max/msp

Woefje

Ouwe rot
tonnen informatie over max/msp =)

ik ben nog een beginner maar ik wil er graag mee experimenteren.
Dus ik vroeg me af of er iemand in synthforum ermee al wat doet?

Zo ja? kunnen we een keertje contacteren?
Want ik wil echt super graag ermee werken nadat ik live gezien heb wat er allemaal mee mogenlijk is. =)

Groetjes,
Woefje

Je kan pure data downloaden, lijkt erg veel op max/msp (is een voorloper maar dan minder doorontwikkeld), dit is een freeware programma met goede tutorials (ofzo), als je deze doorloopt heb je de basis snel door.

Er is een trial van een maand op de site te downloaden van max/msp en er zitten een hele hoop tutorials bij die erg duidelijk zijn en goed te doen, daarmee heb je het zo geleerd. Ze gaan van heel simpel tot steeds iets geavanceerder.

download max met documentatie, en lees de reference manual en tutorials en topics.....
De buitenwereld zie je over een maand wel weer :)

ik heb wel hele goeieh tutorials gevonden op youtube :)

Maar zou echt wel les erin willen hebben =)
Misschien komt dat wel als ik hbo sound design doe =)
tot die tijd leren zoveel als het kan :)

Bedankt allemaal!!!

Groets!

je hebt echt geen hbo sound design nodig om max/msp te leren hoor
stel je zelf een doel en pak de problemen aan die je tegen komt, leer je het meeste van

gewoon doen wat andere hier zeggen!
download max/msp en DOE DE TUTORIALS,
echt waar deze zijn heel erg goed. :okdan:

Je moet er natuurlijk heel veel tijd in steken aangezien het een programmeer omgeving is met 1000 en 1 mogelijkheden, but the sky is the limit.

pure data (kwam later na max ;) ) is gratis (gecreƫerd door de maker van max destijds, Miller Puckette)
en weet niet of er ook toegankelijke tutorials voor zijn.

suc6 er mee :doei:

ik heb wel hele goeieh tutorials gevonden op youtube :)

Maar zou echt wel les erin willen hebben =)
Misschien komt dat wel als ik hbo sound design doe =)
tot die tijd leren zoveel als het kan :)

Bedankt allemaal!!!

Groets!

Ik geef les in Max MSP. Het is idd fijn om van iemand de handige trucs te leren waar je, als je in je eentje maxmsp wilt leren, erg lang over doet. Om het MSP gedeelte te leren moet je toch al wat weten van DSP en dan heb ik het niet over een synth of effecten maar meer over digitale signaal paden en hoe en waarmee je deze kunt manipuleren e.d..

Ik ben nu bezig voor mijn leerlingen een serie tutorials te maken die het simpeler maken om zowel max als msp te leren. Mocht je les bij me wilt volgen, stuur maar een pb.

Back