[Hartmann] "Neuron" - Neuronal Synthesizer

ja in de interface stond het al, en daar ben ik het mee eens:

hij is nu al weer ruim een jaar oud en is er zoveel nieuws gekomen in het afgelopen jaar, dus de geluiden zoals die er standaard inzitten zijn niet zo bijzonder.
De vorm van synthese natuurlijk wel.
Ik vind het wel een synth voor de gevorderden.

Origineel geplaatst door BasicSystem
Het duurt soms wel 15 seconden voordat een soud geladen is, hopelijk wordt dat nog gefixed.
Dit is wel absoluut onacceptabel voor zo'n dure synth.

Origineel geplaatst door shortwave
de Andromeda weer zo'n rip-uit-je-lijf-synth op de markt.

Wellicht, maar dan heb je wel wat.

Origineel geplaatst door Yoozer
Neuron, de eerste gewarezede hardware synth?

De wat?

Schijnbaar is niet iedereen er dol op.

http://www.stucki.com/krhen/downloads/neuron/

Neuron, de eerste gewarezede hardware synth?

Ik lach me de ballen uit m'n broek. Wat we hier in feite zien is een midi keyboard, een PCI moeder bord met voeding en een hard-disc plus audio interface. Deze synth is niets anders dan een pc in een kast met als enige meerwaarde het zgn ANI algoritme dat zeer waarschijnlijk net zo goed in een soft-synth versie geprogrammeerd kan worden voor een fractie van de prijs.

Het algo van de hartman kun je als purist trouwens ook vraagtekens bij zetten omdat het een re-synthese principe heeft net als additieve synthese. Dit is wel mijn puur persoonlijke mening. Ik zou het leuker vinden als mensen tijd en energie steken in het maken van nieuwe geluiden ipv het electronisch benaderen van bestaande klankpatronen. Voor dit laatste klusje voldoet een sampler nm perfect en hoef ik geen kast van 5000 euro.

Dit is inderdaad wel erg leuk. Ik heb geen tijd nu om de foto's rustig te bekijken, ik ben nl. aan het werk, maar het lijkt zelfs zo'n übercheap Via Epia ding oid te zijn...
Geniaal. Dit is nog is marketing...

Het is dan misschien wel precies een computer, maar dat maakt toch helemaal geen reet uit.
Hij werkt als een synth... Zie het als een super softsynth met dedicated control surface. Misschien wat duur, maar zo doe je tenminste iets met features van een softsynth.
Een virus is toch ook gewoon een computer.

maar het was toch al bekent dat de neuron een veredelde pc is?

01190002.jpg

Origineel geplaatst door shortwave
Gewarezede??? Ben ik nou suf, of begrijp ik echt niet wat je daarmee bedoelt?? :confused:

Warez == term voor illegale software. Zoals we allemaal kunnen zien zit hier een harde schijf in van op z'n hoogst 20 gieg of zo. Knal er voor weinig een moederbordje aan vast, maak een image van de harde schijf, haak er een toetsenbord aan en je hebt een hardware-synth illegaal gekopieerd - oftewel ge-warez-ed. ;)

Warez == term voor illegale software. Zoals we allemaal kunnen zien zit hier een harde schijf in van op z'n hoogst 20 gieg of zo. Knal er voor weinig een moederbordje aan vast, maak een image van de harde schijf, haak er een toetsenbord aan en je hebt een hardware-synth illegaal gekopieerd - oftewel ge-warez-ed. ;)

Koel!! Ik ga NU onze netwerkbeheerders bellen! Die doen niet anders dan image's maken... (Moet ik wel Pim vragen of hij zijn Neuron ff open wil schroeven :D )

Origineel geplaatst door farlukar
Ja.. en dan hoef je zelf alleen nog maar even een userinterface te maken...
Daar ga je niet echt veel aan hebben ben ik bang

Toevallig mensen met programmeer-talenten hier op het forum?? ;)

Al zou ik hem kunnen klonen dan zou ik het nog niet eens doen.

Trouwens dat PCI bordje dat is custom dus pas als je die na kan bouwen kom je verder. En dan is het nog maar de vraag of de software niet beveiligd is.

En wat dan nog dat het een Via bordje is. Hij klinkt gewoon lekker. En je betaalt daarvoor en niet dat het een verkapte PC is. En als het geen PC was geweest maar een eigenbouw ding dan was hij nog wel 2x zo duur geweest.

Je zou bijna denken dat je er al 5000 pegels op hebt stuk gegooid Fuse... 8o)

Ik had zelf toch eerder verwacht dat ze iets hadden gedaan met een dedicated setje chips/architectuur. Dat is doorgaans wat efficienter dan het Via (hehe...) een meer algemeen bedoelde (x86?) processor.
Als het inderdaad zo'n Via Epia achtig ding is, dan zou dat betekenen dat de algoritmes en software die ze gebruiken relatief weinig cpu nodig hebben, want die dingen presteren echt heeeel mager in vergelijking met AMD of Intel cpu's van vandaag.
Misschien dat er dan alsnog een waarschijnlijk net zo peperdure software (VST) versie in zit.

Edit:

Trouwens, ik heb op het ding gespeeld bij Feedback, en ik ben niet echt onder de indruk. Het zal allemaal wel ontzettend bijzonder en machtig prachtig zijn, maar 5000 euro voor een paar leuke joysticks, een grapzame synthese en een klank die hoogstens een aanvulling op een totale setup kan zijn is voor mij echt :stupid

Origineel geplaatst door fuse
Al zou ik hem kunnen klonen dan zou ik het nog niet eens doen.

Trouwens dat PCI bordje dat is custom dus pas als je die na kan bouwen kom je verder. En dan is het nog maar de vraag of de software niet beveiligd is.

Custom? Waar haal je dat vandaan? Dit zijn de mobo's uit de Shuttle's...
En alles wat beveiligd is kan gekraakt worden, dat zou jij moeten weten.

Absynthtje en fm7,en je hebt de neuron voor een belachelijke prijs

Back