bus send reverb of channel insert slot reverb

jochemmol

Ingeburgerd
De omschrijving is misschien wat onduidelijk maar ik heb de volgende vraag (ik gebruik logic 8 maar ik denk dat dat niet 'relevant' is voor deze vraag).

Als ik een effect (bv reverb) wil toevoegen op mijn sound dan heb ik 2 mogelijkheden.
- Bus send --> daar het effect toevoegen.
- Insert slot gebruiken --> daar het effect toevoegen.

Wat is het voordeel van het gebruiken van een bus?
Ik weet dat je een pre of post kan toevoegen bij een BUS (AUX) maar ik zie nog niet het voordeel van een bus ipv een insert slot

Weet iemand een voorbeeld geven met een toepassing en voordeel van het gebruik van een bus?

Je gebruikt maar een keer CPU.
De 'ruimte' voor alle tracks die die reverb gebruiken blijft altijd het zelfde.

Probeer eens een nadeel te bedenken?:eureka:

Weet iemand een voorbeeld geven met een toepassing en voordeel van het gebruik van een bus?

Eigen channel settings van de FX en dus ook een eigen fader.
Anders (via insert) moet je heel erg kloten met de mix instelling op je FX, dat is op de andere manier veel gemakkelijker (je hebt hem dan gewoon altijd op 100% full wet). En je kunt dezelfde FX gebruiken voor meerdere tracks.

Oke het is me duidelijk.

Ik sta niet 'negatief' tegenover busses of inserts maar ik snaptje het voordeel niet.
Maar ik snap het nu.

bedankt.

Wat naar mijn idee nog veel belangrijker is dat je meer cohesie in je mix krijgt doordat je meerdere elementen door één verb stuurt. Hierdoor blend alles een stuk beter.

Back