Snel x0x vraagje

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

JohnDoe21

Gedeactiveerd account
Ik heb hier een x0x ter reparatie en daar waren de pootjes van de voltage regulator afgebroken...... dat is een 78M05 dus voor 500mA fixed....

maakt het uit als ik die met een normale 7805 vervang? bv een JRC?

Theoretisch niet, die 5V is voor de digi... die heeft gewoon een X-mA nodig...
Het geluid wordt opgewekt bij +-12v, en een deel 5.333V daarvan die gaat wel anders klinken als je die knijpt/wijzigd..
Dus volgen mij niet..... ik heb er anders (denk) wel een liggen als je die graag wilt..

Hmm ik geef die jongen wel even een belletje....hij komt morgen langs en ik vraag wel ff aan hem of ie eerst even naar Rotor kan om er 1 te halen......
en heeft de x0x ook nog een polariteit bij de adapter aansluiting? Nee toch ik zie een diode brug zitten
namelijk....weliswaar met 4 losse diodes maar toch......

Trouwens had jij helemaal niks van mij ontvangen via de mail? Ik had er 2x een cdr voor de 9090 bijgevoegd maar die zijn niet aan gekomen?
btw heb je volgende week tijd? Ik heb zin om gaten te boren in die 9090 :D

Nou met een gewone 7805 klinkt ie voor geen meter....dus toch maar een
78M05 erin.....

ok, weer wat geleerd....:-) blijkbaar toch iets met de tuning te maken?? Hoe klinkt ie nu dan..?
Maar idd niets gezien voor ontwerp....volgend week wel tijd.. bel maar ff..

Hele korte nootjes....echt een soort van klikken wat ie nou doet.....is niks mee te beginnen.......
Maar echt degene die deze x0x ooit heeft gesoldeerd moet nog wat lesjes volgen....allemachtig....

Kan me niet voorstellen dat de 78(M)05 iets met de lengte van de gates te maken heeft. Ik heb er drie gebouwd en ik meen dat dat allemaal gewone 7805's waren.

en heeft de x0x ook nog een polariteit bij de adapter aansluiting? Nee toch ik zie een diode brug zitten
namelijk....weliswaar met 4 losse diodes maar toch......

Inderdaad zit er een brug voor. En sowieso is de adapter wisselspanning ;)

Even gecheckt: Lady Ada heeft ook gewoon "78x05" in de parts list staan, dus het zou inderdaad niet uit mogen maken. M, S, niks, whatever. Zo lang hij niet meer dan 500mA trekt is er natuurlijk ook geen verschil.

Ik heb er een PSA-220 aangehangen....das een AC......
Maar zou het aan de adapter kunnen liggen of wat?

Nee, korte tikken lijkt me een probleem in het envelop-circuit. Dus tenzij de envelop iets uit de voeding krijgt wat door niks anders gebruikt wordt lijkt me dat geen voedingsprobleem.

Hoeveel mA heeft de x0x eigenlijk nodig? Ik heb iets gelezen van 500 mA...kan dat kloppen?

Nou het lag dus wel aan de adapter....ik had net Gein aan de lijn en de x0x werkt gewoon op zijn adapter. De mijne gaf dus te weinig mA. Dus gefixt :okdan: iig bedankt voor jullie hulp.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back