TB-303 schoonmaak

Bedankt voor alle tips! Daar ben ik echt mee geholpen! Is het eigenlijk lastig om de knoppen eraf te halen en de casing los te maken?

Nee dat is een kwestie van aan de onderkant los schroeven (ook onder het batterijklepje dacht ik) en de case eraf halen.

Heel eenvoudig. alle draaiknoppen kun je er gewoon naar boven toe aftrekken.
Daarna kun je de kruiskopschroeven aan de onderzijde losdraaien en verwijderen
baterijklepje eruit daar zit ook nog een schroef, daarna kun je de case zo uit elkaar pakken, even kijken hoe de bedrading van de batterijen zit, de plus en de min, kun je ook eenvoudig wegpakken, dan nog twee schroeven die in de batterijhouder/geleiders, de print in het bovenste gedeelte van de case vasthouden eruit draaien, klaar !
Als je hem terug in elkaar zet zorg er dan voor dat je geen bedrading tussen de case klem draait, tis heel simpel allemaal.

Bedankt voor alle tips! Daar ben ik echt mee geholpen! Is het eigenlijk lastig om de knoppen eraf te halen en de casing los te maken?

Hallo Matt, Ik had hier een Sequential Circuits pro-one die vol met stickers en tape hing, zowel op de toetsen als de rest van de behuizing. Ik dacht dat krijg ik nooit meer weg maar het is toch gelukt met HG sticker verwijderaar die ik bij Hubo heb gekocht. Er is geen spoor meer van lijm en niks van verkeuring of schade.

Altijd eerst een klein plekje aan de onderkant uitproberen natuurlijk

...ik zou hem gewoon wegdoen, mijn mercedes deed ik ook weg toen er te veel peuken in de asbak zaten...:bekdicht:

gewoon volledig customizen dat ding: http://matrixsynth.blogspot.com/2009/03/303-insert-panels-now-available.html

attachment.php

Enig idee wat zo'n replacement-case moet kosten?
Die alu-cases zijn idd erg duur, via devilfish kan je op die site komen
van die alu cases.

Maar ik zou wel een nieuwe kast lusten om mijn 303,
en de orgineele (die nog heel netjes is,mint) lekker opbergen
in de doos van de 303 zelf.

ik heb gemaild naar customsynth.co.uk

ik laat het weten zodra ik de prijs en opties heb.

Ik dacht overigens dat Technology Transplant cases maakt.

customsynth heeft ook 101 cases, en als ik op die foto's
kijk op hun site zijn die echt wel profesioneel gemaakt.
Of komen die dan ook van TechnologyTransplant??

Ik heb eens geïnformeerd naar een case voor mijn korg M/P maar
dat was toch al snel 380euro. Dat vond ik een hoop geld.

Ik denk als zij 303 cases kunnen maken onder de 200euro het
best wel interessant kan zijn

Enig idee wat zo'n replacement-case moet kosten?
Die alu-cases zijn idd erg duur, via devilfish kan je op die site komen
van die alu cases.

Maar ik zou wel een nieuwe kast lusten om mijn 303,
en de orgineele (die nog heel netjes is,mint) lekker opbergen
in de doos van de 303 zelf.

Heeft roland niet zelf nog veel van die kastjes liggen? Die hebben ze zeker voorgeproduceerd. Toen echter bleek dat dat ding toen niet aansloeg zijn ze met het binnenwerk (dat duurde was om te produceren) gestopt.
*D

Heeft roland niet zelf nog veel van die kastjes liggen? Die hebben ze zeker voorgeproduceerd. Toen echter bleek dat dat ding toen niet aansloeg zijn ze met het binnenwerk (dat duurde was om te produceren) gestopt.
*D

als het zo is zijn die al lang vernietigd.

Het is gelukt! Alle stickerresten zijn netjes verwijderd zonder enig spoor. Ik heb wattenstaafjes en gedenatureerde alcohol (96%) van de etos gebruikt. Nogmaals dank voor elk advies.

Mooi, heb je hem ook nog open gehad?

Ik was wel tevreden met het resultaat dus heb hem niet meer open gemaakt. Misschien dat ik dat alsnog ga doen want ik ben wel benieuwd hoe het daar van binnen uitziet en wil ik echt al het handvuil netjes wegkrijgen, dan zal ik de case toch apart moeten hebben. Ik weet nu in elk geval hoe het moet!

Heb hem trouwens pas een weekje in mijn bezit en ik ben echt enorm onder de indruk van het karakter en de verschillende persoonlijkheden die je met die paar parameters kunt opwekken.

Ééntje van die van mij zag er van binnen (met name de potmeters) echt niet uit:
9i9t9e.jpg

Ik heb van mijn TB-303 case een lunch box gemaakt. Passen precies 4 boterhammen in.:verkoght:

Laatst gewijzigd:
Als je hem open hebt kun je ook alle druktoetsjes, waar je dan toegang tot hebt en alle draaoknoppen in een bad van bv muscle leggen, daar komt ook een hele hoop zooi af, jaren zweethanden en prut lekker gemixt.
Naderhand even droogblazen en terugzetten, case heb je dan inmiddels ook al gedaan met muscle en als nieuw, fris en zuiver is ie.

Mooi plaatje, Kalusi:) Wiseguy, weet je of dat schoonmaken van druktoetsen hun functioneren ook zou kunnen verbeteren? Mijn druktoets van de lage C is niet meer geweldig; ik speel er vaak onbedoeld een dubbele noot mee of hij maakt geen contact.

Back