[film noir track] Future Noir

ja klinkt mooi .. klinkt als bladerunner niewaar?!

goeie gelijkmatige spanningsboog en vanaf 1:50 komt het echt goed los .. dan klink het echt lekker vol, net als op sommige momenten in de film.

de cs80 sounds zijn spot on, langzaam zweverig

ik gok even dat je de eminent hier hebt gebruikt om de roland vocoder strings te simuleren? klinkt net als in het echt.

en dan de rhodes die de flarden nootjes decoreren en de achtergrond stem (is dat JP Geersing toevallig?), het is allemaal geslaagd.

er zou nog 1 elementje aan kunnen worden toegevoegd om het bladerunner idioom af te maken en dat is die typische bass sound van de cs80 die hier en daar wat accentjes geeft.
alhoewel die nou niet speciaal in dit fragment zou hoeven trouwens dus wat dat betreft zit ik gewoon te zeuren, maar het is die bass sound die in de ballad wordt gebruikt (met die saxofoon weet je wel)

heel, heel, heel erg koel.

:halleluja

Bedankt voor jullie reacties!

@VanHeckis: leuk idee van het Love theme basje; ik zal het eens proberen...

@loveyourjunos: luister goed naar de dialoog :kroon:

Kijk dat vind ik dus zo grappig. Allemaal van die hardwarenerds hier en de eerste track die ze echt supervet vinden klinken "daar kan geen enkele softsynth tegen op", blijkt wel degelijk met softsynths in mekaar te zijn gezet..

HEEEEEEERLIJK dit :mega: :D

Ik vind hem ook erg mooi, maar om hem echt noir te krijgen zal een en ander wellicht iets doffer en lager moeten :D
En die suis die er soms in komt, misschien leuk om daar een regen-met-wind sound van te maken die zachtjes aanzwelt en afneemt, krijgt het iets meer een 'doomed chicago' gevoel...

Die Rhodes of whatever piano in het laatste deel vind ik echt héél erg mooi gelukt!

Kijk dat vind ik dus zo grappig. Allemaal van die hardwarenerds hier en de eerste track die ze echt supervet vinden klinken "daar kan geen enkele softsynth tegen op", blijkt wel degelijk met softsynths in mekaar te zijn gezet..

HEEEEEEERLIJK dit :mega: :D

Nou moet ik zeggen dat ik het vetter zou vinden als het allemaal uit van die ouwe analoge bakken zou komen, wishful thinking zeg ik dan maar :)
Maar inderdaad een beetje lullig ... Het maakt het compliment richting J Geers en die 'Arthur' alleen maar groter toch ? 8D

Zeker mooi hoor!

Ik heb nog een paar kleine aanpassingen gedaan aan de track. Meest voorname is de toevoeging van een extra bas in het slot zoals VanHeckis al opperde.

Dank voor jullie interesse :mega:

Back