Roland PG200

DD626

Stamgast
Hoi,

Zit er wellicht iemand in Amsterdam die mijn PG200 kan fixen?

groet,
David

Hier ook weer stom scheef in druk din plug verhaal! Hele dag verneukt! Hoeren zijn het.
Waarom werkt deze shit niet met glasvezel? Een lijntje voor ALLES!!!

Heheh.. het is meer mensen overkomen. Stekker zat er nog niet eens in.
Maar je kent dat wel, rond draaien met je midi plug totdat de pinnetjes goed vallen. Zo iets was dit ook. Alleen ging de voeding ergens heen waar ie niet moest zijn.

Ach ja, da heb je met die ouwe rotzooi.

Gisteren de 808 weer los gehad voor knopje 13... die doet het inmiddels weer.
Nu de PG200... ben benieuwd wie er hierna aan de beurt is...

Effe afkloppen.......

Je moet er ook geen MIDI plug (5 pin DIN) voor gebruiken maar een 6 pin DIN (en dan nog van enige kwaliteit, die geen contact maakt vooraleer hij goed zit) en je apparaten niet hot pluggen, dan kan dit soort problemen niet voorkomen.

Maar het is wel leuk als je boos kan zijn op het apparaat he, die verdedigt zichzelf immers niet.

Ik vind de JX-3P/PG-200 één van de meest betrouwbare vintage bakken. De twee probleempjes die ik met de mijne had, waren opgelost met even een bandkabel terug aan te drukken en een kartonnetje op een toetscontact. Vind ik iets aangenamer dan een defecte synth van 3 jaar oud die enkel te repareren valt dmv een nieuw mainboard van 500€...

Ik weet wat voor 'n plug er aan moet...

Maar goed. Het ging fout. Poep gebeurt weleens.
Heb ooit €150 betaald voor de JX3P en de PG200 samen.

Vooral hot pluggen zal ik nie snel meer doen.......

150 voor beide samen is geen geld! Ik vind hem veel meer waard, omdat hij zowel qua geluiden als qua sequencertje héél bruikbaar is. Het is samen met de TR de basis van veel van mijn nummers.

Oja David kan je me nog even je nummer geven dan geef ik je deze week ff een belletje.....was het helemaal vergeten en kan je nummer nergens vinden...:o:

Moehahahaaaaaaaah, net m'n neef gesproken. Das zo'n gast die camera's ken fixen. TD geweest op media park enzo... slim met oscilloscoop... die gaat volgende week naar m'n ding kijken!!!!!!!!!!! Ben nu al best blij!

Veel succes ermee! Het is goed mogelijk dat enkel het eerste componentje na die connector waar foutief de voeding op terecht kwam stuk is, dus het komt goed denk ik.

HEt komt zeker goed. Alles wat op de print zit is nog te koop. ICtjes zijn 80 cent bij de plaatselijke electronika dude...

Ja... die moe je bij Roland halen.

Er zitte trouwens ook 808 onderdeeltjes in...

Hij gaat morgen naar Roland! De ROM chip is nog op vooraad... dus volgende week is ie weer terug bij z'n baasje en ken ik 'm weer laten paren met de 808, 101 en met hun nieuwe vriendje, de Ensoniq KT76!

En HOPPAAAAAAAAAA!!! Terug in perfecte staat! Toetscontacten gereinigd en de ROM chip vervangen voor €145! Zag er nog eentje weg gaan hier voor €500... deze ooit gekocht voor €160... dus nog ver onder de prijs. Gaat NOOIT meer weg. Nu ik er weer mee speel merk ik pas hoe ik het ding gemist heb!!!

Lekker m'n zaterdag avond vullen met mooie synth klanken en 808 beats!!

Back