[Drum n Bass] Urban Cruising

trouwens supervette homepage heb je! erg gaaf....
Dankje, ik denk alleen wel dat ik het smooth scrollen van de tekst in de windows ga veranderen in regel voor regel scrollen, want op iets minder snelle computers (ook de mijne) trekt-ie het slecht... Flash is daar aardig slecht in helaas.

Ik vind het een erg goede track! had er al eentje van je (one step ahead?) en die vond ik ook al goed...dus blijf ze maar knallen
Ja conclusie na deze thread is dat het afmixen beter moet. Daar gaat dus nog meer aan gewerkt worden dan ik al deed. argh :) One step ahead is idd ook van mij, die was iets rauwer dan deze track.

Lekkere trek..

Lekker opgebouwd .. en het verveelt totaal niet!

...............Positive vibe en erg muzikaal..............

mix technische info: lees boven dit bericht.
*D

Re: !

Re: !

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Wat is het fijn om te horen dat er nog mensen zijn die 'muziek' proberen te maken.
Knap, alleen is het spijtig dat alles erg plat gecompresseerd klinkt waardoor oa de bassdrum, maar ook de mix in het algemeen heelwat definitie mist, en ook niet meer dynamisch klinkt. Er valt dus niks te fixen met compressie, integendeel.

Indien dit goed zou worden uitgemixt, kan het voor mijn part zo op vynil of cd.

Niet om het een of ander, maar komen onze beide verhalen niet op hetzelfde neer? Laten we geen woordenspel beginnen. Het gaat hier om wat boebe gedaan heeft. :)

Dit is gewoon een fijn en lekker nummer. En knap dat het op een koptelefoon is afgemixt. Onlangs ben ik zelf nog vermandend aangesproken dat ik niet via de koptelefoon mocht afmixen. Dat heeft ook een reden. Maar een koptelefoon moeten gebruiken ook. :)

En wat je zegt over definitie en dynamiek ligt ten dele in de mix maar ook ten dele in het gebruik van fruity loops. En ik wil geen welles nietus discussie over fruity loops uitlokken. Wel dat ik als ik met mixen van tracks aan het knutselen ben ik wel duidelijk hoor wanneer iets met fruity of reason gemaakt is. Maar dat maakt er de muziek niet minder op, het heeft zo z'n eigen charme. En dan ligt de kracht erin om die charme te gebruiken en niet als iets negatiefs te zien. ;)

En ik weet zeker dat die kick en snare elkaar in de weg zitten. Dat kun je mixtechnisch oplossen door ze te scheiden. Of je dat wilt is een tweede. En soms pak ik een kick gewoon helemaal apart en stuur hem zo bewerkt naar de main. En dan beinvloed hij de mix zo weinig mogelijk. (wel zo handig met een digitale mixer)

En ik wil helemaal niets aan niemand opdringen. Boebe vraag om wat wij ervan denken. En ik zeg gewoon hoe ik erover denk. Daar mag je het wat mij betreft helemaal oneens mee zijn. En misschien dat Boebe niets met m'n opmerkingen/tips kan beginnen kan ook. Wel kan het zijn dat hij dan op dingen komt waar hij anders nooit zelf op gekomen zou zijn. En laat dat nou net de clou van deze thread zijn. ;)

Re: Re: !

Re: Re: !

Q-bus: Thanks! en tja... het mixverhaal... :)

(...) En wat je zegt over definitie en dynamiek ligt ten dele in de mix maar ook ten dele in het gebruik van fruity loops. En ik wil geen welles nietus discussie over fruity loops uitlokken. Wel dat ik als ik met mixen van tracks aan het knutselen ben ik wel duidelijk hoor wanneer iets met fruity of reason gemaakt is. Maar dat maakt er de muziek niet minder op, het heeft zo z'n eigen charme. En dan ligt de kracht erin om die charme te gebruiken en niet als iets negatiefs te zien. ;)

Ik denk dat dit ten dele waar is. Ik ben van mening dat het meer aan de samples en effecten ligt dan aan Fruityloops zelf. Het is wel zo dat ik in dit nummer effecten heb gebruik die bij fruityloops geleverd worden, dus natuurlijk kleuren die het nummer op de fruityloops manier. Had ik echter die effecten niet gebruikt, dan kan ik m'n nummer net zo als reason (of andersom) laten klinken.

(...) En ik wil helemaal niets aan niemand opdringen. Boebe vraag om wat wij ervan denken. En ik zeg gewoon hoe ik erover denk. Daar mag je het wat mij betreft helemaal oneens mee zijn. En misschien dat Boebe niets met m'n opmerkingen/tips kan beginnen kan ook. Wel kan het zijn dat hij dan op dingen komt waar hij anders nooit zelf op gekomen zou zijn. En laat dat nou net de clou van deze thread zijn. ;)

Ben ik helemaal met je eens. En ik kan zeker wat met je tips (en die van anderen).

heeeerlijk, erg genoten! :D
lekkere geluiden en super beats en fill-ins
klinkt beter dan menig non-fruityloops track
:halleluja

Origineel geplaatst door Bahamut
heeeerlijk, erg genoten! :D
lekkere geluiden en super beats en fill-ins
klinkt beter dan menig non-fruityloops track
:halleluja

:confused: Wat bedoel je met dat laatste deel van de zin?
La maar, ben er al uit :D

Fruity Loops

Fruity Loops

Toch nix mis mee, met Fruity?! Werkt zo lekker snel. Ik ken geen echt alternatief, kwa werksnelheid.

Volgens mij moet iedereen gewoon fijn met het programma werken waarin hij het lekkerst/snelst muziek maakt. Cubase is voor de een relaxed, Fruityloops voor de ander, logic... reason... ach, zolang er maar muziek uit rolt toch? Ik ben er van overtuigd dat je met behulp van elk van deze programma's dezelfde sound kan maken (vst plugins worden bijv. bij mijn weten niet gekleurd door het programma dat ze host)...

Origineel geplaatst door Boebe
Volgens mij moet iedereen gewoon fijn met het programma werken waarin hij het lekkerst/snelst muziek maakt.
:okdan:

ben er van overtuigd dat je met behulp van elk van deze programma's dezelfde sound kan maken (vst plugins worden bijv. bij mijn weten niet gekleurd door het programma dat ze host)...

De host mixed wel de resultaten samen. Zaken als mixing, EQ en al die andere dingen die met het geluid gebeuren per programma verschilt zo enorm dat wil je niet weten. En elke softsynth heeft ook z'n eigen karakteristieken.

Het kan per programma net zoveel verschillen als van een analoge mengtafel als van een digitale. En dat die verschillen tot ongekende rellen leiden weten we nu zo onderhand wel. ;)

En volgens onze bekende nederlandse filosoof:
"elk voordeel hep ze nadeel" :D

Wow dit is echt supaaa!:okdan:
Was eerst mega sceptisch over fruity loops en haar sound, maar ik heb nu echt al veel goede producties gehoord hier op het forum uit fruity (komt ook wel denk ik omdat er flinke verbeteringen zitten in de laatste versies, wat het toch zeker laat meedraaien met de semi-prof muziekprogramma's.

Vette sounds ook: sample cd's, internet, vst instrumenten?

Igg ga zo door!

(...) En dat die verschillen tot ongekende rellen leiden weten we nu zo onderhand wel.

Inderdaad. Dat kan wel weer es in een andere topic :)

Wow dit is echt supaaa! Was eerst mega sceptisch over fruity loops en haar sound, maar ik heb nu echt al veel goede producties gehoord hier op het forum uit fruity (komt ook wel denk ik omdat er flinke verbeteringen zitten in de laatste versies, wat het toch zeker laat meedraaien met de semi-prof muziekprogramma's. Vette sounds ook: sample cd's, internet, vst instrumenten?

Fruityloops kan meer dan je denkt. De hele nieuwe cd van Laidback Luke is voor een deel met Fruity gemaakt (check ook z'n homepage - onder "studio" ofzo)
De sounds heb ik gehaald uit vst-instrumenten (bass uit fm7, fluitachtig ding ook. rest pro53 en de 3xosc van fruity zelf) De beats zijn opgebouwd uit allemaal losse samples die ik verzameld heb. De fx zijn grotendeels zelf opgenomen met m'n minidisc al lopende op het station :)

Jazzman: Dankjewel :)

(...) En dat die verschillen tot ongekende rellen leiden weten we nu zo onderhand wel.

...halen we hier de betekenis van "rellen" & "discusies" niet door elkaar ?
(vind het een beetje een onbezonnen statement)

& nu terug terug on topic

Vind je dat niet lastig Boebe, om in de playlist van FLP met zo veel "paterns" te zitten klooien ?
...(begrijp me niet verkeerd) ik vind FLP zelf ook een geweldig (lees :grandioos & intuïtief) programma, evenals jou resultaat ermee geweldig is, maar lang de andere kant vind ik ook dat een arrangement van beats e.d. makkelijker werkt & meer te controleren valt in een seq als logic bv.

gr jzz

Vind je dat niet lastig Boebe, om in de playlist van FLP met zo veel "paterns" te zitten klooien ?

Een groot nadeel van Fruityloops is dat je heel moeilijk maatsoort-wisselingen en breaks korter dan 1 pattern kan toepassen. Ik snap eerlijk gezegd niet dat dat er nog niet in zit maar goed. Gelukkig maak ik het soort muziek wat daar niet onder komt te lijden en ik heb er ook geen last van :)

Het werken met patterns bevalt me verder goed. Je kan overzichtelijk je "componenten" waar het nummer uit bestaat neergooien. Het is maar hoe je het zelf organiseerd. Gooi je de hele beat in 1 pattern, of verdeel je de hihats/claps/snares over meerder patterns en layer je ze dan onder elkaar... je kan het zo onoverzichtelijk maken als je zelf wilt. Misschien heb ik als voordeel dat ik vroeger met (pattern-based) trackers (Scream/Fast/Impulsetracker) werkte, maar ik betwijfel of dat wel zoveel invloed heeft gehad. Misschien ook wel, wie weet. Voor mij werkt het prima. Heb ook een poosje met Cubase zitten werken, maar op een of andere manier kwam ik weer terug bij Fruity en ik heb nog geen reden gevonden om weer te switchen...

mjaaaah.. dat gezuer over fruity loops of whatever
dit 's 'n TRACKS forum deel, 'n geen sequencer deel.:maffia:!...

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door bounce
tss... skeletvm heeft gewoon gelijk en jullie zijn allemaal jaloers dat jullie zelf niet zulke goeie muziek kunnen maken :P

gelijk met wat ?

tis maar een mening hoor
en zo betweterig vind ik het niet
het is misschien niet zo repectvol t.o.v. andere mensen die hun muziek hier posten ... dat is alles

ik zeg .. niets meer aan veranderen .. is helemaal top !! :halleluja

lekker ploatje !!

Waar is die subtiele tegendraadse bassline die ik mis? Dan zou die echt af zijn.

voor de rest erg goeie sfeer die je brengt !

lekker ploatje !!
Waar is die subtiele tegendraadse bassline die ik mis? Dan zou die echt af zijn.
voor de rest erg goeie sfeer die je brengt !

Thanks. Ik wou deze plaat juist een beetje rustig houden qua bass. Als je meer bruut ge-bass wil moet je m'n vorige track "one step ahead" downloaden. Die beest lekker weg :)

Back