Minijack met schroefdraad...(hd25)

Het topje van mn minijack plug is afgebroken....(sennheiser hd25)
erg vervelend
Nu ben ik opzoek naar een andere kabel, die kan je gewoon los bestellen
Nu het probleem: veels te duur
Diegene die ik wil kost 36 euro + 6 euro verzendkosten
http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=27453

Nou voor dat geld soldeer ik er zelf wel een nieuwe plug aan

2e probleem: waar vind k een minijack met schroefdraad?
Weet ook niet of dit nog een aparte naam heeft, en of die uberhaupt los te krijgen is

Eens bij de elektronica boer gaan vragen.. en moet het echt één zijn met schroefdraad? je kan er toch evengoed ééntje zonder op solderen? :p
Grtzz

ja persee... als het echt niet kan gaat er natuurlijk alsnog een normale op
Maar ik vind het een beetje frappant dat ze dus gewoon nergens te krijgen zijn.
Heb ook al gekeken bij conrad etc...

nou kan ik al die verloop plugjes mooi weggooien haha, ik heb er nog een stuk of 5

ik heb nog een stereo minijackje liggen, had mono besteld, zat eentje stereo tussen. metalen minijackje met schroefdraad (als je tenminste het kapje over de aansluiting bedoelt.
als je je adres pb-t zoek ik m vanavond op en gaat ie morgen in een envelop naar je toe.

Is er eindelijk een fabrikant die de kabels vervengbaar heeft gemaakt, is het nog niet goed, centenneuker. :D

Ik had pas geleden een gevalletje minijack kapot van mijn in ears twv +100€. Kabel niet te vervangen dus een neuwe plug er op solderen maar dat valt nog vies tegen om netjes te solderen omdat die dunne kabels nogal een beetje raar zijn zegmaar.

jep, die kabels vallen amper te solderen..

en das meteen de reden dat ik nooit nog sennheiser koop

40 euro voor een kabel van belabberde kwaliteit, das toch helemaal te gek??

Belabberde kwaliteit???? Vind ik wel mee vallen....heb mijn HD25 al meer dan 12 jaar en nog nooit de kabel vervangen en dan heb ik echt aardig wat optredens achter de rug......

Belabberde kwaliteit???? Vind ik wel mee vallen....heb mijn HD25 al meer dan 12 jaar en nog nooit de kabel vervangen en dan heb ik echt aardig wat optredens achter de rug......

ik heb 3 van die soortgelijke kabels kapot gemaakt op korte tijd

nuja, het is bijna 10 jaar geleden dus de kwaliteit is misschien veranderd.

wat ik me ook nog herinner is dat het praktisch niet te solderen valt.

Volgens mij zijn alle headphone kabels zijn van dat materiaal, juist omdat ze dan minder snel kapot gaan bij veel bewegingen. Ik vind het juist erg OK dat je bij sennheisers de kabel kan vervangen als die kapot gaat. En 37 euro is niet heel goedkoop maar als mijn kabel ooit kapot zou gaan dan zou ik meteen een nieuwe kabel kopen. Klaar. Zo duur is het nou ook weer niet.

:slotje:

mochten die kabels zo stevig zijn zou elke audio kabel wel zo zijn (in de studio, etc..)

die fijne kabeltjes worden ook in de kopphone zelf gebruik om verbinding te maken met de "speakers" erin.
ik denk niet dat ze kiezen voor da materiaal om het steviger te maken.. eerder om audiofielen lichtjes om de tuin te leiden ivm een verhaal van lagere weerstand, hoger bereik, en dat soort dingen. Misschien houd het wel steek. Maar toch heb ik liever een dikke vette koperen kabel eraan.

Ik ben benieuwd naar de topicstarter zijn ervaring met het solderen ervan.

ik heb 3 van die soortgelijke kabels kapot gemaakt op korte tijd

nuja, het is bijna 10 jaar geleden dus de kwaliteit is misschien veranderd.

wat ik me ook nog herinner is dat het praktisch niet te solderen valt.

Inderdaad praktisch niet te solderen. Het lijkt wel van titanium, het heeft namelijk een behoorlijk vormgeheugen. Dat zou ook verklaren waarom het niet zo makkelijk soldeert als koper...

Back