6 trak
?ILLEGAL QUANTITY ERROR
ja ja leuke tijden waren datals je een versie van cubase wilde hebben moest je heel sneaky een een of andere afspraak maken met een floppydealer (voornamelijk spelletjes)

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
ja ja leuke tijden waren datals je een versie van cubase wilde hebben moest je heel sneaky een een of andere afspraak maken met een floppydealer (voornamelijk spelletjes)

Ach, er zijn er hier meer die dat doen...nog vervelender vind ik van die lui die zich ergens mee gaan bemoeien als iemand wat tegen een ander te zeggen heeft,
Stiekem ook nog even on-topic: ik vermaak me hier wel. Heb ook perioden van desinteresse, weinig posten en/of complete afwezigheid, maar heb in ieder geval ontzettend veel geleerd, vind het ook leuk om mensen te helpen (als ik kan...) en ik vind het wel gezellig. Alleen met korte lontjes en aanverwante reacties heb ik niet zoveel, maar ja, dat heb je nu eenmaal met internet (en de hele wereld).
Overigens maakt het mij helemaal niets uit wat andere mensen gebruiken (hard, soft, en wat voor hard of soft); maar (in welke vorm dan oozelf ben ik gewoon niet geïnteresseerd in muziek maken met mijn computer k). En het lijkt me logisch dat discussies zich herhalen; als er vijf jaar geleden een discussie geweest is over onderwerp x (watdanook), dan kun je moeilijk van iedereen die sindsdien lid geworden is, gaan eisen dat ze dit onderwerp nooit meer zullen bediscussiëren. En zo zullen zo veel onderwerpen opnieuw aangehaald blijven worden.
Misschien interessant voor iemand om uit te zoeken: hoe lang is deze cyclus op SF?
ikzelf heb eigenlijk ook niet zoveel met muziek maken met de computert alhoewel mij dat in den beginne ideaal leek.......iets visueel voor je hebben....maaaaaaar muziek maak je met je oren en niet met je ogen......serieussssss.......
Sluit ik me helemaal bij aan. Hoewel ik zelf ook alleen maar met hardware werk (heb niet eens meer een computer in de studio staan) maakt het mij niet veel uit hoe iets is gemaakt, zolang het maar sterk in elkaar zit en lekker klinkt, zowel qua track zelf als de geluidskwaliteit dan. Muzikaal gezien heb ik meer respect voor iemand die op zijn computer een supertrack maakt dan iemand met een hok vol analoge bakken die er maar weinig van euhhh...bakt(de rest van de dag vermijd ik de spiegels in huis maar even
Wat ik niet begrijp is dat die verschillen in benadering op SF vaak zo veel relletjes veroorzaken, beetje jammer wel. Het gaat tenslotte om iets dat iedereen voor z'n plezier doet en eigenlijk een soort luxe bezigheid is zeg maar... dat mensen elkaar in de haren vliegen over de verdeling van een stuk land is nog te begrijpen, maar ditIedereen zou juist kunnen leren van de werkwijze van een ander, ook al past die niet bij hemzelf. Idem als het gaat over het verdedigen van bepaalde gear, ook zo lekker zinloos.... we hebben allemaal onze eigen oren en wat de een mooi/goed vindt hoeft een ander nog niet te vinden. Zal lekker saai worden als we allemaal hetzelfde gaan gebruiken.
Dussss.....peace to y'all en weest eens wat relaxter
dat vin k nou ook....... zie m'n vorige antwoord...... de rellen daar integen begrijp ik wel.....iedereen wil elkaar ervan overtuigen dat zijn manier de beste en de goeiste
is....... maar zie mijn vorige antwoord..... dat is gewoon niet mogelijk........ik wil nog wel opmerken dat dit forum imo vnl bedoeld is voor hardware.....toch? anders www.softsynthforum.nl just an opinion 
Ik vind het eigenlijk nog steeds leuk om mensen enthousiast te zien posten over synthesizers. Dat is de reden waarom het forum er is.

nog nooit gehoord dat zoiets voorkwam... ik ben zelf eens heel vroeg in de morgen (al zeker 20 jaar geleden) met een sporttas aangehouden... of ze ff in de tas mochten kijken op dat verdachte late tijdstip... maar men was dus niet op zoek naar illi floppies... nix aan het handje
kan zijn dat in het zuiden des lands meer werd gecontroleerd... logisch ook wel nutuulk, meer crimi's
...sommige spreken zelfs Francais.... (kon de goede toets combinatie niet vinden voor een garcon C..... excuse moi)En jouw studio ziet er leuk uit inderdaad, maar ik heb nog geen behoorlijk stukje muziek van je gehoord.

Oh en nu braaf mn maaispees afkraken ja![]()

: zullen we 's niet over elkaars muzikale output gaan discussiëren, en zeker niet in kwantitatieve zin? Ik denk niet dat iemand daar ook maar iets mee opschiet...
)(kon de goede toets combinatie niet vinden voor een garcon C..... excuse moi)

Doe eens een linkje naar de geweldige 'muziek' die jij dan schijnbaar maakt?

alleen de lay-out van het forum vind ik oersaai en kil.

Je helpt ze niet; je werkt ze tegen (en tegelijkertijd jezelf). Here's why.Ik probeer ze alleen maar te helpen, en dat is echt waar.
Die wordt in de eerste plaats niet gekocht, maar gedownload. Daar heb je demo's voor, om uit te vinden of het wat voor je is.Ik vind het gewoon erg sneu en het raakt mij diep als
iemand met electronische muziek wilt beginnen en dan
door aanraden van anderen voor 1000euro software koopt.
Een "echt" instrument? Bullshit, natuurlijk; jij hebt een stapel Japans plastic, weerstandjes, allemaal elektronische rommel waar nul-komma-null expressie, spirit, vakmanschap en liefde van de ontwerper inzit omdat het van een lopende band kwam rollen. Koop gewoon een echt instrument in plaats van die elektronische rommel.Koop gewoon een echt instrument/synth/drumdoos/fx/mixer/etc inplaats van een bergje digitale codes op een glimmend schijfje.
.Smeer dat geld wat je hebt betaald uit eens over dat jaar uit; je ziet dat je dan nog steeds een schijntje hebt betaald. Als het nou een week of een maand was, dan had ik m'n geld teruggevraagd, maar een jaar? Je hebt er dan al een jaar gebruik van kunnen maken en muziek mee kunnen maken; dit is alleen een argument als je het ding gewoon in de kast liet liggen en er niks mee zou doen.Ooit hebben vrienden van mij samen een keer legale software gekocht.
Rebirth 2.nogwat wel te verstaan.
Een jaar later was het gratis te downloaden![]()
De vraag was of je het synthforum leuk vindt geen visie over soft versus hard.