DJJANDEJONG
Ingeburgerd
Hoi, mijn naam is Jan De Jong en ik ben en trance dj/producer uit Den Haag. Een van mijn grootste problemen met produktie is definitief sound design. Ik ben bezig om naar en Rob Papen Masterclass te gaan want ik wil dit probleem snel verbeteren. Een geluid waar ik constant problemen mee heb is de supersaw leads uit trance muziek. Ik krijg het echt niet voor elkaar! Nou ik weet in principe is en supersaw niet zo moelijk om te maken maar hier begint mijn probleem, mijn lead geluiden klinken allemaal 10 jaar te oud! De supersaw die je nu hoort in moderne trance muziek klinkt tog ietsje anders dan de lead geluiden uit 1999 en ik wil weten hoe ze dit doen! Ik heb alles geprobeerd maar ik krijg het echt niet voor elkaar en als je om hulp vraagt krijg je antworden zoals, draai en paar knopjes tot dat je wat vets hebt.... niet echt helpfull. Het is volgens mee veel meer dan dit, goede synthesis, heel veel FX maar hoe? Om te helpen met de geluiden die ik probeer te bereiken heb ik en filmpje. Dit van wat ik denk is de definitie van de moderne super saw of trance lead geluiden en als iemand me zou kunnen helpen zou ik dat heel erg tof vinden. Zelf heb ik synths zoals Sylenth 1, Gladiator, Novation Supernova en V-Station, Vanguard, Nexus en de Predator. Maar hier de link, als je voor spelt naar 1:44 kan je het goed horen met de filters en dan rond de 2:50 voor de lead met de filters open
Groetjes
-Jan
Groetjes
-Jan