"Waarom 850 euro uitgeven aan een Moog Source waar geen draaiknoppen op zitten?"

G

Guest

Guest
"Waarom 850 euro uitgeven aan een Moog Source waar geen draaiknoppen op zitten?"

het bovenstaande is te lezen op marktplaats, met ook nog de volgende fraaie, wervende kreet...

Kun je je geen Minimoog veroorloven? Dan is dit de synth voor vette house bassen.

zeg Catalunya, je bent al jaren forumlid, bepaald niet dom en weet toch heel wat van synthesizers af?!

dan mag ik er toch van uitgaan dat dit een retorische vraag was, vooral bedoeld om sukkels die echt denken dat het leven van een synth om knoppen draait een übersaaie prodigy aan te smeren voor bijna het geld van een heerlijke source ??!! ;) ;)

nouja, toch maar even antwoord:

voor oa.....

de smerige sync
de vca overdrive
de sequencer
de program sequencer
de arpeggiator
de snelle lfo
de s&h
het fijnere keyboard
de looks

of er verder van binnen verschillen zijn die daar aan bijdragen weet ik niet, maar ik vind de source 10 keer, nee, 20 keer leuker klinken dan de prodigy.

en dan weet ik nog niet of het geadverteerde juweeltje cv/gate aansturing heeft, want dat hebben de oudjes ook niet allemaal.

Leo, je vergeet:

De standaard 16 patches welke er in zitten.
Volledig te midificeren (Volledige sysex implementatie)

een Prodigy kun je lekker modden, ik heb er twee (die gescalpeerde van R-ond) die ik binnenkort terugkrijg met de volgende mods (per Prodigy natuurlijk)

-noise en ringmodulator
-2e LFO met freq range tot 1600Hz
-envelope controlled osc-pitch and sync
-a separate LFO tap to oscillator 2.
- Oscillator 2 tap to filter cutoff
-FM
-VCA Hold
-midi en CV
- button om alle 4 OSC tegelijk te bespelen!

eikenhoutenkast

shit, ja natuurlijk, patchmemory vergeten. dom.

tja, een uitgebreid gemodde synth, met wat je hier zo noemt zeker, is al niet meer saai te noemen, mee eens. maar dat is natuurlijk weer niet standaard.
ik ben geen echte kenner, maar 800 + kosten van de door jouw beschreven mods (en dan hebben we het er nog niet over dat jouw bak alles dubbel heeft!), om dan in drzelfde trant te blijven.... waarom een gemodde prodigy kopen, koop dan een sonic 6 en ga van de rest een weekendje weg ?! ;)

Teon de Prodigy nog goedkoop was was het een prima synth voor basjes en nu opeens is het een zuigsynth? Misschien is -ie niet zo geschikt om het gebrek aan muzikale kwaliteiten te verbergen achter interessante klanken. Dat kan.

Moest ik 'm zelf ook maar beter niet in huis halen:dubbel:

Teon de Prodigy nog goedkoop was was het een prima synth voor basjes en nu opeens is het een zuigsynth? Misschien is -ie niet zo geschikt om het gebrek aan muzikale kwaliteiten te verbergen achter interessante klanken. Dat kan.

Moest ik 'm zelf ook maar beter niet in huis halen:dubbel:

daar heb jij op zich wel een punt, maar dat is natuurlijk aan de andere kant weer een flauwekul opmerking. dat verklaart dan veeleer de keuze voor synth dan voor piano of mondharmonica en in veel mindere mate de keuze voor source i.p.v. prodigy. ik hou er voor mezelf zeker flink rekening mee, dat ik de synthesizer zo leuk vond omdat er zonder enige kennis van notenzaken leuks uit te halen was.

zuigsynth is overdreven natuurlijk, geluid is niet rot, maar ik kan er niet echt warm voor lopen, zo'n echte oisterwijk prodigy. bovendien, 'leuke basjes'....
je moet wel een erg beroerde bak in de markt zetten, willen er geen leuke basjes uit te halen zijn, zo'n beetje het meest simpele geluid dat uit een synth te trekken is.

en wat je zegt, toen ie nog goedkoop was.......
tja, aan een synth van 500 euro stelt de kritische gebruiker minder eisen dan aan eentje die 800 moet opbrengen, is ook weer niet zo gek.

Laatst gewijzigd:
je moet wel een erg beroerde bak in de markt zetten, willen er geen leuke basjes uit te halen zijn, zo'n beetje het meest simpele geluid dat uit een synth te trekken is.

Mag ik heeeel ff offtopic? Goede basjes-patches zijn erg makkelijk te programmeren (denken de meeste) alleen klinken ze uit 8 van de 10 synths erg beroerd, analoog of digitaal...echt goed laag uit je synth wat in te zetten is als synth bass en ook nog eens draagt als een bas

Maar goed, dat terzijde...nu weer ontopic: ook in synthbass verslaat een Source een Prodigy:D

klinkt als een uitdaging, zullen we als ik mijn Prodigys terug heb? :L

Heb ik het in mijn post gehad over gemodde bakken? Met hulpstukken haal ik uit m'n blender en broodrooster ook nog wel toffe sounds daar gaat het me niet om...ben wel nieuwsgierig hoe die bakken van jou klinken! En sowiezo ben ik geen tegenstander van een Prodigy uberhaupt, ik vind het een erg fijn bakje om mee te werken en je krijgt er lekker sounds uit met wat draaien

De prodigy is een zuigmoog..........wat een *&*^sound, zelfs de rogue klinkt beter.

Vond ik ook tot ik opt internet een filmpje zag van een gast die er hele vettige sounds uit haalde....
Ik dacht "fuck klinkt echt goed"...
Een goede performer/keyplayer weet er zeker wel raad mee....

Vond ik ook tot ik opt internet een filmpje zag van een gast die er hele vettige sounds uit haalde....
Ik dacht "fuck klinkt echt goed"...
Een goede performer/keyplayer weet er zeker wel raad mee....

dat was dan vast playback, met opnamen van een source ;)

hoe zit dat eigenlijk met die Sonic six ? Gaan die voor okéje prijzen de deur uit ? Deze synth staat eigenlijk nog altijd op mijn verlanglijst...
(die twee lfo's in combinatie (l))

Back