"Waarom 850 euro uitgeven aan een Moog Source waar geen draaiknoppen op zitten?"

Waarschijnlijk komen je post in deze threads voort uit het niet verder kunnen kijken dan je eigen apparatuur? Ga voor de lol eens zitten achter een Source en LUISTER eens naar de synths, want volgens mij ondanks wat je ook zegt is het allerbelangrijste toch de sound van de synth
Heb de Source ook eens gehad, en was idd erg blij met de sound, stond als een huis.. en ook die dial knop kon je fijn een lel geven zodat-ie nog even doordraaide (op de cutoff) terwijl ik weer kon verder spelen.

Toch geef ik de voorkeur aan dedicated knoppen, dat is voor mij iig eigenlijk een must op een (analoge) synth.. "ff snel de porta beetje omhoog, modwheel erbij, lfo beetje tweaken, porta weer terug, reso alvast omhoog, en cutoff sweep, modwheel er weer bij" < zo bespeel ik graag een synth, en dat verdient zich gewoon terug in een flitsende solopartij :)

Dat gaat dus niet zo eenvoudig op de source (beetje als de Sci sixtrack), dat wil niet zeggen dat je er geen vette track mee kan maken overigens!
En de presets bieden ook mogelijkheden om iig snel van envelope type te kunnen switchen.

Ja, het gaat ook om de sound, maar bijv. een auto die er flitsend uitziet, een vermogen van xxxx PK heeft, maar die alleen rechtdoor kan rijden, en pas links/rechts kan sturen als je eerst een paar knoppen moet indrukken die in het handschoenvakje zitten ingebouwd.. en dan op een race-circuit waar elke seconde telt.. dat gaat 'm niet worden voor mij, hoe mooi en snel die ook is.

Het staat er niet voor niks zo herhaaldelijk expliciet bij hier >> http://www.vintagesynth.com/moog/sourc.php

in principe heb je gelijk, bij een goede synth gaan bovenstaande factoren helaas vaak hand in hand, en daarmee heb je een INSTRUMENT.

ps dank leo voor de sonicsix, was vergeten hoe relaxed het is om in de huiskamer een koffertje open te klappen , en meteen synth te kunnen spelen.
denk dat ik een threat ga beginnen over koffersynth's bij voorkeur met ingebouwde speaker. geweldige sound, heerlijk die knoppen. een aanrader !

oe zoveel zullen datr niet zijn [wel koffresynths maar met speakers...?]
de arp 2600 heeft speaker
juno106 met speakers
div casio,s hebben speakers ....zitje al weer aardig in de keyboard klasse

sh3[a] roland mag die ook koffer synth heten
degene die hier staat heeft een koffer deksel ...

@neuromancer ; en bevaltie nog de endless bak ...
t einde gevonden :engel:

@ over leo zn bevindingen wat een syntn moet hebben
ik denk toch egt beiden mogelijkheden tot intuitief tweaken ...iig de belangrijkste functies
dus veel racks valen af / of er moet een lekkere controller ala mpg/pg aan hangen

de sound / possibilities [sonic mayhem] is voor mij bepalend
ask moog sound uit een mg1/prodigy haal
hoefk nou niet nog een minimoog voor dat mini geluid

:luv: me like ; t zelfde of byna t zelfde halen uit de ..mid range synths

bv t oberheim string/ pad feel moet ook met andere bakken et benaderen zijn in andere prijs klasse

daarom zijn t ook synthesizers ....simuleren van
ok sommige zijn uniek ...en das maar goed ook :engel:

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ssPageName=STRK:MEWAX:IT&item=220429067839

oei verkocht voor 900+ eu prodigy on tha rise ook wasdit nog een vd synth die tegen de 600 deden ...
hebter twee al gezien die bobven de 850.- weggingen

niet org cv gate

niet mooi gemaakt ook nog doort logo heen

Ik heb hem (zonder CV) onlangs verkocht voor 650 euro. Ik heb er nog 1 met ingebouwde CV die ik houd. Binnen Nederland krijg je er niet meer voor. Op ebay gaan de monofoontjes vaker voor meer weg. De oude bakken zijn de afgelopen jaren explosief gestegen. De ms20 benadert de 1000 euro grens al. Hij ging van 600 gulden naar 600 euro en de afgelopen jaren werd het 850 euro. Nu wordt er al boven de 900 euro geboden. De vraag is schijnbaar groot.

Heb de Source ook eens gehad, en was idd erg blij met de sound, stond als een huis.. en ook die dial knop kon je fijn een lel geven zodat-ie nog even doordraaide (op de cutoff) terwijl ik weer kon verder spelen.

Toch geef ik de voorkeur aan dedicated knoppen, dat is voor mij iig eigenlijk een must op een (analoge) synth.. "ff snel de porta beetje omhoog, modwheel erbij, lfo beetje tweaken, porta weer terug, reso alvast omhoog, en cutoff sweep, modwheel er weer bij" < zo bespeel ik graag een synth, en dat verdient zich gewoon terug in een flitsende solopartij :)

Dat gaat dus niet zo eenvoudig op de source (beetje als de Sci sixtrack), dat wil niet zeggen dat je er geen vette track mee kan maken overigens!
En de presets bieden ook mogelijkheden om iig snel van envelope type te kunnen switchen.

Het staat er niet voor niks zo herhaaldelijk expliciet bij hier >> http://www.vintagesynth.com/moog/sourc.php

HAHA; At the time, this may have seemed far-out, but in all actuality it is the Source's downfall.
DE AX80 OOK SCHITTERENDENDE SYNTH QA CONCEPT BETAALBAAR EN HEERLIJK OMNAAR TE KIJKEN EN BESPELEN oeps; en ook de sound is erg goed et noemen ...toch weer weg gedaan vanwege,...........

en de esq-1 ook,
aleen wilk die nog wels terug :doei:
die is ook egt easy te editten ,..met egt veeeeel specs indiebak
wat m een waardevolle extra in je synth setup geeft
powervolle sound / waves / midi memmories / 3 osc / analoog pad
groot scherm met 8 inputs opt scherm

wat jij beschryft heb ik heel erg met de cs30
kleine expressieve movement die de uiteindelijke klank neerzetten
denk dat de source tussen een hoop andere synth goed tot recht komt
niet as enige analoge bak ..

:luv: me like ; t zelfde of byna t zelfde halen uit de ..mid range synths

Ja die midrange synths waren een beetje ondergesneeuwd door de komst en aanwezigheid van polyfone bakken. De afgelopen jaren zie je een explosieve vraag naar monofoon. Ik vind het ook leuk om de experimenteren met de goedkopere analoge bakken. Zit vaak een bijzonder goed geluid in. idd is de Realistic one of my favorites.

Ik heb hem (zonder CV) onlangs verkocht voor 650 euro. Ik heb er nog 1 met ingebouwde CV die ik houd. Binnen Nederland krijg je er niet meer voor. Op ebay gaan de monofoontjes vaker voor meer weg. De oude bakken zijn de afgelopen jaren explosief gestegen. De ms20 benadert de 1000 euro grens al. Hij ging van 600 gulden naar 600 euro en de afgelopen jaren werd het 850 euro. Nu wordt er al boven de 900 euro geboden. De vraag is schijnbaar groot.

mijn dual moog met mods kreeg kniet verkocht voor mn vraagprijs was op een gegeven moment 800 :stupid
uiteindelijk:doei:waster iemand slim genoeg
ok ...niet org ...maar lennox heeft er een flinke nieuwe kast om heen gebouwd en nu istie denk ik op ebay egt best wat waard
ga niet gokken ,..oogt exotish dikke houten case met twee prodigys erin...

ms20 slaat neregensop zo vetistieniet ...wle leuk herondek m wels eens
650 was leuk genoeg

maar kzie de juno60 [en daarmee ook de jnuo106 ] ook al flink stygen 450a550 voor een juno106 en meer voor de j60

ik ga digi
:eureka::engel:

denk dat ik een thread ga beginnen over koffersynth's bij voorkeur met ingebouwde speaker.

leuk idee, maar dan hopelijk deze keer met bijdragen uit eigen archief zodat iedereen ook echt weet waar die het over heeft en niet allerlei obscure dingetjes en plaatjes van het net. googlen kunnen we allemaal zelf wel.

ben je al begonnen, anders begin ik. trouwens, met ingebouwde speaker is meer plug&play dan een kofferdeksel.....

hier dan, voor als elke seconde telt.

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?p=1112694#post1112694

Laatst gewijzigd:
OEJ DIE FOTO!

Valt dit in dezelfde discussie als "sommige mensen mogen geen kinderen krijgen"? :bekdicht:

haha zo hebk ook en paar vriende ,...
mn laatste aan deze draad toevoeging
asiemand toch een vette sound wilen met minder knoppen genoegen neemt

dan neem je toch de atc ...liefst met meerdere filterkes
same price range

en ik denk een betere keuze
wilde m best wel ...de @tc dus...

Back