"Waarom 850 euro uitgeven aan een Moog Source waar geen draaiknoppen op zitten?"

hoe zit dat eigenlijk met die Sonic six ? Gaan die voor okéje prijzen de deur uit ? Deze synth staat eigenlijk nog altijd op mijn verlanglijst...
(die twee lfo's in combinatie (l))

die was altijd nog wat prijziger dan bv de source, rond 1100, maar pas had ik er toch 1 voor nog meer gekocht, die dan wel weer erg mooi was.
alweer een vinger op een zeer plekje. je kan enorm veel synths vergelijken, qua prijs en mogelijkheden, en ergens zit het dan altijd wel scheef.

de sonic6 zie je niet veel, minder dan de source, prodigy, rogue of micromoog, en het is echt een heel leuke synth (oa met die dubbele lfo die je kan mixen, die als trigger gebruikt kan worden, of naar de ringmodulator gestuurd, die gekoppeld kan worden aan de envelope.....) maar de klank, tja, ik vond hem altijd erg goed klinken, maar ik kan me voorstellen dat de meeste mensen het schril vinden afsteken bij een minimoog of source.

maar dat was je vraag niet. ik denk dat je voor een heel mooi en goed exemplaar moet uitgaanv an 14-1500 euro. het kan altijd nog meevallen natuurlijk. ik heb ze (alweer jaren geleden) ook wel eens voor 700 gezien.

versturen (overzee) is niet wenselijk, de koffer loopt al snel een deuk op aan 1 van de hoeken en dan past niks meer echt lekker.

voor de aardigheid, hier stond ie nog.

(hoe heb ik dit kunnen (weg) doen?!)

Attachments

• DSC02268.jpg
    DSC02268.jpg
    162,6 KB · Bekeken: 112
Dankje leo, dan ga ik liever voor een source denk ik of iets anders, meer uitgebreid dan de sonic six : een serge mclass module

Ben nog steeds blij Leo dat ik je eerste sonic 6 heb overgenomen.........

minimoog en rsf kobol zijn een beetje de enigste synths die serieus een echte bass kunen emuleren.
en een prodigy is idd mijn minst favoriete moog.
de source en micromoog geven je het meeste waar voor je geld.

Voor iets anders zou ik geen MOOG kopen.

waarom is HET criterium toch altijd een dikke bass?

leuk als je wil klaarkomen op een monophone sublaag... en dan?

Ik snap zowiezo niet dat mensen zo druk bezig kunnen zijn met synths zonder dat ze een gitaar of basgitaar hebben. We weten toch allemaal dat de synthesizer een "bij-instrument" is en dat gitaren en bassen het echte werk zijn?
:duivels:

alweer een thread die wordt vervuild met humor die niet leuk is. als je er LOL bij moet zetten, weet je eigenlijk al dat het mis is.

ik zeg het maar een keertje eerlijk: ik hou van een grap, maar laat het alsjeblieft wel een beetje goede zijn.
dan zie ik nog liever een thread ontsporen door een flinke polemiek.

overigens, ik krijg een ebay 2nd chance offer voor een moog source voor $608 (zal met shipping op denk ik op net onder de 600 euro uitkomen.) deze is kapot, hij doet gek. meestal vallen reparaties aan de moog source wel mee, misschien is dit wel crazy source, dan is het zo gepiept. zelf doe ik dus niks meer met synths en ik ga er ook niet meer aan beginnen. het is mooi geweest. maar als iemand m zou willen, kan hij pb-en.

maak je geen muziek meer Leo ? je bent vanaf nu dus gewoon een collecteur ?
(gelukkig nie zo één als die brugse Leo die 56823 euro voor een sh 101 durft vragen (kots))

Inderdaad die belgische versie van Leo houd van stevigge prijzen.
Heeft wel vaak leuk spul maar zeer arogante prijzen!

Die sonic six vind ik persoonelijk een van de mooiste moogs om te zien!
Mooie si-fi look :P

maak je geen muziek meer Leo ? je bent vanaf nu dus gewoon een collecteur ?
(gelukkig nie zo één als die brugse Leo die 56823 euro voor een sh 101 durft vragen (kots))

zelfs geen collecteur, gewoon niks. alleen nog een bemoeial eigenlijk. ;)

die belgische leo is wat mij beteft ok, gewoon iemand die hard werkt om zijn brood te verdienen. hij staat achter de spullen die hij levert en hij is professional. ik zie hier ook wel eens nitwits 'professionele prijzen' vragen voor spullen in topstaat waar dan vaak ook nog iets mee aan de hand is.
maar goed, dat is mijn mening.

de sonic 6 is inderdaad erg mooi, vind ik ook. je vouwt je koffer open en selen maar. wat mij betreft zijn de sonic6 en de source de mooiste moogs om te zien. die sonic is ook goed naar te luisteren trouwens, lekkere grauwe industrial sound, maar ook leads, niet al te dikke bassen en fx.

Wellicht omdat je teveel geld te besteden hebt??????

Phochos

de source en micromoog geven je het meeste waar voor je geld.
jammer dat mensen alhier nog altijd niet de sync functie van de multimoog op waarde weten te schatten.
heb trouwens gemerkt dat als je de voyager mono uit neemt en 1 filter geheel wegdraait hij opeens heel erg mini gaat klinken. met die 2 filters tegelijk wordt het allemaal wat minder direct/ wat zweveriger

micromoog is (duimenomhoog)
eerste synth en ik ga hem nooit weg doen.
't is één van de laatste types infeite, ik schat op 4 maanden voor discount.

source zou mooie aanwinst zijn (lekker)

belgische leo heeft natuurlijk materiaal in top kwaliteit maar dat hebben anderen ook die er minder voor vragen

Dankjewel voor de gratis reclame Leo, heb je interesse? Ik heb je matrix 6 trouwens onlangs verkocht. Heb ik best wel lang mee gedaan toch?

maar die hoeven er niet van te leven, geen belasting te betalen, geven geen garantie, etc.
je hoeft het ook niet te betalen natuurlijk, je kan je spulletjes ook zelf ergens anders zoeken. leo bedient gewoon de klanten die daar geen zin in of tijd voor hebben.

en phochos, nee, zelf was ik ook geen fan van hoge prijzen, niet om te betalen en niet om te vragen. jij bent zelf helemaal een discounter. jij en ykaruzo zijn zo'n beetje de Lidl en de Aldi in synthesizerland, da's natuurlijk prima, maar het kan allemaal naast elkaar staan, hoog en laag, voor ieder wat wils, zonder dat je hoeft te kotsen (zie post ergens hierboven).

Back