn. Voor dat De Voormande hele hurdle achter zich aan krijgt: het kan ook bij een vervanging blijven. Hij kan namelijk zo arbeid verrichten dat ie jou originele "immer spass fuur Nachbarn" bassdrum na kan bootsen. Alleen het verschil met een sampler is dat je er ook alle parameters(die de neuron dan voor jou bedenkt...niet iedereen heet michaelis, smith, papen usw.) bij cadeu krijgt en dat kon je a5000 ultra variphrase nog niet.
De vraag is net als met de xbase(wat moet je in godsnaam met een 909) want vindt men ervan... Overigens weten alle importeurs dat er in amerika, de UK en in Germany(alle dance landen om ons heen zeg maar) minder calvinistisch zijn in het aanschaffen van gear dan wij hollanders. Ook op internationale fora zie je dat het verder gaat dan behringer en consorten, niets ten nadele van deze duiste GMBH. Ik blijf bij het standpunt(zeker nadat De Voorman zijn studio collectie van 45 naar 30 apparaten terug heeft weten te wisselen) Less is more: beter minder apparaten die zeer goed(en gebalanceerd, gabbervolk!) werken en klinken. Langleve de Hardware. Hoe meer knoppen hoe meer vreugd.

Volg hen die niet volgen,

De Voorman

Re: Neurotica del Neuron

Origineel geplaatst door De Voorman
ruim 5000 euro kost ie. Dat weet De Voorman want een vriend heeft de eerste in NL. De Voorman zelf is waarschijnlijk de eerste met een folder van de Neuron. Verschil moet er zijn. Een verklaring voor het eventueel in zee gaan met rick postkrediet engelkes om 'em ff te scoren kan in het volgende liggen:
dit kon nog weleens het begin van het einde van sampling zijn. Voor dat De Voormande hele hurdle achter zich aan krijgt: het kan ook bij een vervanging blijven. Hij kan namelijk zo arbeid verrichten dat ie jou originele "immer spass fuur Nachbarn" bassdrum na kan bootsen. Alleen het verschil met een sampler is dat je er ook alle parameters(die de neuron dan voor jou bedenkt...niet iedereen heet michaelis, smith, papen usw.) bij cadeu krijgt en dat kon je a5000 ultra variphrase nog niet.
De vraag is net als met de xbase(wat moet je in godsnaam met een 909) want vindt men ervan... Overigens weten alle importeurs dat er in amerika, de UK en in Germany(alle dance landen om ons heen zeg maar) minder calvinistisch zijn in het aanschaffen van gear dan wij hollanders. Ook op internationale fora zie je dat het verder gaat dan behringer en consorten, niets ten nadele van deze duiste GMBH. Ik blijf bij het standpunt(zeker nadat De Voorman zijn studio collectie van 45 naar 30 apparaten terug heeft weten te wisselen) Less is more: beter minder apparaten die zeer goed(en gebalanceerd, gabbervolk!) werken en klinken. Langleve de Hardware. Hoe meer knoppen hoe meer vreugd.

De Voorman

dit is echt weer zo'n cynische ik beter dan de rest post..(maar ja jij hebt dan ook een folder)

Origineel geplaatst door De Voorman

De Voorman

Volg mij dan maar, want ik volg jou niet helemaal. Beetje wazig lastig leesbaar verhaal.

Heden maand:

Een review van de Neuron in Future Music.

Meer dan een jaar na de eerste teasers, en dan noemen ze het exclusive bij FM. Nou ja... Na de Andromeda weer zo'n rip-uit-je-lijf-synth op de markt.

Origineel geplaatst door bambamstudio
nou ja, er is nog een forum lid dat een neuron heeft...big deal.....
??????

Origineel geplaatst door bambamstudio
ff in de sig van pim kijken.......

en ik doelde op de 'interessante' post van voorman

okidoki

Ga, trouwens absoluut een keer spelen met dat ding... in de winkel... want vooralsnog te weinig credit om 'm mee te mogen nemen ;)

Back