[Italo] TFH - A love sublime

Cool,.. het is weer 1981 en ik werk bij de platenafdeling van radio modern waar ik stiekem
Italo importeer samen met blue monday en nog veel meer maxi's die niet op de bestellijst staan.

ha die tin foil!

mixtechnisch? Tjah, ik zou het ietsje frisser proberen te maken en het laag (daar hebben we t eerder over gehad) mag van mij wel iets meer definitie hebben. Het is soms een beetje breierig. Heb je met [EQ/low cut filters] al [wat/al het] laag uit sporen gehaald die daar niets hebben te zoeken?

Verder weer lekker dromerig. Je eigen stem?

He Alex. Ik heb inderdaad elk geluid zijn eigen plek proberen te geven en waar nodig het laag weggehaald. Alleen in deze track blijft het erg plakkerig.

Het is mijn eigen stem door de MS2000 vocoder.

Gebruik je mss veel delays/reverb? En zoja, haal je daar ook het laag uit?

wel leuke track hoor :)
de drums hebben een beetje weinig impact.. ze staan niet heel hard, maar misschien ook wat weinig ballen..
voor mijn smaak zou de beat er iets meer op mogen.
lijkt her en der wel een delay op de kick te zitten die een beetje stoort
de snare vind ik wel beheurlijk doffig, die zou ook ietsje mogen hebben nog

Ik vermoed dat het tikje van Pad en de delay van Fjoez hetzelfde is. Dit is een tweede kick (na de tweede tel 1/16e) die inderdaad links/rechts gepand staat. Kan ik uiteraard vrij makkelijk verwijderen. Ik kan denk ik de frequenties van de kick nog eens bekijken en die uit de baslijn cutten. Ik wil eigenlijk niet met side chain werken, want dat vind ik in deze track niet passen. Ik zal ook nog eens naar de snare kijken, Fjoez.

Dank allen.

Ik wil eigenlijk niet met side chain werken, want dat vind ik in deze track niet passen.

Ik denk dat jij daar niet aan kan ontkomen om sidechain te gebruiken. Jij gebruikt zo veel geluiden, maar nu benoem jij sidechain echt als een effect. Waar je sidechain helemaal niet als effect, maar meer als hulpmiddel voor je mix kan zien.

Je kan een pad vreselijk heftig laten sidechainen (call on me - eric prydz), maar je kan het coh ook heel subtiel (onhoorbaar) gebruiken?

Ik zou de bassline sowieso altijd iets sidechainen (ook al is t maar een half tot 1 dB). Ik zou daar echt meer mee gaan werken, met name jouw tracks die echt heel vol zijn. Welke sequencer?

track is cool, mix vind ik niet veel...

het klinkt mij inderdaad als een brei... komt volgens mij omdat je veel vanaf mid tot hoog hebt zitten en er weinig punch of body zit in je laag. Jammer... Want zeker veel potentie... lekker "zomers melancholisch"...

zou dit zeker een keer opnieuw mixen, alle sounds apart eq'en, laag eruit, waar nodig hoog eruit, behalve waar je het echt wil hebben (hats? hoge synth?), her en der wat meer ruimte maken in sounds waar een andere sound veel energie heeft... Misschien meer compressie op individuele tracks, meer met volume spelen van de verschillende synths in het mid / hoog...

maar ja, then again... het heeft ook wel wat lofi charme... tja... je moet het ook zelf weten natuurlijk... :)

Back