[Beetje space beetje dance] The Journey

Nap

Nieuwkomer
Geinspireerd door het synthesizer station in GTA IV: The Journey. Ik wil er nog wat dingetjes aan veranderen, maar deze eerste versie vind ik toch ook wel aardig.

Opmerkingen welkom.

Lekker trackie dit...mooie lagen......dik bas soundje......dit zou voor mijn part zo op een progressive cd kunnen. Lekker afwisselend, leuk arpeggiootje.
Welke gear heb je hiervoor gebruikt en hoe?

Klinkt idd lekker liquide... wat novation soms?

Bedankt voor de opmerkingen!

De track is gesequenced in Ableton Live 7. Alles is in 1x opgenomen direct vanaf mijn mixer, dus geen multitracking of nabewerking in de compositie. Ik heb wel wat EQ en compressie in Audition losgelaten op de track.

Gebruikte gear:
- Bas - DSI Mopho
- Kick - Airbase 99 plok gemixed met Nord G2 Modular subkick
- Snares/hats - Airbase 99
- Overige percussie - Akai S5000 met een paar zelfgemaakte drumkits
- Arpeggios - 2 verschillende Nord G2 Modular patches
- String/Pad - Yamaha FS1r
- Vocoder effect - Akai S5000 door een vocoder patch op de G2 Modular
- Overige bas blieps & blops - DSI Prophet '08
- Mix / EQ - Soundcraft MPM20/2
- Distortion - Sherman Filterbank 2
- Reverb/delay - TC Electronic M-One XL

Ik heb nog een bijpassende lead klaar staan op de DSI Evolver, maar die zit niet in deze track maar komt er nog bij in een toekomstige versie.

Hmmm.. geen novation dus.. nu is mijn moeder niet meer trots op mij

Hmmm.. geen novation dus.. nu is mijn moeder niet meer trots op mij

Dan moet jij voor straf in de hoek.:kont:8o):D

Zo'n Mopho ga ik ook maar scoren denk ik. Ik heb hier nog 300 euries....fuck die Poly6 dan maar even.

Ja, dat was het eerste idee inderdaad, maar ik had geen zin in copyright gezeur dus heb ik tijdens een tripje naar Frankrijk afgelopen weekend lekker vanuit de BMW van m'n maat gefilmd :) (en zelf wat maken is natuurlijk altijd leuker)

Misschien dat ik er nog wat extra cheesy effecten aan toevoeg om het wat meer spacy te maken en die jaren 90 sfeer nog wat te versterken.

Back