vette compressor limiter oid voor analoge drums

Luister eens naar mijn filmpjes op youtube.
Ik gebruik daarop meestal mijn Ibanez UE-400 compressor (2 knoppen maar!!)
om mijn 909 doorheen te jagen ;)

Oordeel zelf:

&

Khoop dat je er wat aan heb :okdan:

Je kan ook met een drumcomputertje naar feedback gaan om het uit te proberen. En die blackfinger kost 189,- is een buizen compressor die ook lekkere buizen oversturing kan geven als je dat wil. Daarnaast kan hij de boel ook lekker boosten. Buizen vervangen en je hebt voor niet zoveel geld een(of 2)leuke muziekale compressor(s). Dan kan je voor de rest nog iets leuks kopen.

Bedankt voor tip, ik ga eens op zoek naar zon ding :okdan:

Je moet alleen wel de buizen vervangen, want die zijn van een middelmatige kwaliteit. Scheelt echt een berg geluid. ben niet zo kapot van electro harmonix buizen. Ze doen hun werk wel maar niet zo erg goed. Maar als je er wat betere buizen in stopt word het een ander verhaal.

ik heb een black finger, echt een vies ding, maar niet heel snappy. maarja, het is ook een optical. de standaard EHX buizen = sovtek = shit, maar ze klinken wel megafoon achtig, zou net kunnen zijn wat je wilt.

met gewone JJ's erin klinkt het iig een stuk strakker.

spl vitalizer maakt mijn 808 wel erg dik hoor :)
En als je echt teveel geld hebt, kun je ook de buizenversie scoren, dat randje koop je maar een zoom voor, distortion kun je overal uithalen :D

de ridge farm boiler is vet maar subtiel
fatso
de cv is erg breed in zetbaar
phoenix is top (€€€€€€€)
suc6

Klopt ik heb de SPL TUBE Vitalizer, maar da's niet echt "grunt" maar "smooth"

Klopt ik heb de SPL TUBE Vitalizer, maar da's niet echt "grunt" maar "smooth"
en dik... toch?
daarom zei ik ook, voor het randje moet ie maar iets anders pakken, de vitalizer is voor de extra calorieën ;)

misschien moet ik maar eens een reisje naar Eindhoven maken. bij I-4 hebben ze die ridge farm boiler en de culture vulture. of weet iemand een winkel in Rotterdam/Den Haag die ze ook heeft staan?

qua software kan je ook deze plugs eens proberen, phase shifting EQ's en buizen algoritmes.... en GRATIS!

misschien moet ik maar eens een reisje naar Eindhoven maken. bij I-4 hebben ze die ridge farm boiler en de culture vulture. of weet iemand een winkel in Rotterdam/Den Haag die ze ook heeft staan?

Wil je hard en ruig?

Thermionic Phoenix, die Culture Vulture vind ik te ruig eigenlijk, of je moet echt die Bunker™ sound zoeken, dan ben je zo klaar met zoeken. Culture Vulture vind ik meer een tracking device dan iets om op de master of bussen te knallen...I hou erg van zuivere 808 hihats etc, en als je je mix door de CV gooit, moet je hem zo subtiel instellen dat ie niet je hihtas verkracht etc of je strings enzo, dat het zonde is om deze ruige rakker daarvoor te pakken. Want dan gebruik je maar 5% van de destructive power die erin zit...C.V. moet je echt pakken voor mayhem imo...

Trigg gebruikt hem ook voor buizenkleuring (heel goed doet ie dat hoor) maar daarvoor vind ik die bak net te duur voordat alleen..En aangezien ik niet multitrack kan ik hem maar 2 x (2x mono) inserten...ik heb hem op de basskick vast en 2e kanaal wissel ik tussen bass/toms/ en soms een synth die ik wil opfukken

Cranesong HEDD, dat zou mijn keuze zijn.

of LA2A teletronix spul enzo

Die EMT die monopoly aanhaalt lijken me ook heel goed...

Wil je gratis sofware om een een hardlimiting te testen deze vind ik ook heel goed, die zit wel op mijn master (-1 - 2 dd threshold , bij meer wordt het echt te gek voor woorden hoe hard hehe)

vst/au mac/pc versies http://www.yohng.com/w1limit.html

bedankt voor de info sceptic. de hedd is overigens buiten mijn budget.

en raphie; ik had expliciet om hardware gevraagd aangezien ik niks ITB doe.

ja die hedd is een dure rakker, maar erg mooi hoor, kan je veel netter inzetten dan een Culture Vulture voor mastering etc...

Termionic Phoenix is ook een hele dike compressor/limiter, ik hoor niks dan lof erover (moderne klassieker deze bak) maar 4000 oid erg prijzig dus

http://www.i4muzique.nl/thermionic-phoenix-p-424.html

ow koediman, je kan ook rombraz efe PBen die heeft mijn ex Digitech VCS1 buizen limiter/compressor te koop staan...erg zeldzaam erg gaaf...erg geodkoop ook...

http://homerecording.com/bbs/showthread.php?t=151655

VCS-1.jpg

ja mensen vergeten nogal snel dat de Culture Vulture in 1e instantie een 19" mega vette distrotion is, geen dynamic processor ofzo, het is een uberdriver...

Back