Sander02
Gepokt en gemazeld
Heb de Source ook eens gehad, en was idd erg blij met de sound, stond als een huis.. en ook die dial knop kon je fijn een lel geven zodat-ie nog even doordraaide (op de cutoff) terwijl ik weer kon verder spelen.Waarschijnlijk komen je post in deze threads voort uit het niet verder kunnen kijken dan je eigen apparatuur? Ga voor de lol eens zitten achter een Source en LUISTER eens naar de synths, want volgens mij ondanks wat je ook zegt is het allerbelangrijste toch de sound van de synth
Toch geef ik de voorkeur aan dedicated knoppen, dat is voor mij iig eigenlijk een must op een (analoge) synth.. "ff snel de porta beetje omhoog, modwheel erbij, lfo beetje tweaken, porta weer terug, reso alvast omhoog, en cutoff sweep, modwheel er weer bij" < zo bespeel ik graag een synth, en dat verdient zich gewoon terug in een flitsende solopartij
Dat gaat dus niet zo eenvoudig op de source (beetje als de Sci sixtrack), dat wil niet zeggen dat je er geen vette track mee kan maken overigens!
En de presets bieden ook mogelijkheden om iig snel van envelope type te kunnen switchen.
Ja, het gaat ook om de sound, maar bijv. een auto die er flitsend uitziet, een vermogen van xxxx PK heeft, maar die alleen rechtdoor kan rijden, en pas links/rechts kan sturen als je eerst een paar knoppen moet indrukken die in het handschoenvakje zitten ingebouwd.. en dan op een race-circuit waar elke seconde telt.. dat gaat 'm niet worden voor mij, hoe mooi en snel die ook is.
Het staat er niet voor niks zo herhaaldelijk expliciet bij hier >> http://www.vintagesynth.com/moog/sourc.php

me like ; t zelfde of byna t zelfde halen uit de ..mid range synths