WTF? Bass goes dance!

ik heb zat dingen gehoord van jou die 200 x beter zijn dan dit Bass.

met deze weg zit je op het verkeerde pad denk ik.

met deze weg zit je op het verkeerde pad denk ik.

Mwah... het is toch een leuk experimentje dit?

Ik moet zeggen dat het helemaal zo verrot nog niet is. Tja, het kan inderdaad helemaal niet mee in de hedendaagse 'dance', maar het klinkt wel als iemand die gewoon lekker aan het prullen is op z'n synthjes en zich een dagje prima ermee heeft vermaakt.

Qua opbouw laat het nog wel heel veel te wensen over. Als iets moeilijk is, is het wel om een danceplaat als deze interessant te houden. Dit kun je bereiken door sweepjes, effectjes etc., maar ook door het arrangement.

Productietechnisch mis ik hier een heel belangrijk aspect. Ga in dit soort muziek eens experimenteren met sidechain compressie. Als hier de pad erbij komt, is deze zo statisch als wat, dat kan gewoon echt niet! Als je deze lekker laat bewegen, wordt het een veel ritmischer geheel. Hetzelfde geldt voor de baslijn!

Ik zou zeggen, ga gewoon lekker door (vooral niet stoppen met muziek maken) en maak gewoon wat je leuk vindt, als je in eerste instantie zelf maar lol hebt toch!

bedankt voor julle reacties,
ik wist altijd al dat dance niets voor mij is, als ik me moet conformeren met al die andere dancemuziek qua productie is de originaliteit er wel van af... als sidechainen in is, moet je dat dus automatisch ook doen.. over meelopen gesproken...
er is ook al teveel dance wat dat betreft allemaal 4 to the floor volgens een bepaalde formule, daar doe ik niet aan mee...

weer back to noise en electronica dan maar :okdan:

dance is zo'n ruim begrip, niet binnen alle genres die nu populair zijn moet je perse sidechainen,

jij bent toch totaal ongevoelig voor moden? steek dan ook ff lekker die dikke middelvinger (muzikaal) op,
en maak wat je wil horen.

als sidechainen in is, moet je dat dus automatisch ook doen.. over meelopen gesproken...

Dat heeft niks met 'meelopen' te maken.

Het is gewoon een muzikaal proces dat zich in de loop der heel veel jaren heeft ontwikkeld. Je kunt er nu bewust voor kiezen je geluiden niet te sidechainen, maar dat is juist het bewust tegenwerken van een bepaalde stroming (welke je toch probeert te evenaren vertel je zelf).

En als je dan wel sidechaint ben je ineens een meeloper?

Mensen in een restaurant vinden over het algemeen een medium gebakken steak het lekkerst. Jij doorbakt ze juist expres, omdat als je ze medium bakt juist een meeloper bent? Uhuh!

Het gaat er gewoon om wat lekker is en of je het nu leuk vindt of niet, sidechaining wordt door het gros ervaren als 'lekker'.

Maar als dance inderdaad je ding niet is, dan moet je er natuurlijk ook niet mee verder gaan. Je moet gewoon doen wat je leuk vindt.

mode is een richtlijn voor mensen die geen eigen mening hebben.

Grotendeels onzin (uitzonderingen daargelaten)!
Wat als je nu een hele sterke mening hebt en die toevallig net precies 'in de mode' is??? Dan ben je mooi de lul dus???

Dat heeft niks met 'meelopen' te maken.

maar dat is juist het bewust tegenwerken van een bepaalde stroming

dus meewerken met een bepaalde stroming is dus wel gewoon meelopen, je zegt t zelf toch al? ;)

Het doet mij in de verte ook wel aan New Order denken. En hoewel dat soort muziek erg gedateerd klinkt volgens huidige maatstaven, draai ik het nog steeds.
Dus je zou ook 80 's synthpop kunnen gaan maken. Couplet-refrein etc. Melancholische zang erbij doen en een (bas)gitaar. Dan hoeft het niet gepolijst en hoef je niet mee te doen met de hedendaagse trends.:okdan:

Back