Goede kwaliteit samplen, hoe?

Ik wist niet eens dat je een Dolby Digital file kon coderen, laat staan dat zo iets bestond :P

ik gebruik deze altijd, werkt prima: http://www.castudio.org/dvdaudioextractor/index.php

attachment.php

Voor stemmen moet je het center kanaal hebben, dat is kanaal 3.

Bedankt voor de link, ga ik zeker eens checken :okdan:

Ik gebruik ook altijd DVD Audio extractor. Alles in 1 klap naar stereo of alleen de stemmen, lekker makkelijk

Ik gebruik ook altijd DVD Audio extractor. Alles in 1 klap naar stereo of alleen de stemmen, lekker makkelijk

Dat ziet er uit als een hendig tooltje!
Heb ik al die jaren voor niets zoveel omwegen genomen... :frons:

Misschien kun je een dvd wel gewoon op je platenspeler draaien...

Ja en nu denkt iedereen natuurlijk: Neeeee zeker dat dat niet kan!!!
Maar ik durf te wedden dat niemand van dit forum dit ooit geprobeerd heeft!

Ik heb Audio Hijack op mn mac, dan kan ik van eender wat samplen wanneer ik het wil (ook van websites, streams). Niet dat ik dat doe lol.
gaat waarschijnlijk vlugger dan die audio extractie methode hierboven.

Om deze post nog een beetje aan te vullen...

Als je geluid uit andere bronnen dan DVD wilt rippen, bijvoorbeeld uit MKV of TS bestanden, dan kan ik AVS Audio Converter 6.1 aanraden. Hij ript naar de volgende formaten: MP3, WAV, WMA, M4A, FLAC, PCM, OGG, AAC, AMR

Om te zien waaruit hij allemaal kan rippen: Zie screenshots. Ook het rippen van de verschillende kanalen in DD5.1 en DTS 5.1 is mogelijk tot 32 bits 96000 sample rate.

Er zit wel een nadeel aan het pakket, hij is niet gratis. Maar misschien wel de aanschaf waard als je veel samples wilt halen uit filmbestanden

Attachments

• avs.jpg
    avs.jpg
    112,4 KB · Bekeken: 73
  • avs2.jpg
    avs2.jpg
    108,6 KB · Bekeken: 83
Back